vauva aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitii

Vieras
en muista mitään vauva ajoista. esikoinen 2v ja tulokin laskettu marraskuun lopulla.
olen ollut ilmeisesti tosi väsynyt, tms sillä en muista yhtään millaista vauva aika oli.
kuinka kauan esimerkiksi vauva ''vaan nukkui ja söi''. siis kuinka kauan tämä kesti kun tultiin laitokselta noin viikko- kaks viikkoa?
kuinka pitkään kestää että vauvalle alkaa tulla jonkinmoista nukkuma rytmiä?
esikoinen oli koliikki vauva, ja pahimmat ajat oli ohitte muistaakseni n 4kk tietämillä. mitenkä yleensä? koska ne ''pahimmat'' ilta itkut ym yleensä loppuu?
mitäs muuta...
kovasti mietityttää tuleva, sillä esikon vauva aika oli varsinkin minulle tosi rankka. nytkun on toinen pyörimässä jaloissa pelottaa kuinka tulen jaksamaan.

Miksi lisää lapsia jos jo etukäteen mietityttää oma jaksaminen? Jos ensimmäinenkin jo "pyörii jaloissa"?

Nämä on varmaan niitä alkuja sitten sen tapaisille "en jaksa" "olen ihan loppu" -ketjuille. Ihmiset eivät osaa arvioida omaa jaksamistaan ja sitten siitä yleensä lapset kärsivät.

Mutta kysymykseen, raskainta meillä oli noin 2,5kk asti.

heh, arvasin että joku tarttuu tuohon ''pyörii jaloissa''. elä ota niin kirjaimellisesti. tai ota. faktahan se on, että esikoinen tulee pyörimään jaloissa. ei sillä, että se mua rasittaisi tai ärsyttäisi. niinhän tuo pyörii nyttekin, kun on vielä ainokainen. tietääkseni kuuluu tohon ikään pyöriä äitin helmoissa. tai, ainakin meidän tyttö nyt vaan on niin äitin tyttö.

oonko ihan oikeesti hirveä äiti, tai tehnyt virheen tekemällä toisen lapsen kun mietin etukäteen omaa jaksamistani. ja ennakoin tulevaa

meillä ei ole ollut yhtään raskasta vauva on nyt 5kk ja ei ole kyllä muulloin itkenyt kuin silloin jos ei ole tarpeeksi nopeasti saanut ruokaa omasta mielestään. Ollaan kuulemma päästy helpolla meidän vauvan kanssa.
Samaa mietin että miksi tehdä lisää lapsia jos mietityttää oma jaksaminen... oisko kannattanut vaikka odottaa muutama vuosi, että esikoinen oisi vanhempi...??

aika huono tuuri saa käydä, että toisellakin olisi koliikki, ei mikään ihme että koliikkiajat on ihan sumun peitossa. jos sinulla on hyviä ystäviä tai sukua lähellä, niin voitko saadaa apua, esim. ihan vaikka kauppaseuraksi, reilu 2-vuotias voi olla aika hermoille käypää marketissa etenkin, jos on väsynyt vauvan kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
heh, arvasin että joku tarttuu tuohon ''pyörii jaloissa''. elä ota niin kirjaimellisesti. tai ota. faktahan se on, että esikoinen tulee pyörimään jaloissa. ei sillä, että se mua rasittaisi tai ärsyttäisi. niinhän tuo pyörii nyttekin, kun on vielä ainokainen. tietääkseni kuuluu tohon ikään pyöriä äitin helmoissa. tai, ainakin meidän tyttö nyt vaan on niin äitin tyttö.

oonko ihan oikeesti hirveä äiti, tai tehnyt virheen tekemällä toisen lapsen kun mietin etukäteen omaa jaksamistani. ja ennakoin tulevaa

Et ole todellakaan hirveä äiti, mietin vaan onko toinen lapsi hyvä ratkaisu jos jaksaminen huolettaa? Ei muutakun onnea tulevaan, voitte saada helpon vaavin tai elämänne voi olla helvettiä kuukausi tolkulla. Sitä kun on paha ennustaa :)

on onneksi anoppi lähellä, ja voi auttaa tarvittaessa.
en ole edes ajatellut että oliko toisen tekeminen nyt järkevää, kun tosiaan mietityttää oma jaksaminen.
mutta uskonpa että vaikka oltaisikin odetettu vielä muutama vuosi, niin samat asiat nyt mietityttäisi silti. oli esikoisen kanssa niin rankkaa.

Yhteistyössä