vauva ei viihdy MISSÄÄN :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps..

Vieras
Välillä tuntuu että meidän 4kk ikäinen vauva ei viihdy missään! Ei kelpaa lattia, ei sitteri ei syli.. ainoa hyvä tuntuu olevan rintarepussa tai muuten vaan liikkeellä. Alkaa äidillä pikkuhiljaa ideat loppua neidin viihdyttämiseksi, kun ei vauvaa kokoaikaa pysty/jaksa kannellakaan :/ Kun menen esim. lämmittämään maitoa ja laitan neidin siksi aikaa sitteriin, saattaa huutaa jo naama punaisena ennenkuin ehdin takaisin. Tyttö ei ole koskaan hirveän pitkiä aikoja viihtynyt itsekseen, mutta tuntuu vaan menevän pahempaan suuntaan. Mä kun luulin että siinä vaiheessa kun oppii tarttumaan esineisiin alkaisi viihtymään paremmin kun voisi vähän viihdyttää itseään, mutta ei näköjään vaan entistä huonommin..

Onko teillä ollut vastaavaa? Vinkkejä ja ideoita vauvan viihdyttämiseksi otetaan vastaan! Ja onko missään vaiheessa alkanut viihtymään paremmin?

Mä voin lohduttaa.. Mulla on noita samanlaisia lapsia, jotka ei viihdy yksinään missään. Ja niitä on kaksi, siinä ei auta rintareppukaan! Ja meillä ollut alusta asti ja ikää meilläkin tuo 4kk.

Mun vauva on nut 9kk ja ei vieläkään viihdy yksin missään. Jos huomaa etten ole siinä kahden sentin päässä niin alkaa hirvittävä huuto. :/ Ja on ollut koko ajan tollanen.

meillä eräs samanmoinen,joka rauhoittui vasta ajan kanssa.masuvaiva ilmeisesti niin kova..mutta ootko kokeillu kantoliinaa?siinä vois kanniskella ja tehdä samalla itse kotihommia,esim.ruokaa.sitten voisit kokeilla myös lämmintä kylpyä iltaisin ->auttaa uneen lempeästi

Meillä se ihan kiinni syömisistä. Eli jos maha ei oireile, niin vauva viihtyy ihan hyvin itsekseen. Sitten kun vahingossa syönkin vehnää, ruista tai vastaavia, niin ei viihdy hetkeäkään yksin, vain syli ja erityisesti liike käy.

Vauvat ovat vähän sellaisia. Siksi se kantoliina on niin kätevä. Ja niitä vaiheita tulee toisilla koko ajan ettei viihdy missään muualla kun sylissä.

Meillä viidestä lapsesta kolme on ollut syli-iniäisiä, ja en mitenkään osaa sanoa miten vauva päätyy syli-iniäiseksi ja miten itsekseen viihtyväksi.

meillä ei meinaa viihtyä vaikka olisin vieressäkin. ei siis riitä että esim. touhuaisin vauvan kanssa lattialla kun hällä menee hermo silti :/

minkälaisia juttuja te touhuilette vauvan kanssa että saatte ne pidettyä tyytyväisenä?

Yhteistyössä