Vauva haaveissa, mutta milloin on paras aika lapsen hankintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja desirecx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

desirecx

Uusi jäsen
27.09.2012
7
0
1
Heips kuumeilijat! =) Olen 21-vuotias nuori ja mulla on vauvakuume, mutta toistaiseksi lapsen hankinta on vielä vaan ajatus/haavetasolla, koska koulunkäyntini estää lapsen hankkimisen tällä hetkellä. Valmistun vuonna 2015, ja haaveenamme on kihlattuni kanssa ollut hankkia lapsi heti valmistumisen jälkeen. Kysyisin vain, onko se todellisuudessa mahdollista/kannattavaa? Pelkään nykyään, että töitä ei sitten ole, jos en sitten tartu tilaisuuteen valmistuttuani JA vaikka saisin töitä, ja olisin raskaana, miten siihen suhtaudutaan ja miten saa taas töitä lapsen syntymän jälkeen? Jotenkin tosi ristiriitaista ja tuntuu että työelämä on oikeastaan ainut suurin kynnys lapsen hankkimiseen :( Tulen tosin työskentelemään päiväkotialalla, joten en tiedä onko asia sillä alalla hyväksyttävämpää, mutta no.. asia kuitenkin painaa mieltä..

Mikä on teidän mielestänne oikea aika lapselle? Ootteko "pelänneet" oman työnne takia raskautumista? Onko samassa tilanteessa eläjiä? =) Kertokaa kokemuksenne, neuvokaa ja auttakaa minua :) Kiitos :heart:

• Tykkää
Reactions: smooth
moikka...

Itse olin aikoinaan "nuori" äiti.. :) aina ammattikouluaikana, jonka aloitin siis heti peruskoulun jälkeen sanoin, että haluan vauvan/olen raskaana kun valmistun.. ja olin jo unohtanut ko ajatukseni kun sitten keväällä maha pystyssä noudin päättötodistukseni. Poika syntyi marraskuussa 2005. Poika oli about 8kk kun palasin töihin, olin tosin ravintola-alalla josta työt ei tekemällä lopu.. 21 vuotiaana synntyin tyttäreni ja kun neiti oli n. 8-9kk palasin työelämään, tosin aivan eri alalle kuin ravintola-ala. Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että lapsi on rikkaus ja se ei ainakaan omalla kohdalla ole millään tavalla vaikuttanut työllisyysasteeseeni, aina on tekevälle töitä.. onko ne oman alan töitä? sitähän ei kukaan tiedä. Suomessa on paljon työttömiä, mutta on myös työtä tarjolla joka ei vaan sovi kaikille :) Tsemppiä tulevaan, mihin sitten päädytkin :D

No, itse en ole kouluja käynytkään, tai olen, mutta en valmistunut miksikään. Töissä olin ennen kuin esikoisen kohdalla 19-vuotiaana jäin pois, esikoinen syntyi kun olin täyttänyt juuri 20. :) Olin sitten äitiysloman jälkeen jonkin aikaa kotiäitinä, jonka jälkeen lähdin aikuisopistoon, esikoinen oli tuolloin vajaa 2 v. Kävin 6 kk peruskoulutuksen kone-ja metallialalle, josta en erikoistunut mihinkään (haaveissa oli joko levyseppähitsaaja tai koneistaja), tulin raskaaksi toiselle lapselleni 12/2012 ja siitä lähtien olen ollut kotiäitinä.

Esikoisen isän kanssa siis erottiin jo raskauden alkumetreillä (yli 4 v sitten), toinen lapsi on nykyisen mieheni kanssa. Nyt haaveissa miehen kanssa toinen yhteinen lapsi, molemmilla siis aiemmista suhteista tytöt :)

Yhteistyössä