Vauva ei syö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nallekarkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nallekarkki

Jäsen
29.01.2007
548
0
16
Ikää 7kk ja aiemmin ollut kunnon ahmatti ja ruoka maistunut turhankin hyvin. Nyt ei suostu syömään enää ollenkaan, joutuu pakottamaan että saisi alas edes jotain. Viime päivinä vauva on alkanut oksennella kesken syönnin. Kyse ei kuitenkaan voi olla siitä, että maha olisi täynnä, päinvastoin. Olen antanut ruokaa kun olen huomannut hänen olevan nälkäinen (ja edellisestä ateriasta vähintään 3h), mutta hirveällä huudolla saa laittaa ruokaa suuhun, sitten syö ihan tyytyväisenä vähän aikaa kunnes tulee oksennus.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?! Mitä mun pitäisi tehdä?

*MUOKS* Ja monesti oksu tulee jo parin lusikan jälkeen, samoin maidosta.

Mun poika teki syömälakon kun hampaita alkoi tulla mutta ei kyllä oksennellut...
Juoko se maitoa kuitenkin?

Mun tyttö oksenteli suunnilleen kaiken syömänsä kiinteämmän ruuan melkein kolmevuotiaaksi asti eikä mitään syytä sille ikinä löytynyt

Tuohon oksentamiseen asti olisin ajatellut että hampaita (meillä tyttö joi ain kylmää maitoa pari vko kun mitään ei suuhunsa halunnut ottaa ), mutta tuo oksentaminen (tuli refluksi mieleen? )ei nyt oikein kuulu tuohon minunkaan mielestä :ashamed: eli lääkäriin soittelisin!

Vauvalla on tulossa hampaita ja ensin alkoi (kuukausia sitten) tökkiä maidon juonti. Juo kuitenkin edelleen päivittäin "tarvitsemansa määrän" (ohjeiden mukaisen), mutta juottaessa saa viihdyttää/kiinnittää huomion muualle esim. telkkariin tai leluihin. Syöminen tosiaan alkanut tökkiä viime päivinä kaiken muun paitsi hedelmäsoseiden osalta...

Ettei olis ihan tavallinen mahatauti alkamassa? Meillpäin sitä on hirveesti liikkeellä. Tai sitten joku muu virus. Toinen veikkaukseni olisi kans nuo hampaat. Ja välillähän noilla muksuilla on kausia että syö vähemmän ja välillä taas enemmän. Tuo oksu viittais kyllä enemmänkin ihan johonkin viirukseen

Joo mahatautia on liikenteessä, miehellä taisi olla (oli ainakin omituista vatsakipua monta päivää ) ja vauvalla samaan aikaan todella löysää ja pahanhajuista kakkaa. Siis eihän se ikinä hyvälle haise mutta nyt oli jotain aivan järkyttävää!
Epäilin aiemmin että maitohaluttomuus johtuu/johtui hampaista mutta tuo viimeaikainen kiinteän ruoan haluttomuus kummastuttaa...

Yhteistyössä