Vauva 4,5kk. Nukahtaminen yhtä helvettiä!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot riekaleina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot riekaleina

Vieras
Mikähän raukalle tullut kun ennen ei tarvinnut kun tutti suuhun ja sänkyyn niin oli jo unessa. Nyt kuukauden verran kauheaa huutoa ja sätkimistä. Meinaa nukahtaa ja aina pitää kuitenkin uudestaan alkaa huutamaan! Alkaa pälli hajota iltaisin kun vielä 2v uhmis huutaa ja kiljuu siinä sivussa!!!!!!!! Yksin vielä suurimmaksi osaksi lasten kanssa kun mies reissutöissä...
 
no mulla 10kk ikäinen vauva ja 2 vähän isompaa ja pälli repiää totaallisasti nukuttamisessa ja yksin kans kun vuorotyö ukolla. Ei muutakuin tsemppiä sullekkin ja toivotaan että kyllä tämä tästä...rankkaa on tiedän...
 
Vauva voi olla yliväsynyt, ja uneen pääseminen siksi vaikeaa. Tai vauva voi tuntea eroahdistusta, uni merkitsee eroa tutusta ja turvallisesta äidistä. Voimia! Meilläkin oli tuossa vaiheessa nukahtaminen tosi vaikeaa. Nyt vauva 8kk, ja yleensä nukahtaa itsekseen ilman huutoa.
 
Noinhan se meilläkin oli, kesti vissiin kuukauden verran pahin vaihe. Se helpottaa jos et edes toivo helppoa nukahtamista, vaan ajattelet asian niin, että oletusarvoisesti nukahtaminen kestää sen x-tuntia ja huutoa vaan tulee, ei voi mitään. Ohi se kumminkin menee. Voimia!
 
Meidän 3 kuinen nukutetaan nykyään turvakaukaloon. Ihan vastasyntyneenä nukahti tisulle helposti ja siitä sänkyyn. Kuukauden ikäsenä alko hirmuiset iltahuudot ja Mieheni kanssa vuoronperää kannettiin vauvaa sylissä -> nukahti -> sänkyyn -> heräs ja se oli sellasta kiertoa kahesta tunnista kolmeen tuntiin joka ilta.
Sitten ajattelin kokeilla niin että laitan vauvan oman peiton kaksin kerroin ( on tarpeeksi paksu eikä niin huomaa siirtämistä kun ei kädet tunnu ;) ) turvakaukaloon ja keinuttelin siinä vartista tuntiin ja siihen nukahtaa. Ensin kannan muutaman minuutin ja sitten ihan vaan jalalla keinuttelen ja luen samalla isommalle unisatua, laitan iltapalaa tms. =)
Ja se toimii. Kun nukahtaa niin n. puoli tuntia annan nukkua ja siirrän sitten peiton sisällä omaan sänkyyn.

Kokeilepa sitä =)
 
Meidän samanikäisen nukkuminen on koko sen pienen elämän ollut vaikeeta. Ekat pari kuukautta ei nukkunut öisin juurikaan ja nyt ollaan taivaan kiitos jossain rytmissä, nukahtaa tissille. Herää sieltä tietysti aina n.puolen tunnin kuluttua ja taas sama rumba :D Mutta uskon että tuntuu että pää repeää. Meilläkin vielä tuo pian parivuotias menee aikaisemmin nukkumaan kuin vauva =)
 

Yhteistyössä