Vaunut!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viia"

Vieras
Mitkä vaunut ostaisitte seuraavilla kriteereillä? Vaunujen pitäisi olla tukevat, mutta ketterät ja kevyet. Kuljettava kaikenlaisissa maastoissa, matka kotoa kaupunkiin kun sisältää niin asfalttia, pururataa, hiekkaa, kivikkoa, mukulakivia kuin sileää laatoitustakin. Vaunuja käytetään kesät talvet ja erittäin paljon. Vaunuja kuljetetan myös useita kertoja viikossa auton perässä ja vaikka vaunujen ei välttämättä tarvitse mennä niin kamalan pieneen tilaan (vaikka plussaa ehdottomasti sekin), painoa ei saisi olla kovin paljoa. Meillä on nyt kolme vuotta vanhat Brion Kombit ja kolmen aktiivisen käyttäjän jälkeen kokoontaittomekanismi alkaa hajota. Lisäksi vaunut ovat niin tajuttoman painavat (15 kg) että autoon nostaminen monta kertaa viikossa tuntuu liialta. Neljäs käyttäjä on nyt puolitoistakuukautta vanha, eli käytöikää on vielä paljon, mahdollisesti vuosia, jos oikein hyvät yhdistelmät löytyy.

Mikäs malli Emaljungalla olisi kevyt ja näppärä? Ollaan kyllä oltu tyytyväisiä Scootereihin,mutta niitähän ei voi vauvalla käyttää, eikä muista ole kokemusta.

[QUOTE="a p";24901258]Mikäs malli Emaljungalla olisi kevyt ja näppärä? Ollaan kyllä oltu tyytyväisiä Scootereihin,mutta niitähän ei voi vauvalla käyttää, eikä muista ole kokemusta.[/QUOTE]

mä liputan city crossien puolesta. Meillä on kahdet sellaiset olleet ja ihan huiput.

mulla on ollut monenlaisia vaunuja ja rehellisesti on pakko myöntää, että ostin huvikseni kesällä kierrätyskeskuksesta 15 eurolla jotkut 1990-luvun briot ja ne ovat parhaimmat vaunut, mitkä meillä on ikinä ollut. mielestäni ovat tukevat, mutta samalla todella kevyet ja menee eteenpäin erittäin soljuvasti. niissä on kaikenlisäksi vielä alkuperäiset vaaleat täyskumirenkaat. :D

hieman niitä rattaita sitten tuunasin ja sain napattua toisista vaunuista turvakaaren, joka puuttui tästä briosta. samoin toisista rattaista otin jalkapeitto/kantokoppayhdistelmäpehmusteen, joka on lämmin, kun lapseni istuu rattaissa. Niin ja näissä rattaissa oli mukana kova kantokoppa, joka on tarpeeton ja säilytän sitä kellarissa. joskus sitä vaan sattuu löytymään todellisia helmiä jopa kierrätyskeskuksesta!

[QUOTE="vieras";24901301]Suosittelen Mutsy Urban Rideria! <3[/QUOTE]

Näitä taisin ihastella tänään kaupungilla, mutta painoa näyttäisi näilläkin olevan reippaasti. Alkaa tuntua ettei sellaisia keveitä vaunuja ole olemassakaan :(

Mutsyt näyttäisi painavan 11,5 kg, jos netin paunamuunnin laskee oikein. :) Onhan siinä painoa, mutta itse oon pitänyt niitä kevyinä ja ketterinä. Painavan niistä tekee itselle kyydissä istuva n. 10 kg painava "juoksuvastus". :)

Meillä Brio Happyt (Heritage 2011), kovalla kantokopalla ja mustalla telskooppi varrella + ilmakumipyörät. Olen ollut tosi tyytyväinen! Rullaavat pehmeästi niiin hiekat kun mitkätahansa alustat, ovat kivan sirot ja eivät mielestäni liian painavat autoon nostaa(en tosin kauheesti nostele kun meillä matkarattaina autossa Brion Spinit kääntyvillä eturenkailla tosi kätevät :) ).

[QUOTE="Vieras";24901572]Mutsyt näyttäisi painavan 11,5 kg, jos netin paunamuunnin laskee oikein. :) Onhan siinä painoa, mutta itse oon pitänyt niitä kevyinä ja ketterinä. Painavan niistä tekee itselle kyydissä istuva n. 10 kg painava "juoksuvastus". :)[/QUOTE]

Tuo 11,5 kiloa on pelkkä runko, eli sen lisäksi sitten vielä koppa tai istuinosa, eli muutama kilo lisää vielä nostettavaa.

Meillä mutsy urban ridet ja scooterit. Näissä vaunuissa on niin erilaiset rungot. Vaikka scooterit on paljon paljon keveämmät, niin ova todella paljon raskaammat, kuin mutsyt. Ja syy tähän on se, että mutsy on teknisesti paljon laadukkaampi. Eli elä kato vain tuota painoa, vaan käy kaupassa kokeilemassa.

Yhdellä ystävällä on city cross, yhdellä edget ja yhdellä cameleon. Nuo molemmat emmaljungat on kyllä tosi painavat ja erittäin raskaat työntää, mutta bugaboot ihanan kevyet myös työntääkin.

Meillä mutsy urban ridet ja scooterit. Näissä vaunuissa on niin erilaiset rungot. Vaikka scooterit on paljon paljon keveämmät, niin ova todella paljon raskaammat, kuin mutsyt. Ja syy tähän on se, että mutsy on teknisesti paljon laadukkaampi. Eli elä kato vain tuota painoa, vaan käy kaupassa kokeilemassa.

Yhdellä ystävällä on city cross, yhdellä edget ja yhdellä cameleon. Nuo molemmat emmaljungat on kyllä tosi painavat ja erittäin raskaat työntää, mutta bugaboot ihanan kevyet myös työntääkin.

Okei, kiitos. Liikkeeseen olen kyllä menossakin. Noista vanhoista ei kyllä oikein saa mitään otettakaan nostaessa, joten varmaan siksikin tuntuvat niin järkyttävän painavilta ja kömpelöiltä. Työntää ne on kyllä ihan asialliset.

Tuo on totta, että tuollanen ristirunko, vai mikä nyt onkaan, on yleensä tosi raskas työntää. Mieheni siitä ensin mulle huomautti ja kiinnitin sitten samaa asiaa huomioon. Meillä i'coo peak 4 air, jotka ovat painavat nostella autoon, mutta todella kevyet työntää.

Yhteistyössä