vauva 3 vkoa ja mies työn puolesta korkean riskin maihin h1n1..mitä tekisitte,olen täysin paniikissa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahistaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahistaa

Vieras
Vauva 3 vkoa ja mies menossa "korkean riskin" maihin H1N1
Mitä tekisitte sijassani,kun vauva on noinkin pieni,lähtisittekö evakkoon ennen miehen paluuta jottei tuo VIELÄ sitä tautia meille kun vauva vasta 3 viikkoa tuolloin? Kaksi muutakin lasta pieniä,toinen alle 3v.
Voiko ihan vastasyntyneelle edes antaa tamifluta jos sattuu sairastumaan??
Olen menettänyt yöuneni j tulen pian hulluksi kun pelkään tuota tautia niin!!

Olisiko mahdollista, että mies olisi tuon matkan jälkeen viikon kerran "karanteenissä" eli jossain muualla kuin kotona tai vaihtoehtoisesti te olisitte lasten kanssa sen aikaa pois kotoa. Viikossahan pitäisi ne oireet tulla jos ovat tullakseen, eikö näin kerrottu lehdissä?

Tietty rankkaa sinulle, mutta enemmin näin kuin että vauva sairastuu...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miehelle käsidesiä mukaan ja ehkä myös hengityssuojain. Ei ole tyhmää suojella itseään ja omaa perhettään.

Eikös se niin ollut, ettei sitä hengityssuojainta kannata pitää? Voi olla haitaksi, jos se on koko ajan naamalla räplättävänä. Ainakin meilläpäin lehdessä sanottiin niin.

eikä ole kauheasti vaihtoehtoja mihin mennä evakkoon.Tiedän että sen voi saada jo Suomessa,mutta kun vauva on noin pieni..miksi riskiryhmään kuuluu 6-36kk lapset,eikö vastasyntyneet sitten ole????Lähtisittekö evakkoon vai ottaisitteko taudin jo nyt??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikä ole kauheasti vaihtoehtoja mihin mennä evakkoon.Tiedän että sen voi saada jo Suomessa,mutta kun vauva on noin pieni..miksi riskiryhmään kuuluu 6-36kk lapset,eikö vastasyntyneet sitten ole????Lähtisittekö evakkoon vai ottaisitteko taudin jo nyt??
Siis tuo 6-36kk lapset ovat ne jotka ehkä saisivat rokotteen. Alle 6kk ikäiselle ei voi rokotetta antaa.

Ostaisin kotiin käsidesiä ja huolehtisin muutenkin hyvin käsihygieniasta.

En kauheasti pelkäisi vauvan puolesta kuitenkaan. Voisi olla hyvä että sairastaisi sen mahd. aikaisin. 3 viikkoa ei onneksi ole enää ihan vastasyntynyt.

Itellä vauva tulossa elokuussa, silloin Suomikin on varmaan korkean riskin aluetta ;) No, elämä on.

MInä lähtisin evakkoon tai pistäisin miehen karanteeniin jonnekin muualle. Voisko työnantaja tulla vähän vastaan ja kustantaa miehelles karanteenimajoituksen. 3-viikkoisella on vielä aika pienet röörit niin isoon flunssaan. Voi vaikka tukehtua limaan, kun ei pysty niistään. Mun sukulaisen vauva kuoli, kun tulivat laitokselta kotiin ja kotona odotti isompi lapsi jossain rokossa. :-0.

No minä ehkä oman mielenrauhani takia menisin evakkoon, jos se ois mahdollista. Suomen tapauksethan on kaikki yhtä lukuunottamatta olleet näitä matkalta palanneita kuitenkin. Hysteerinen en ole asian suhteen.

Yhteistyössä