vauva 6kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok! moni vaan ihmetelly kun ei istu esim. syöttötuolissa....

Siis eihän se nyt todellakaan tarkoita sitä että,kun vauva täyttää sen 6kk,niin se heti nakataan istumaan esim: syöttötuoliin..
Itse en myöskään ole istuttanut kuin muutaman kerran vasta meitin 6kk syöttötuolissa..kauaa ei likka jaksa siinä vielä olla vaan rupeaa "oikomaan" itseään..aivan kuin tuntuisi hänestä pahalta istua siinä kauemmin.
Syötän enimmäkseen edelleen sitterissä.
Eikä myöskään meillä vielä käännytä mahalta selälleen.

Mun lapsista ei yksikään ole istunut tuetta vielä puolivuotiaana. Eikä tuo nuorimmainen ainakaan osaa vatsalta selälleen vielä kääntyä, muuta kuin vahingossa ( vanhemmista en muista ).
Selältä vatsalleen kääntyy ja ryömii kovaa vauhtia :)

Meillä kyllä syö syöttötuolissa mutta sen pidempiä aikoja ei siinä istu. Lattialla kun laittaa istumaan poika hetken pysyy mutta heti kun mielenkiinto suuntautuu johonkin leluun niin humpsahtaa kumoon. :)
Ja mahalta selälleen ei myöskään käänny kuin satunnaisesti vahingossa ja sitten ilme onkin ihan että 'mitä tapahtu'. :D
Ja poika siis vähän reilu 6kk. :heart:

Muoks. Ja konttaus asentoon päsy on ihan uutta ollut näinä päivinä. :) Siinä sitten nylkyttää kovasti. =)

meille sanottiin vasta 6kk neuvolakäynnillä että voi alkaa istuttamaan pieniä hetkiä..poika nyt 7kk eikä istu itse..syöttötuolissakin hankalaa istua vielä. ei ryömi vielä..paikallaan kyllä pyörii.
esikoinen taas ryömi jo 5kk ja nousi tukea vasten seisomaan 6kk..
kaikki kehittyy niin eritahtiin että en olisi huolissani.

:) no kiva kuulla ettei meitin lapsi "ole ainut"!

Tyttö tosiaan välillä vahingossa kellahtaa mahalta selälleen ja aina kolauttaa pään niin, että itku tulee (tosin vähän aika sitten huomasin, että osasyy itkuun taitaa olla pelästys eikä niinkään se, että sattuisi. Oli meinaan täs joku päivä kädet täynnä tavaroita ku likka kellahti ja sit en tietty heti kerinny "apuun" ni ei ollut oikeestaan moksiskaan, et varmaan sekin on aiheuttanu itkua ku oon hädissäni menny siihen heti häsläämään )

Yhteistyössä