Vauva alkanut syödä peukaloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peukku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peukku

Vieras
Vauva 2kk on alkanut nyt syödä peukkua. Tuttia on aikaisemmin yritetty, mutta ei vaan ole sitä oppinut syömään. Miten nyt sitten saisi kitkettyä tuon peukalon syönnin pois ennen kuin tulee kunnolla tavaksi? Tumppuja on nyt pidetty käsissä, mutta sitten lussutetaan niitä.

vauva imi jonkin aikaa peukaloa, yleensä öisin. nyt kun osaa itse laittaa tutin takaisin suuhun, niin peukalo on jäänyt. yrittäkää vaan sitkeesti sitä tuttia, kokeilkaa eri malleja.

En mä enää siihen rumbaan jaksaisi lähteä, et aletaan monenmoista tuttia kokeilla. Ei esikoinen tuolleen peukkuaan koskaan syönyt ja eri asia olisikin, jos vaan tunkisi suuhun, mutta kun sitä aletaan sitten imeä, niin parasta olisi siitä tavasta päästä eroon. Ehkä mä voisin kyllä tuota olemassa olevaa tuttia vielä kokeilla, vaikka epäilen, ettei se suussa pysy vieläkään.

Meillä ei tyttö myöskään huolinut tuttia, vaan söi ensin peukkua ja sitten muitakin sormia. Kokeilin erilaisia tutteja, mutta eivät kelvanneet. Muutama viikko sitten kun neiti oli 3,5kk päätin taas kokeilla tuttia. Otin sormet pois suusta, laitoin tavallisen luonnonkumisen tutin suuhun ja hän alkoikin imeä tuttia kun olisi tehnyt sitä aina. Siitä lähtien tutti on kelvannut ja sormien imeminen on vähentynyt, mutta ei toki täysin loppunut.

Kannattaa siis aina välillä sitkeästi tarjota tuttia jos sormien imeminen on jatkuvaa. Voi olla, että tutti yllättäen alkaakin kelvata.

Alkuperäinen kirjoittaja peukku:
En mä enää siihen rumbaan jaksaisi lähteä, et aletaan monenmoista tuttia kokeilla. Ei esikoinen tuolleen peukkuaan koskaan syönyt ja eri asia olisikin, jos vaan tunkisi suuhun, mutta kun sitä aletaan sitten imeä, niin parasta olisi siitä tavasta päästä eroon. Ehkä mä voisin kyllä tuota olemassa olevaa tuttia vielä kokeilla, vaikka epäilen, ettei se suussa pysy vieläkään.

Siitä se rumba vasta voi tullakin, jos sormen/sormien imemisestä tulee tapa. Siitä on paljon hankalampi päästä eroon kuin tutista ja hampaiden virheasentoriski on suuri.

Yhteistyössä