vauva 1 kk ja vain tissi rauhoittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieeers
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieeers

Vieras
Vauvani nukahtaa siis vaun tissi suussa iltaisin. Kun lasken nukahtaneen vauvan sänkyyn, hän herää heti tai ainakin vartin päästä. Mikä ihme tässä lapsessa on vikana.. Vähän kyllä piereskelee, mutta ei oikeastaan itke kuin sängyssään.. että onko sittenkään mahavaivoja? Vauva ei suuremmin ime rintaa vaan lutkuttelee lähinnä. Myös unissaan... Vinkkejä? Ois kiva tehdä muutakin kuin imettää, sitä teen nytkin.

Ei niin mitään vikaa.Mun tyttö oli ihan samanlainen.10 tuntia tissillä ei ollut muksulle aika eikä mikään.Mä olin tooooosi väsynyt pelkkään imetykseen,mutta sinnillä jatkoin.3kk ikäisenä alkoi helpottaa.Nyt tyttö 7kk ja vieläkin tykkää syödä tissiä paljon,mutta lyhyitä aikoja kerrallaan.
Tutille jos opetat niin se toki saattaa helpottaa,meidän tyttö ei siihen koskaan oppinut..

missäs vauva nukuu?
Äitini aikoinaan sanoi minulle kun tuskailin tuon saman ongelman kanssa että vauva tuntee olon turvattomaksi isossa pinnasängyssä ja ehdotteli nukuttamista äp-laatikossa. Enpä uskonut ennen kuin kolmannen kohdalla päätin kokeilla tosin laitoin pinnasänkyyn vaunujen pehmeän kantokopan ja jo eka yönä vauva nukkui.

Olen näin jälkikäteen miettinyt oisko kannattanut uskoa heti kerralla niin ois päässyt helpommalla. Silloin vaan tuntui että neuvoja tuli joka tuutista...

Alkuperäinen kirjoittaja riitu79:
missäs vauva nukuu?
Äitini aikoinaan sanoi minulle kun tuskailin tuon saman ongelman kanssa että vauva tuntee olon turvattomaksi isossa pinnasängyssä ja ehdotteli nukuttamista äp-laatikossa. Enpä uskonut ennen kuin kolmannen kohdalla päätin kokeilla tosin laitoin pinnasänkyyn vaunujen pehmeän kantokopan ja jo eka yönä vauva nukkui.

Olen näin jälkikäteen miettinyt oisko kannattanut uskoa heti kerralla niin ois päässyt helpommalla. Silloin vaan tuntui että neuvoja tuli joka tuutista...

Juu. Jos ei voi pitää sylissä, kannattaa muotoilla tyynyistä semmoinen ihan tiivis kaukalo, että lapsi on joka puolelta kosketuksessa tyynyyn

No kun se nukkuu äp:n laatikossa ja syö tuttiakin! Mutta kun herää, tutti aina tippuu suusta ja sitä saa tunkea takaisin. Siinä vaiheessa mä otan suosiolla syliin ja imetän.. Ja hän sammuu kuin saunalyhty rinnalle. Ja herää taas kun lasketaan sänkyyn.. Vauvat siis on tällaisia vai? Vai miten saisi paremmin opetettua tutille?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kun se nukkuu äp:n laatikossa ja syö tuttiakin! Mutta kun herää, tutti aina tippuu suusta ja sitä saa tunkea takaisin. Siinä vaiheessa mä otan suosiolla syliin ja imetän.. Ja hän sammuu kuin saunalyhty rinnalle. Ja herää taas kun lasketaan sänkyyn.. Vauvat siis on tällaisia vai? Vai miten saisi paremmin opetettua tutille?

Vauvat on sellasia :heart: Ei kannata väkisten opettaa tutille

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kokeile kapaloida vauva vaikka peittoon kun otat rinnalle.Monesti vauvat heräävät koska sylissä on lämmin ja sänky on viileä.Näin lämpö pysyy samana.
Kun huomaat,että vauva nukahtaa,niin odota vielä 15-20 minuuttia ennen kuin lasket sänkyyn.Tuo aika menee noin pieneltä ennen kuin on syvässä unessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, me ollaan siis symbioosissa edelleen... Huoh.

Symbioosissa olette :heart: ja vaikka se viekin mehut (tiedän!), niin se menee ohi. Kun aikaa kuluu, vauva alkaa olla enemmän läsnä ja tarkkailla ympäristöään. Alkaa leikkimään käsillään ja jyrsimään nyrkkiään. Silloin helpottaa. Ainakin meillä helpotti molempien kohdalla.

Kuopus jo kaksi vuotta ja nyt kun luin tämän, tuli heti mieleen ajatus: Oi kun ihana! Voi että mä kaipaan sitä aikaa... Juu tiedän ettei varmaan sua nyt paljon lohduta. Koeta jaksaa ajatella, että aika aikaa kutakin eli kyllä se helpottaa vielä. Kohta sä huomaat, ettei se tissi enää niin tärkeä olekaan. Esikoisen kanssa tappelin todella näiden asioiden kanssa. Nyt kuopuksen kanssa otin (varmaan vähän turhankin...) rennosti. Meillä nukuttiin perhepedissä. Tissi on aina vauvan lähettyvillä. Useinhan vauva söi, mutta usein riitti että tissi "tuoksui" siinä vieressä. Oli varmaan turvallinen köllötellä siinä äiskän viekussa :0) Jaksamista kovasti sinulle!!!

Voisiko vauvan lakana olla sen verran viileä, että vauva herää sen takia? Meidän pieni alkoi nukkua kuin tukki, kun laitoin lakanan tilalle pehmeän ja ainalämpimän viltin.

Uusimmat

Yhteistyössä