Vaunuja+muuta tavaraa saksasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaisa

Jäsen
11.05.2004
302
1
16
Moikka,

Minä toimin eräänlaisena "tilaus avustajana" suomen päässä näille sivustoille:

http://www.babyparadies-shop.de/store/in dex.php/language/en

Lähinnä toimin siis vain avustamassa, jos hirvittää tuo tilaaminen Saksasta. Ja suurempiin tilauksiin minun kauttani saa myös lisä-alennuksen =) Omakohtaisesti voin sanoa, että tämän liikkeen asiakaspalvelu on aivan erinomaista.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä niin lasketaan haluamillesi tuotteille hinnat niin voit verrata hintoja.

Terkuin,
Kaisa

kahka@kotiposti.net

No niin, tulihan se sieltä. Näillä keskustelupalstoilla on kaupallinen mainonta kielletty ja lstentarvikekauppiaat ovat syyttänneet näitä saksalaisia netikauppoja spämmäilystä Se on jo teidetty kauan, että
jotkut asiakkaat on värvätty ilmaisilla tuotteilla levittämään chateissa näitä linkkejä ja sitä aivan tapahtuu aivan päivittäin.

Kotimaiset alan liikkeet eivät saa täällä mainostaa tai siihen puututaan heti.

Outoa touhua.

meneekö suomen liikkeillä niin huonosti että täytyy panikoitua siitä jos joku täälä mainostaa? ihmettelen kyllä suuresti esim sitä että miten te myyjät jaksatte täälä olla poliisina kyttäämässä mitä kukin kirjoittaa

HANKKIKAA MYYJÄT ELÄMÄ

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 11:31 ei hyvänen aika kirjoitti:
meneekö suomen liikkeillä niin huonosti että täytyy panikoitua siitä jos joku täälä mainostaa? ihmettelen kyllä suuresti esim sitä että miten te myyjät jaksatte täälä olla poliisina kyttäämässä mitä kukin kirjoittaa

HANKKIKAA MYYJÄT ELÄMÄ

Kyllä meillä on elämä, emmekä ole poliisina. Päinvastoin näillä palstoilla viime viikkoinakin on ollut joitain poliiseja, jotka puuttuvat lähes jokaiseen
kirjoitukseen epäillen sen kirjoittajan olevan joku LT kauppias tms.
Kuitenkin näitä ulkomaisia spämmääjiä hyysätään täällä kuin joitain uusia profeettoja.

Täällä saa haukkua suomalaisia mennen tullen ilman mitään vastuullisuutta. Ulkomaisia nettikauppoja kehutaan hyvästä palvelusta.
Mitä palvelua se on laittaa nettisivut, ottaa sähköpostilla tullut tilaus vastaan ja lähettää paketti. Eipä ole paljon kuluja eikä todellakaan palvelua.

Suomalainen kauppa tarjoaa sen palvelun ilmaiseksi esittelemällä nuo tuotteet ja pitämällä tavarat esillä kuluttajaa varten, joka sitten kaikki PALVELUN saatuaan tekee tilauksen nettikauppaan.

Sitten pitäisi muka vielä tehdä takuukorjaukset ilmaiseksi Suomessa, vaikka senttiäkään ei ole saatu rahaa tuotteesta. Eipä tehdä ei.

Voivat kuluttajat sitten haukkua suomalaisia työntekijöitä, kuten minua katkeraksi tai miten vaan. Ehkä on syytä ollakin. Työpaikka on lähdösä alta. Työnantaja juuri eilen moitti, kun olin antanut suomenkielisen käyttöohjeen veloituksetta jollekin, joka oli netistä ostanut vaununsa. Olisi pyytänyt sen nettikaupasta. Senkin käyttöohjeen maksoi suomalainen työnantajani.

No, toivottavasti teidänkin perheeltä lähtevät työpaikat Kiinaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 11:31 ei hyvänen aika kirjoitti:

HANKKIKAA MYYJÄT ELÄMÄ

Onko tämä kenties aloittajan kirjoittama? ;)

Kyllä mä kuluttajana oon sitä mieltä että en luota yhteenkään paikkaan joka tulee noin kyseenalaisesti nettiin tyrkyttämään tuotteitaan palstalle missä on tarkoitus keskustella kuluttajien kokemuksista, ei mainostaa!!
Mä en tykkää kaupoissakaan tyrkyttävistä myyjistä, enkä kaipaa niitä nettiinkään, joten vastareaktio tulee mulle noista mainostuksista.

Tuo aloittajakin on niin auttavaisena apuna tuossa, vaikka faktahan on että omaa hyötyä hän tavoittelee ja saa itte siitä tavaraa muiden siivellä. Silloin pitäis jo hoitaa tavaroiden palautusta myöten kaikki, että olisit "palkkasi" ansainnut. Jos ihmisiä tilaaminen jännittää, ei sun rooli auta mitään jos asiakas on omillaan kun jotain menee pieleen!

Tilatkaa vaan ihmiset ihan itsenäisesti niin saatte itte kaupanpäälliset eikä mene jollekin tuntemattomalle Kaisalle. Itte en ainakaan tuosta Kaisan firmasta tilaa jos toimintaperiaatteet on noin alhaista tyrkyttämistä, vaan valitsen toisen nettikaupan.

ei en ole kaisa.. kunhan ihmettelen vain kun tällä pasltalla tuntuu noita myyjiä olevan aika lailla.. ja eipä sitä tarvitse mennä kun esim itäkeskuksen vaunukauppaan ja näkee että palvelua ei saa ja useimmissa muissakin vaunukaupoissa olen saman huomannut. ainut missä palvelua olen saanut on ollut vauvatalo johanna ja pikkupingviini.

ja toisekseen en itsekkään ole tilannut enkä tilaa netistä vaunuja tai muutakaan.haluan nähdä ensin tavaran "livenä" enenkuin ostan. ja en ole edes mitenkään perehtynyt netti vaunukauppoihin

Pahoittelen jos joku tästä aloituksestani loukkaantui.

