Vauva 10kk ja huonot yöt senkun jatkuvat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuhuh

Vieras
Auttakaapas nyt, kun alkaa jo toivo mennä pian. Meillä nukutaan tosi huonosti yöt edelleen. Nykyään ehkä jopa huonommin kuin välillä. Vauva nukkuu omassa sängyssään, on syönyt hyvin ja normaalisti, ei ole päivän aikana mitään uutta ja ihmeellistä sattunut, on tuuletettu huone, oltu ulkona, tuuditeltu ja hyssytelty, terveenä oltu, jne jne... ja ei mikään auta. Hän nukkuu ehkä alle puolen tunnin pätkissä ja herää itkuun. Tutti tippuu suusta ja sekin hätä sitten on. Yöllä en enää anna maitoa, joskus vettä. Pakko välillä ottaa viereen, mutta siinäkään ei sitten pitkään ole hyvä olla. Mikäs tähän nyt auttaisi? Aika väsynyt olen itsekin kun yöt on nukuttu huonosti.

Vierottakaa tutista.. ei tarvi sitä nostella koko aikaa. Me ollaan pidetty unikoulu aina vaunuihin heijaamalla, mutta mikä nyt kellekin toimii. Joillekin toimii tassuttelu (meillä esikoinen vaan raivostui siitä).

Mulla on sellainen teoria, että jotkut lapset ovat vain kypsiä rauhallisiin yöuniin myöhemmin kuin toiset. Esikko on aina ollut huono nukkuja ja yöt paranivat vasta n. 1,5 vuotiaana. Nyt on 2,5-vuotias ja nukkuu pääsääntöisesti hyvin. On vilkas uneksija ja nykyään huutaa näkemiään unia. Noin 2-vuotiaana oli kauhukohtaukset riesana. Ja monenlaista konstia on yritetty öiden parantamiseen matkan varrella.

Mä olen nostanut kädet pystyyn. Eiköhän se viimeistään murkkuna nuku... Meillä nukkuu edelleen vieressä, eipähän itsellä tarvitse pomppia yöllä pystyyn.

Eniten mua on auttanut oma asenteen muutos; meidän lapsi nyt on vaan huono nukkuja. Sen mukaan järjestetään muu elämä; jos on huono yö takana ei yritetä venyä mahdottomiin. Äitiä ja isääkin saa väsyttää! Silloin haetaan roskaruokaa tai syödään eineksiä eikä ainakaan siivota. Ja yritetään järjestää mahdollisuus päiväuniin (vanhemmille!).

Toivottavasti teillä on helpompi tie. Mutta ajattelinpa kertoa tällaisenkin esimerkin. Kyllä pienen huonon nukkujan kanssakin on hienoa elää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei oikein ole mitään allergia oireita... nuo levottomat yöt vain.

Eipä ollut meilläkään. Heräili vaan syntymästään saakka todella tiheään. Kipuun kuten myöhemmin selvisi.

Jos lapsi on jo kuukausia heräillyt puolen tunnin välein ja on hyvin itkuinen, ensimmäinen epäilys on terveyteen liittyvä ongelma. Jos taas kyseessä on vain vaihe niin ei taida auttaa kuin aika.

Meillä autto se, että siirrettiin poika 11kk omaan huoneeseen. Silloin loppu yöheräilyt. Nyt poika 2v 5kk ja nukkuu yöt kertaaka heräämättä ja jos herää, ni tulee meijän väliin ja unet jatkuu siinä.

kokeile et annat parina kolmena iltana supon noin puolisen tuntia ennen nukkumaan menoa. jos nukkuu paremmin niin tiedät että jostain kivusta on kyse. minä joskus tein keskimmäiselle kokeiluja ja useampaan kertaan autto ja sit olikin mentävä lääkärille.. toisinaan johtui hampaiden tulosta. ja sit yks juttu et juoka paljon ennen nukkumaan menoo? me aikaistettiin iltamaitoa ainakin puoltuntia ennenku menee nukkuu niin joi. ku muuten nukahti ja pissi ja itki märkää.. ja siihen kun en opettanut että yöllä vaihdellaan vaippoja ;)

Yhteistyössä