vauva ei juo pullosta-miten vieroitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Moi! Vauvani on nyt 5kk ikäinen. Syö hyvin kiinteitä 3-4x päivässä, mutta ongelmana on se ettei suostu juomaan tuttipullosta lainkaan. Imetyksen haluaisin jo lopettaa oman jaksamisen takia (meillä yhteensä 4 pientä lasta).
Miten ihmeessä saisin vauvan juomaan pullosta? Ei auta se, että isä antaisi ja minä eri huoneessa. Voinko tehdä vaan kylmät ja yksinkertaisesti vain lopettaa imettämisen? Suostuisiko juomaan pullosta, kun tarpeeksi on jano? Apua.

Miksi pitää juoda pullosta?

Opeta tuon ikäinen jo suoraan nokkamukille. :) Semmoinen pehmeänokkainen nokkis ja ensin alkuun hörppyyttämällä ...ajan kanssa se hokaa siitä juomisen. Tai ainakin meillä kävi. Tosin aloin antaa vesihörppyjä jo parikuiselle, tuon ikäisenä osasi sitten jo juoda siitä tarvittaessa.

Pullo ei kelvannut meidänkään jätkälle ikinä.

Meillä oli kauhea ongelma tuon kanssa kun aloin käydä töissä ja silti vauva ei syönyt pullosta isältä -> odotti syömättä niin kauan että tulen kotiin.

Lopulta keksin tarjota itse vain pulloa, en rintaa. Se toimi saman päivän aikana. Pari viikkoa syötin vain aamuisin ja öisin rinnasta ja muuten annettiin pulloa, sen jälkeen on toiminut niin että syö pulloa vain kun on isän kanssa kotona kahdestaan.

[QUOTE="mami";25967732]miten ne lapset menee nukkumaan ilman tuttipulloa? meillä kaikki nukahtaneet aina rinnalle/tuttipullolle. tutti ei käytössä.[/QUOTE]

Miten kukakin.

Meillä joko syliin nukuttamalla (tuon ikäinen) tai sitten sänkyynsä itse nukahtaen tai sitten niin, että pidin kättä päällä, kunnes nukahti. Viimeisin oli varmaan yleisin tapa.

Koita nyt vähän edes jaksaa sitä imettämistä, esim. pari kertaa päivässä Se on vauvan terveydelle niin tärkeätä. Ja Tuttelin tms. sijastan laittaa sinne pulloon vaikkapa perunaporkkana velliä nam...

Kyllähän varmasti vauva tottuu siihen ettei saa nukahtaessaa maitoa. Varmasti vähentää "turhaa" yösyömistäkin jatkossa kun ei ole nukahtaminen assosioitunut tuttipulloon. Muutenkin tuttipullo on ton ikäselle jo ihan turha kapistus, jos minulta kysytään. Nokkamuki hoitaa ihan saman asian. Ja komppaan Äitiä Raisiosta, että muutamakin kerta imetystä päivässä olisii lapsen kannalta todella positiivista, jos vain suinkin jaksat... Äidin jaksaminen tietysti on tärkeitä, että arki sujuu pienten lasten kanssa. Voimia!

kumpikaan lapsi ei huolinut tuttia eikä tuttipulloa. Täysimetin molempia 8 kk ja alotin kiinteät vasta kun töihinmeno lähestyi
En tiedä johtuuko tuosta, mutta kumpikaan ei sairasta koskaan : molemmilla on ollut muutama flunssa ja mahatauti ja ovat sentään jo teini-ikäisiä. Ja olen "varma" että tuosta imetyksestä johtuen meillä on aina ollut todella lämpimät ja hyvät välit lasten kanssa, korostuuu varsinkin nyt teini-iässä

Yhteistyössä