Vauva 8kk herää tunnin välein eikä osaa hakea itse unta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää moinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää moinen

Vieras
Eli mun täytyy rauhoitella kädellä/tutilla tms. tunnin välein. Joko inahtelee ja näkee unta ja herää huutamaan jos ei rauhoiteta, tai sitten alkaa kääntymään, nousee pystyyn mikäli ei ehdi aikuinen väliin. Omassa sängyssä ehtii aina istumaan/seisomaan ja huutaa ennen kuin herään, vieressä ollessa ehdin vähän nopeammin reagoimaan ja vauva nukkuu levollisemmin (mutta heiluu, potkii jne. omat unet joka tapauksessa huonoja). Miten opettaa vauva löytämään itse levollinen uni? Vaikka iltaisin nukahtaisi nopeasti ja rauhallisesti, yöt tosi levottomia.

Tämä toimi meillä. Eli suht saman ikäinen vauva heräili alvariinsa ja haki tuttiaan. Äiti nappasi tutin kokonaan pois eräänä aamuna, eikä sitä ole käytetty/kaivattu liioin.
Nyt meillä nukutaan 11-12 tuntia heräämättä öisin.
Suosittelen!=)

Eli samana yönäkö alkoi nukkumaan hyvin..? MIten suostui nukahtamaan ilman tuttia ja eikö tosiaan herännyt sitä hakemaan sen jälkeen? Meillä kun tuo herää kääntyilyynsä tai unien näkemiseen, niin en tiedä miten tutin jättäminen auttaisi asiaa.

Meillä on sama vaihe päällänsä ja nyt ikää seitsemän kuukautta. Liittyy siihen, kun vauva jatkuvasti oppii uutta ja liikkuu päivän aikana. Tämä on hurja kehitysvaihe ja on siinä pienellä käsittelemistä! Isompien lasten nojalla tiedän, että tämä menee ohi kyllä ajan kanssa.

Kikkoja ei ole kuin se, että yrittää tehdä illoista mahdollisimman rauhallisia ja muutenkin pitää säännöllisen rytmin ja rutiinit vauvalla. Se heijastuu sitten yöhönkin.

Meillä vauva vaan riehaantuu sitä enemmän, mitä enemmän rauhoitetaan menoa iltaisin... siis kun huomaa että valot hämärretään ja siirrytään makkarin puolelle, alkaa riehaantumaan vaan. En tiedä mistä oppinut moisen =( Mutta vaikka nukahtaisikin levollisesti (harvemmin), niin silti heräilee pitkin yötä.
Edelliselle, miten kauan tällainen meno jatkuu? Jaksaisi äiti paremmin jos vähän tietäisi...

Ihme kyllä, ekasta yöstä lähtien nukuttu hyvin ilman tuttia. Mutta ei se näin mene kaikilla.
"Harjoiteltiin" tutitta nukkumista molemmat päikkärit ja ne menivät niin hyvin, että pistin vaan illalla sänkyyn ilman tuttia ja sinne jäi. On meilläkin tätä levottomuutta ennen nukahtamista, eli ympäri sänkyä tyttö pyörii, mutta kun nukahtaa niin nukkuu tosi hyvin.
Ennen tutin pois jättämistä meillä oli yöt melkoista elämöintiä, kun tyttö konttaili ja yritti nousta seisomaan, mutta nekin jäivät pois kun tutti lähti.
Nämä hommat on niin yksilöllisiä, ettei teillä mene ehkä just näin, mutta olen kuullut paljon hyvää tuosta tutin jättämisestä. Tämän ikäiset kun eivät sitä enää oikeastaan tarvitse.
Tsemppistä vaan!=)

Yhteistyössä