Vauva 10 kk lyhentänyt yöunia -> taas 3 päikkärit ja syö taas öisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Gina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

"Gina"

Vieras
Aikaisemmin nukkui noin 10-11 h yöunet ja olisiko noin 5 kk alkanut nukkua niin, ettei enää syönyt öisin. Nyt noin viikon on nukkunut vain 7 h yöunet ja alkanut syömään öisin. On selvästi todella nälkäinen. Juo maitopullon tyhjäksi todella nopeasti ja sitten jatkaa heti unia. Jos maitoa ei anna jatkaa kovaa nälkäitkua. Yöt menee siis niin, että nukkuu 3 h, juo maidon, nukkuu noin 4 h ja sitten herää pirteänä seisoo iloisena sängyssä ja jos ei pääse pois alkaa kova itku eikä enää rauhoitu yöunille. Sitten tarvitsee taas kolmet päikkärit. Kun kaksilla ensimmäisillä päiväunilla nukuu 30 min - 1 h kerrallaan.

Pääseeköhän tästä jotenkin nopeammin eroon vai onkohan vain joku kausi mikä menee ohi jossain vaiheessa? Minua väsyttää koska en kuitenkaan pääse vauvan kanssa yhtäaikaa nukkumaan enkä ehdi nukahtaa päiväunien aikaan koska ne ovat niin lyhyitä.

Siirrät sen yksiin päinkäreihin. Tai korkeintaan kahdet joista toiset on maks 30mim torkut. Tietysti se vaatii vähän valvottamadti ja kitinää alkuun, mutta kun ei päivällä nuku niin kyllä ne yöunet siitä pitenee+nukkuu sikeämmin joten ei ehkä heräile.

Mä oon totuttanu mun lapset yksiin päiväuniin niin että aamupäivällä on menty ulos konttailemaan/hiekkalaatikolle jne, sitten sisään, nopsaan lounasta eteen ja sit suoraan sänkyyn ennenkö nukahtaa ruokapöytään. Toki talvella ulkoilu on vähän hankalaa, pitää vaan keksiä sitten sisälle virikettä, leikkitreffejä/perhekahvilaa jne että jaksaa valvoa. Illalla jos menee väsykiukuksi niin kylpy rauhoittaa ja sinne tuskin nukahtaa.

Yhteistyössä