Vauva haaveena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirka

Vieras
Hei elliläiset!

Olen syönyt pillereitä kymmenisen vuotta (Dianenova) ja nyt ne on tarkoitus jättää pois, kun vauvahaaveet ovat tulleet ajankohtaisiksi.

Olen kuitenkin lukenut/saanut monenlaista infoa siitä, kuinka turvallista vauvaa on ryhtä yrittämään, kun pillereitä on syönyt kauan.

Yksi lääkäri sanoo, ettei ole mitään riskiä vauvan kannalta, vaikka raskaaksi tulisikin heti pillereiden poisjättämisen jälkeen. Ja toinen lääkäri sanoo, että puoli vuotta kestää, ennen kuin pillererein ""jäämät"" poistuvat kehosta, joten puoli vuotta pillereiden poisjättämsien jälkeen pitäisi käyttää kondomia.

Mitä tietoa teillä on? Haluaisin olla mahdollisimman varma vauvan terveydestä ja minimoida siis kaikki riskit.

Kiitos vastauksistanne!

Minulla kesti 5kk DianeNovan lopettamisen jälkeen että ylipäätään alkoi kuukautiset.. Ei toki kaikilla näin käy, mutta ovat aika voimakkaita pillereitä. Noiden jälkeen kokeilin muita merkkejä, joiden lopettamisen jälkeen kuukautiset tulivat aina heti normaalisti ajallaan.

Siitä en tiedä jääkö pillereistä jotain ""jäämiä"" elimistöön, jotka voisivat vaikuttaa vauvaan.

Ihme juttu noiden jäämien poistuminen elimistöstä; minulle kun on kerrottu, että viimeisetkin hormonijäämät poistuvat elimistöstä muutamassa päivässä pillereiden lopettamisesta. Taukoviikon suojahan on sitä, että munasolu ei ole kypsynyt, ei sitä että elimistössä olisi vielä hormooneja.

Kyllähän ne pillereiden hormonit poistuvat elimistöstä, ei kai kyse ole siitä. Eihän niitä muuten tarttis ottaa joka päivä jos varastoituisivat kroppaan. Suurempi ongelma on oman hormonitoiminnan käynnistyminen, kun hormoneja ei tulekaan enää automaattisesti joka päivä. Siihen taas voi mennä vaihtelevasti aikaa. Alkuperäiselle terveisiä, että siitä vaan yritys alkuun ja onnea matkaan.

Kävin aamulla gynellä ja kysäisin asiasta. Se sanoi, että suositeltavaa odottaa niitä omia varsinaisia kuukautisia, jotta hedelmöittyminen ja laskettuaika olisi helpommin määritettävissä. Mutta lisäsi, että nykyisin ultrat ovat niin tarkkoja, että sillä on selvitettävissä yhtälailla.
Lisäksi lääkäri sanoi vielä, että sellaisia urbaaneja legendoja nuo puheet pillereiden jäämien kertymisestä ja yrittämisen siirtämisestä tämän vuoksi.

Hei!

Itse olin jättämässä pillereitä pois elokuussa -05 (15 vuoden käytön jälkeen...), ja silloin gynekologi nimenomaisesti käski ryhtyä toimeen heti pillereiden lopettamisen jälkeen, ilman mitään taukoja. Silloin oma hormonitoiminta olisi jotenkin aktiivisempi, ja onnistuminen helpompaa. Ilmeisesti oltuaan ""lamaannuksissa"" pillereiden aikana, oma hormonitoiminta olisi sitten jotenkin ylivilkasta. Vielä toinenkin kierto on ilmeisesti parempi, mutta sitten kait jo tasaantuu.

No, mulla ensimmäinen kierto oli varmaan yli 40 pv ja ilman tärppiä. Sittemmin kierto tasaantui ja nyt olen raskaana rv 14!

Varmasti yrittämisen voi aloittaa turvallisin mielin pillereiden jälkeen. Olen kyllä itse ajatellut odottaa ""luomu kuukautisia"" ennen yritystä sitten, kun lopetan pillereiden syömisen.
Enemmän minua huolestuttaa, että mitä tapahtuu tälle nassulle, kun lopettaa Diane Novat ;((... Iho on ollut hyvä pillereiden aikaan, mutta paljon olen kuullut juttuja, että iho-ongelmat palaavat heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Myös mahdollinen raskaus sit vielä varmasti vaikuttaa ihoon. En tiedä onko iällä sitten vielä merkitystä?.. itse olen vielä suht nuori niin varmaan hyvin todennäköistä, että saan iho-ongelmista kärsiä pillereiden jälkeen. Täytyy koittaa ajatella positiivisesti =).

Minulla iho säilyi ihan hyvänä kun jätin DianeNovat pois. Samoin mieliala on ollut paljon parempi ja muutenkin olo mukavampi. Ainoa negatiivinen asia oli massiivinen hiustenlähtö. Lopettamisesta on yli viisi vuotta aikaa, eikä hiukset ole vieläkään ennallaan. :(

Heippa!!!

söin pillereitä meliane merkkistä n.8-9 v lopetin käytön kesäkuussa siis viime vuonna ja raskaaksi tulin sitten jo lokakuussa neuvolasta eivät sanoneet mitään että haittaa olisi kun on niin kauan syönyt ja tullut sitten aika nopeasti kummiskin raskaaksi....ei muuta kun hymyä huuleen ja yritystä vaan!!!

Yhteistyössä