Vaunukaupasta huutonetissä! Ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haukotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haukotus

Vieras
Myin vähän aikaa sitten alle vuoden vanhat vaunut 450e:lla huutonetissä, uutena ostettuna maksoivat tuplasti enemmän. Sähköposti täyttyi vaunujen myynnissäoloaikana vinkuvista tarjouksentekijöistä, jotka ilmoittivat, että mun pitäisi jostain tietyistä syistä myydä juuri heille ne vaunut ja tietenkin maksimissaan 200e hinnalla. Hitsi sentään; jos kerran myyntihinta (osta heti) on merkitty sinne ja se on useita satasia korkeampi, niin en ylipäätään ymmärrä, miksi ottavat minuun yhteyttä, kun kerran kyseinen hintataso ylittää täysin heidän ajattelemansa budjetin. Ymmärrän hyvin, että vaunujen hinnasta tingataan kymmenillä euroilla, mutta että jotkut pokkana yrittävät tarjota satoja euroja vähemmän. Kannattaisi ehkä sitten katsoa niitä omalle kukkarolle sopivan hintasia vaunuja.

Oma lukunsa ovat sitten vielä ne, jotka alkavat ruikuttamaan, että kun uudetkin saa tuolla hinnalla. Minä sitten ystävällisesti ja asiallisesti heille totesin, että jos tosiaan saatte tuolla hinnalla samat vaunut uusina jostain, niin ilman muuta kannattaa ottaa ne jo pelkästään takuunkin takia...:kieh:

Onneksi ei tarvitse enää tämän jälkeen vaunukauppaa käydä (rattaat tulen aikanaan myymään kyllä ihan toista kautta). On se sen verran hermoja koettelevaa toimintaa kyseisellä foorumilla.

Sama koskee ihan kaikkea kauppaa Huutiksessa.
Mun olisi pitänyt myydä merkkihaalari tyyliin 15 eurolla koska "mä ihan todella haluaisin tuon haalarin tytölleni, olen yh eikä minulla ole koskaan ollut varaa hankkia kunnollista haalaria lapselleni". Sanoin, että ei onnistu ja myin haalarin sille, joka siitä eniten tarjosi huutokaupassa.

No tuollaista vinkumista en kyllä tajua, jos ei siis ole varaa ostaa rattaita (tai mitä muuta tahansa), ja yritetään tingata.

Mutta en tajua sitäkään, että lähtöhinta on muutaman kympin halvempi, kuin millä saa kaupasta uudet rattaat. Jos minä olisin maksanut niistä 900e, ja jos niitä saa sillä 450e uutena, en minä ainakaan myyjänä kehtaisi laittaa lähtöhinnaksi vaikka 400e.

Alkuperäinen kirjoittaja miina-:
Aina kato on niitä ihmisiä jotka tietenki yrittää ja yrittää viimeseen asti.. Ilmotukseen vois töykeesti vaan kirjottaa että "Ei myydä alle tämän hinnan."

Sit ilmestyy niitä, jotka loukkaantuvat sydänjuuriaan myöten, jos ilmoituksessa on jotakin "uhkaavaa" :whistle:

No minä olen monesti saanut vastaavia viestajä vasta myin esim. Marimekon iloisen mekon lähtöhinta oli 0? no pian joku ehdotti että myynkö 4? ja suljen kohteen :o
Sitten kun hinta oli nousut lopulta sain n.30? niin alkoi tämä narina että pyydän älyttömiä summia. Ja siis enhän minä mitään pyytänyt kun toiset vaan huusi ;)
Minua nuo ruikuttajat lähinnä vain huvittavat ja vastaan aina että jos haluat tuotteen huuda sitä ja se sulkeutuu sitten kun sulkeutuu. Ja jos on liian kallis niin hyppää seuraavaan tuotteeseen

Mua ärsyttää perkeleen hidas postitus tuolla Huutonetissä. Itse maksan ostamani tuotteet yleensä heti huutokaupan loputtua tai viimeistään seuraavana päivänä,mutta sitten tätä postia saa odottaa kaksi-kolmekin viikkoa. Onko niin kova vaiva heittää paketti postiin,kun kyseessä on ollut yleensä yksittäinen vaate eikä mitään isompaa. Mahtuis isoon kirjekuoreen vaikka...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tuollaista vinkumista en kyllä tajua, jos ei siis ole varaa ostaa rattaita (tai mitä muuta tahansa), ja yritetään tingata.

Mutta en tajua sitäkään, että lähtöhinta on muutaman kympin halvempi, kuin millä saa kaupasta uudet rattaat. Jos minä olisin maksanut niistä 900e, ja jos niitä saa sillä 450e uutena, en minä ainakaan myyjänä kehtaisi laittaa lähtöhinnaksi vaikka 400e.

No siis niitä yhdistelmiä, jotka myin ei todellakaan saa mistään uusina tuolla minun huutiksen hinnallani (450e). Parhaimmat tarjoukset, mitä uusista vastaavista olen nähnyt, ovat olleet n. 700e. Kunhan vain yrittivät tingata tai sitten vertasivat keskenään eri merkkejä, sillä kyllähän nyt jotkut yhdistelmät varmasti uutena saa tuolla 450e:lla.

Alkuperäinen kirjoittaja fuck:
Mua ärsyttää perkeleen hidas postitus tuolla Huutonetissä. Itse maksan ostamani tuotteet yleensä heti huutokaupan loputtua tai viimeistään seuraavana päivänä,mutta sitten tätä postia saa odottaa kaksi-kolmekin viikkoa. Onko niin kova vaiva heittää paketti postiin,kun kyseessä on ollut yleensä yksittäinen vaate eikä mitään isompaa. Mahtuis isoon kirjekuoreen vaikka...

Mä en onneksi oo tuohon törmänny ainakaan vielä. Eri asia tietysti on, jos postituksen viivästymisestä on mainittu ilmoituksessa tai myyjän kuvauksessa. Ite olen aina postittanut myymäni tuotteet samana/seuraavana päivänä siitä, kun maksu näkyy mun tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No siis niitä yhdistelmiä, jotka myin ei todellakaan saa mistään uusina tuolla minun huutiksen hinnallani (450e). Parhaimmat tarjoukset, mitä uusista vastaavista olen nähnyt, ovat olleet n. 700e. Kunhan vain yrittivät tingata tai sitten vertasivat keskenään eri merkkejä, sillä kyllähän nyt jotkut yhdistelmät varmasti uutena saa tuolla 450e:lla.

Joo sitten kyllä ymmärrän, jos siis narina on sellaista yleistä.. :) Tokihan jotkut rimpulat varmasti uutena saakin halvemmalla. Mutta onneksi on myös ihmisiä, jotka ovat valmiit maksamaan laadusta.

Mä en ymmärrä, mitä narisemista sulla enää on, kun oot vaunut jo myynyt ja uusia vaunuja ei ole myyntiin tulossa?

Kunhan vaan kerroin oman kokemukseni. Mun mielestä tuollainen (siis aloituksessani mainittu) käytös on ärsyttävää. Ja tietävätpä sitten muutkin varautua moiseen, jos noita menopelejä tms. sitä kautta kauppaavat.

No ei oo mainittu ja sitten saa pommittaa sähköpostilla myyjää. Selitykset alkaa tuntua kootuilta välillä,sanois sitten suoraan, että postitan tuotteen kahden viikon kuluttua. Siis tämä tapahtunut kahdessa tapauksessa,muissa n. 20 kaikki sujunut hyvin. Huippu oli Englannista tullut paketti,joka oli perillä 3 päivän kuluttua maksamisesta.

Yhteistyössä