VAUVA 1KK JA KAKKA EI TULE...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiiii

Vieras
Eli tyttö kohta 1kk ja oli kaksi ensimmäistä viikkoa todella helppo vauva, eli söi ja nukkui vaan. Sitten alko olla jo pikkuisia aikoja hereillä ja silloinkin vaan katseli tyytyväisenä. Nyt yhtäkkiä niinku salama kirkkaalta taivaalta alkanu tooosi itkuiseksi....tai no ollu kylläki vasta 3 päivää, mutta ei oo kakannut eilen eikä tänään ja punnaa kokoajan. Tiedän että se on vauvoille normaalia mut mietin vaan et miten se tuli noin yhtäkkiä kun oli niin vatsaoireeton ja hyväntuulinen :( En juo kahvia ja muutenki YRITTÄNYT välttää sellasta mikä aiheuttais mahakipuja vauvalle. Joku mun syöminenkö tän nyt aiheutti sitten. Onko jotain kotikonstia että saisi se kakan tulemaan. Oon jo harkinnut että lopetan imetyksen kun oon niin väsynyt ja stressaantunut siihen että joudun miettiä syömisiäni niin tarkasti. Esikoisen vauva aika oli aivan kamalaa kun hän huusi mahaansa refluksivaivan takia ja minä kokeilin imetysdieettejä eikä mikään auttanu. Pelkään että nyt se alkoi tällä toisellaki;(

Mä söin eilen hernekeittoa, juon kahvia pannun päivässä, eikä mun vauvalla 6vko ole vatsavaivoja...Mut toki se vaivaa jos ei kakka tule.. mulle sanottiin neuvolassa että luumusosetta vedellä lantrattuna voi antaa.. Voi myös jumpata työntämällä jalkoja koukkuun ja polvia yhteen vauvan ollessa selällään.. Ja sit kuumemittarilla ärsyttää peräaukkoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tissi-tiitu:
Mä söin eilen hernekeittoa, juon kahvia pannun päivässä, eikä mun vauvalla 6vko ole vatsavaivoja...Mut toki se vaivaa jos ei kakka tule.. mulle sanottiin neuvolassa että luumusosetta vedellä lantrattuna voi antaa.. Voi myös jumpata työntämällä jalkoja koukkuun ja polvia yhteen vauvan ollessa selällään.. Ja sit kuumemittarilla ärsyttää peräaukkoa..
Luumusosetta kuukauden ikäiselle?!! Tuota mittaria täytyy kokeilla :) Ja jumpattu ollaan mutta eipä näytä auttavan:( On se ihme juttu kun toisilla ei vaikuta vaikka söis tai jois mitä....haluisin niin juoda kahvia ja syödä normaalisti ettei tarvis kokoaikaa syynätä :(

Meille kävi aikoinaan samoin. Ennen kakkasi monta kertaa päivässä, sitten yhtäkkiä monen päivän ummetus. Syyksi paljastui virtsatietulehdus. Se saattaa aiheuttaa vatsantoiminnanhäiriöitä, joko ripulia tai ummetusta. Kävisin antamassa virtsanäytteen varmuuden vuoksi, jo tuon itkuisuudenkin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Mallasuutetta kannattaa hakea! Meillä auttanut ihan jokaisella
Mutta saako sitä antaa noin pienelle?

saa antaa. ja meidän vauvoille on tehonnut tämäkin: laita vauva selälleen esim. hoitopöydälle. ota puhdistuspyyhe ja laita siihen perusvoidetta. ota vauvaa nilkoista ja nosta jalat vatsan päälle.paina puhd.pyyhkeellä kevyesti peräaukon päältä ja vedä pyyhettä alaspäin. toista useita kertoja.

toiminut joka kerta!!

kyllä saa antaa vauvoillekki tuota mallasuutetta...kerran pikkanen oli oli ollu tuskissaan monta päivää kun ei kakka tullu.annoin teelusikallisen mallasuutetta ja laitoin sänkyyn vesselin ..ähinä alkoi kuulua(vuorasin sängyn muovitetulla froteella.) lähin ite käymään wcssä-LAPSI OLI VÄÄNTÄNYT KAKAT JA NISKAAN ASTI oli sitä p....!!kyllä oli onnellisen näkönen vesseli sen jälkeen..mutta voi sitä siivoa...kyllähän sen kesti kun vauvaa helpotti=)

Yhteistyössä