Mainostaminen ei oikeastaan ollut tarkoitukseni, vaan halusin tarjota apua koska muistan kuinka hankalaa oli itse selvitellä näitä tilausjuttuja kun vaunujamme tilasin aikanaan Saksasta (malli sellainen jota Suomesta ei saanut).

Kaikki kunnia Suomalaisille lastentarvike yrittäjille, joilta itsekin olen paljon tavaraa ostanut. Pääsääntöisesti hyvää tavaraa ja asiakaspalvelua !!

Tämän aloituksen tarkoituksena oli vain kertoa, että apua Saksasta tilaamiseen on saatavilla (siihen hommaan minut ystävällinen saksalainen yksityisyrittäjä pyytänyt) jos siihen kuitenkin haluaa ryhtyä.

Yst.terv.

Kaisa

Tällaisessa toiminnassa vielä ottaa päähän, että "Kaisa" ei ilmeisesti maksa saamastaan "palkkiosta" veroja yms. Hänen pitäisi ulkomaiselle yritykselle tehtäviä suorittavana rekisteröityä Suomessa yrittäjäksi ja
maksaa YEL maksut, vakuutukset jne. Hänet voitaneen myös tulkita Kuluttajansuojassa maahantuojaksi, jos hän suorittaa palveluita Suomeen
tavaraa toimitavalle yritykselle ja saa siitä palkkion vaikkapa vain tavarana.

Tässä nyt haetaan rajoja toiminnan laillisuudelle ja "Kaisa" saataakin olla yllättäen se taho, joka on vastuussa esimerkikis tuotteen käytön yhteydessä tapahtuvasta onnettomuudesta tai jos tuotteessa havaitaan virhe.

Samoin saksalainen nettikauppa on nyt ottanut palvelukseensa suomalaisen henkilön, jonka pitäisi olla samojen velvotteiden alainen kuin kuka tahansa palkansaaja tai yrittäjä.

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miksi suomalaiset yrittäjät ja työntekijät ovat karvat pystyssä tällaisesta hämärätoiminnasta. Kauppaa kyllä käydään, mutta halvemmat hinnat saadaan aikaan vilpillisellä ja lakienvastaisella toiminnalla, josta ei makseta lakisääteisiä kuluja.

...kutti, jos oltaisiin AKT:ssä Merimiesunionissa tai Paperiliitossa niin jo katkeaisi kuljetukset tällaisen siipeilijäfirman tavaroilta.

minusta on hauskaa, että kun suomalaiset tilaavat vaunuja yms saksasta, niin saksalaiset tekevät samaa, eli tilaavat suomesta!
oma serkkuni asuu saksassa, ja heillä on emmaljungat, tilattu suomesta, koska ne on kuulema parhaat :)
ja muutenkn tahtovat paljon suomalaisiaa tuotteita. olen sinne menossa viikon päästä, ja auto on täynnä Tuttan ja Vendin (yms.kotimaisten) vaatteita :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 14:20 ohi aiheen kirjoitti:
minusta on hauskaa, että kun suomalaiset tilaavat vaunuja yms saksasta, niin saksalaiset tekevät samaa, eli tilaavat suomesta!
oma serkkuni asuu saksassa, ja heillä on emmaljungat, tilattu suomesta, koska ne on kuulema parhaat :)
ja muutenkn tahtovat paljon suomalaisiaa tuotteita. olen sinne menossa viikon päästä, ja auto on täynnä Tuttan ja Vendin (yms.kotimaisten) vaatteita :)
[/quote

No yksikään noista tuotteista ei ole tehty Suomessa, että se siitä.

Myyjä on siinä oikeassa, että verottaja ja rekisteriviranomaiset voivat iskeä kovaa jälkikäteen, jos ei ole rekisteröitynyt yrittäjäksi ja hakeutunut ennakkoverotettavaksi.

Pienikin tulo vaikkapa lahjoina tällä tavalla on ilmoitettava sekä tuloverotukseen, että arvonlisäverotukseen. Tällainen toiminta voi tuntua kivalta harrastukselta, mutta siitä ollaan lain mukaan myös aina kirjanpitovelvollisia, mikä tietää meillekin töitä.

Tuskinpa kukaan tekee kuvatunlaista työtä vain hyväntekeväisyyttään tai verottaja ei sitä ainakaan usko.

Vastuukysymyksistä en ole aivan varma, mutta muistaakseni, jos joku tekee työtä ammatinharjoittajana ja ottaa vastaan ja välittää tilauksia päämiehelle, on hän ensisijaisessa ja samassa vastuussa kuin valmistaja. Tarkoittaa, etä riitatilanteissa tai tuotevastuussa hän on ensimmäinen, joka joutuu vastuuseen tuotteesta Suomessa.

Toisesta EU maasta saatu palkkio tai palkka on maksajan ja saajan ilmoitettava.

Olen itse ollut kuluttajaneuvojaan yhteydessä nimenomaan Saksasta tilattujen vaunujen takuuasioiden kanssa. Kaisa sinun on syytä varautua siihen että kaikki mahdolliset reklaamatiot ym. hoidetaan kauttasi ja olet siis myyjän välikätenä niistä suomalaisille kuluttajille vastuussa. Toivottavasti palkkiosi on kaiken sen vaivan arvoinen. Itse jouduin tosissani taistelemaan että sain vaununi käyttökelpoiseksi.

Yhteistyössä