Vaunukyselyä, Brio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaunuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chocoladedream:
Mulla ei oo ollut, mutta jostain luin että ratasosa liian iso istumaan opettelevalle lapselle, ja isohan se on.....

Juuri näin!

Kyllä siinä sitten yli 1 1/2-vuotias jo istuu, joka on hiukan isompi ja istuu jo tukevasti.

ja oon kyllä tykänny.sekä vaununa,että rattaina.kevyet,tukevat.
mahtuu ostokset hyvin alas.
meillä ei oo heittoaisaa ja ei olla kaivattukkaan.
kankaat on kivat.helppo pitää puhtaana.
mitäs muuta...
no siis meillä on kova kantokoppa (saa pehmeen) ja sit on ihan toi ns makuupussi.ja lämpimät ovat.ja isokin lapsi mahtuu hyvin nukkumaan.

hyvät turvavyöt.

meidän poika ei oo kauheen iso kokonen joten mun on vaikee sanoo kuinka isolle menee mutta meillä menee niin pitkään kun ukko rattaissa ylipäätään on=)

mitähän huonoo noissa ois?toi ns jalkatuki on semmonen jota vois parantaa mutta ei toi huonokaan ole.tai ei niin haittaa ku vaunut on muuten ollu hyvät.

Kiitos vastauksista! Vaihtoehtona Brioille on meillä Emmaljunga City Crossit, mutta ovat niin suolaisen hintaisia, että en sellaisia summia suostu maksamaan... Brioja näköjään saa hieman halvemmalla.

Mä kyl itse pidän heittoaisaa ehdottomana. Jos ja kun lapsi kasvaa, hän haluaa katsella maailmaa. Sitten kun tulee päiväunien aika, niin kätevä heittää aisa toiselle puolelle.
Ostoskori ei tartte niin iso olla, me ollaan pärjätty pienelläkin, pääasia että saa painavimmat tavarat sinne. Bussilla + kävellen ollaan liikuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja yäk:
meillä oli ja ne oli niin kauheet et vaihdoin 3 kk takkuamisen jälkeen emmaljungan citycrossiin. ne oli todella ihan järkyt vaik oliovat uudet. en suosittele.

Mikä niissä otti päähän?

ne oli hirveen löysät, vaik oli uudet. Nitisi ja natisi kuin 10 vuotta käytös olleet vaunut. Niitä ei meinannu saada kasaan ku laitto autoon eikä kasasta pois ku otti autosta. Niistä irtoili kaikenlaisia osia ja kuomu oli ihan ihmeellinen, se jäi sillee löysästi roikkumaan. heittoaisa takkusi, ei meinannu saada sitä käännettyä. Pyörät lenkutti ja tosi paljon osia oli valmistettu muovista, jotka emmaljungassa esim on valmistettu alumiinista joka on kestävämpää. Mun mielestä laatu siis tosi tosi huono. samoin kaverillani oli, hän vaihtoi kans city crossiin brionsa. city crossit on kalliimpia mutta ainahan laadukkaampi maksaa enemmän ku vähemmän laadukas. Mä ostaisin mieluummin käytetyt city crossit kuin uudet brio kombit. Mutta se on tietysti vaan mun mielipide. Mut city crossit on paljon jämäkämmät ja tukevammat ja niiden kanssa ei oo ikinä ollu mitään ongelmia ja kolmannella lapsella jo käytössä.

jos pääset testaamaan ja vertaamaan niin ota ne briot ja city crossit vierekkäin, testaa eri asioita ja vertaa. mun mielestä niissä on huima tasoero, muiden mielipiteistä en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
jos pääset testaamaan ja vertaamaan niin ota ne briot ja city crossit vierekkäin, testaa eri asioita ja vertaa. mun mielestä niissä on huima tasoero, muiden mielipiteistä en tiedä.

Samaa mieltä.

