Vauva ei syö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiitu

Vieras
Vauva 4,5 kk ja alkanut kieltäytyä päivisin rinnasta. Yöllä syö ihan hyvin, mutta tuntuu että päivisin imetyskerratkin on nykyään niin vähäiset että huolestuttaa. Nytkin yritin syöttää kun söi hieman huonommin minusta tuossa herättyään, mutta aloitti heti sen itkun kun pistin viereen ja väkisin kääntää itseään poispäin. Mikä ihme tähän neuvoksi? Olen ite jo niin stressaantunu ja huolissaan tämän kanssa. Esikoisen kanssa oli sama homma ja se oli kyllä niin pahaa se rinnan vierastaminen silloin, että minun piti oikein neuvolassa näyttää terveydenhoitajalle että kuinka pahasti vauva pisti hanttiin sen tissistä syömisen kanssa. Silloin esikoisen imetys päättyi 5 kk ikäisenä. Pelkään että nyt käy samoin jos en saa tuota poitsua syömään. :/

kokeile päivisin korviketta ja aina välillä tissiä? meillä oli tuommoinen vaihe kuopuksen kanssa mutta se meni ohi.
älä stressaa liikaa imettämista, tosi hienoa että noinkin kauan olet voinut imettää! :)

Ainaha kannattee yrittää! Tottakai. Mutta jos menee vain jatkuvasti hankalaksi,stressaavaksi ja päivät on itkua, niin miksei sitten tarjoa pulloa. Se on ihan hyvä vaihtoehto. Ei kannate "uhrata" vauva-aikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
Ainaha kannattee yrittää! Tottakai. Mutta jos menee vain jatkuvasti hankalaksi,stressaavaksi ja päivät on itkua, niin miksei sitten tarjoa pulloa. Se on ihan hyvä vaihtoehto. Ei kannate "uhrata" vauva-aikaa..

Olen miettinytki että teen tästä vaan hirveen pahan olon itelle ja vauvalle kun väkisin yritän, mutta mies painostaa jatkamaan imetystä. Ja kyllähän tämä tietty helpompaa ois imetellä kuin ostella sitä maitoa kaupasta ja pestä pulloja. Katsotaan nytten miten jatkan.

No ootko kattonu lapsen suuhun onko ikenet turvonneeT? Jos tekee hampaita nii imeminen sattuu. Mulla pikkusen kans just sellanen vaihe että tekee hampaita ja tissiä syödään aina vain vähän kerralla kun ei pysty kunnolla imemään. Viime yökin meni tunnin välein heräillessä kun ei saa mahaansa kunnolla täyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
No ootko kattonu lapsen suuhun onko ikenet turvonneeT? Jos tekee hampaita nii imeminen sattuu. Mulla pikkusen kans just sellanen vaihe että tekee hampaita ja tissiä syödään aina vain vähän kerralla kun ei pysty kunnolla imemään. Viime yökin meni tunnin välein heräillessä kun ei saa mahaansa kunnolla täyteen.

Olen kurkkinu ja ei ainakaan näkyis olevan tulossa. Ja yötki nukkuu hyvin, että herää vaan 1-2 kertaa syömään ja syö ihan kunnolla puoliunessa, mutta sitte nämä päivät on yhtä tappelua etta saa syömään maitoa. Soseet menee hyvin ja velliä syö illalla, mutta rintaa ei meinaa huolia millään.. :/

Yhteistyössä