Meilläkin siis nykyään on City Crossit =)

Oletteko te ostaneet City Crossit uutena vai käytettyinä? Mä en oikein uskalla ostaa esim. Huutiksesta, koska olen kuullut kaikenlaista vaunujen oikeasta kunnosta ja Matkahuollon "palveluista"... Mehän tarvittais niihin rattaisiin siis kantokoppa vielä lisävarusteena, koska ovat tulossa lokakuussa syntyvälle vauvalle. Ja niiden yhteenlaskettu hinta uutena on mun mittapuussa jotain järkkyä.

Ainahan joka vaunussa voi olla maanantaikappaeita, et en sen perusteella kyl jättäs ostamatta. Brio kuitenkin hyvä merkki. Mun kaverilla oli emmaljungat ja haukku ne huonoiks. Ja mitä heittoaisaan tulee niin meillä ekalla lapsella oli teutonian yhdistelmät ja ilman heittistä ja hyvin pärjättiin!

Meillä oli Brion kombit, mallia 08 ja parempia ei voisi olla. Todella tukevat ja ketterät, eikä kertaakaan mitään remppaa. Nyt Emmaljungat enkä voi kyllä suositella. Nitisevät ja lisäksi jalkatuki lenkkaa eikä toimi nätisti. Muutenkin jotenkin löysät. Lisäksi minusta Briot on huomattavasti tyylikkäämmät kuin Emmaljungat.

Ruotsinn kuluttajaviranomaisten tekemissä vaunututkimuksissa on joka vuosi ollut Emmaljungassa jotain vaarallisia vikoja, joiden vuoksi niitä on määrätty kutsuttavaksi korjauksiin. Lukekaa vaikka lastentarvikkeen sivuja, niin jostain syystä niillä on koko ajan jotain pahoja vikoja myymissään muissakin tuotteissa ja korjausmääräyksiä kulutajavirastolta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ruotsinn kuluttajaviranomaisten tekemissä vaunututkimuksissa on joka vuosi ollut Emmaljungassa jotain vaarallisia vikoja, joiden vuoksi niitä on määrätty kutsuttavaksi korjauksiin. Lukekaa vaikka lastentarvikkeen sivuja, niin jostain syystä niillä on koko ajan jotain pahoja vikoja myymissään muissakin tuotteissa ja korjausmääräyksiä kulutajavirastolta.

Tämä on muuten ihan totta! Ruotsissa asuessa olen kiinnittänyt huomiota siihen, että Emmaljungien näkyvyys katukuvassa on huomattavasti pienempi kuin Suomessa. Tosin täällä kyllä on saatavilla paljon laajempi valikoima merkkejä kuin Suomessa, mutta suosikkimerkki on silti jokin muu kuin Emmaljunga. Meidän avoimen päiväkodin aulassa parhaiten edustettuina on Brio ja Kronan.

Meillä juurikin brio happy kombit, ja oon ollu tyytyväinen! ketterät ja näppärät, hyvän kokoiset ja hyvin ovat kestäneet kovassa käytössä. vaunukopassa ei vauva viihtyny ja aika aikasessa vaiheessa siirryttiin käyttään rattaina, on kyllä viihtyny!

Päädyttiin juuri ostamaan Brion Happy Kombit Emmaljungan City Crossien sijaan ja mm. syistä että: yhdistelmissä suht samat ominaisuudet mutta Emmaljungat maksoivat 200 euroa enemmän, Briot tuntuivat kevyemmiltä (vaikka paino kait periaatteessa vaunuilla sama), kova kantokoppa (jonka tarvitsemme) oli Brioissa parempi (mm. eteen nostettava suoja), kasaan laitettaessa menivät pienempään kokoon kuin Emmaljungat (Briot mahtuivat pienen auton tavaratilaan, Emmaljungien kanssa joutui irrottelemaan osia). Ainoa, mitä jäin Brioihin kaipaamaan, oli hieman muuntautuvaisempi työntöaisa (saisi pois tieltä esim. bussissa). Käyttökokemusta ei siis vielä ole :)

Yhteistyössä