Vauva haaveissa - muttei haluta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyttä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyttä

Vieras
Olisiko täällä kohtalotovereita;
haaveilen kovasti toisesta lapsesta mutta kun seksi (tai muukaan läheisyys) ei kiinnosta yhtään. Esikoinen on kohta vuoden, ja haluttomuuttakin on jatkunut sen vuoden verran. Miekin jo kysyi että pyhää henkeäkö tässä odotellaan isäksi, kun en innostu enää mistään. Tähän asti ollaan onneksi pystytty puhumaan aiheesta, mutta nyt alkaa jo oma pinna olla aika kireällä kun en syty ollenkaan. Tämä on niin ahdistavaa! Ajatukset pyörii 24/7 tässä esikoisessa, eikä miehelle/parisuhteelle jää aikaa/voimia. En halua että erkaannumme tai muuta mutta en saa mitään tehtyä parisuhteen eteen.
Miten te muut jaksatte ja selviätte?
Te, jotka ette ole nymfoja ja joiden parisuhde EI ole aina täydellistä?

Meillä meillä! Haaveillaan vauvasta, mies itse innosti minuakin vauvakuumeeseen mutta mies on tosi nihkeä seksin suhteen! Tuntuu ihan toivottamalta. Mä otin heti ovulaatiotikut avuksi, jotta en mangu seksiä edes joka toinen päivä vaan testeistä näkisin, milloin on pistettävä töpinäksi.. :( Tuntuu, ettei varmasti kellään muulla ole näin säälittävää tilannetta! Joku siinä vaan, mies ei innostu seksistä. Iltasella vaan lueskellaan lehtiä sängyssä, minä mietin että toivottavasti ei ovulaatio mene ohi tällä hetkellä....

Meillä on se ongelma, että minua ei seksi huvita silloin kun nimenomaan pitäisi. Siis kun tiedän, että olis se paras hetki tulla raskaaksi, minuapa ei huvitakaan yhtikäs yhtään. Kaipa se johtuu siitäkin, että ennen on seksiä harrastettu juuri silloin kun molempia on haluttanut ja nyt pitäisi aika katsoa kalenterista (vielä ei ole ovulaatiotestit käytössä). Melkein olisin siis sitä mieltä, että säälittävämpi tilanne meillä on, kun itseäni ei huvita lapsenteko, vaikka järjellä olen ajatellut lapsen haluavani ja olevani lapsentekoon valmis (ja jo ihan riittävän vanha - ei mitään järkeä pitkittää enää).

Ns "pakotettu" seksi ei tee hyvää ja voi lisäksi luoda suorituspaineita. Suosittelen ensinnäkin, että jos ovistikut tms käytössä, älä kerro miehelle niistä, jolloin voit itse tehdä aloitteen seksiin eikä hänelle tule paineita tai pakontunnetta.
Toisaalta jos lasta yritätte ns luonnollisella tavalla eikä kierrosta ole suurempaa tietoa, seksiähän suositellaan 2-3 päivän välein. Jos se ei ole luonnollinen määrä teille, voisitte yrittää vaikka jotain sopimuksia, esim joka toinen kerta toinen tekee aloitteen / työt / tms :)
Meillä seksin määrä on aina vaihdellut suuresti, välillä on kaksikin viikkoa taukoa, välillä seksiä on 2 kertaa päivässä. Nyt "vauvantekoaikaan" ollaan kuitenkin molemmat innostuttu ja seksiä on lähes joka päivä. Eli ehkä se "palkintokin" voi herättää halut!

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyttä:
Te, jotka ette ole nymfoja
Eh, siis nainen on nymfo jos hän haluaa seksiä useammin kuin kerran vuodessa? Joopa joo, ehkä voisit alottaa ihan omasta asennemuutoksesta... Käyttäkää Muumimukia jos on noin jumalattoman vaikeeta! Eihän sun tarvii periaatteessa kun jalkasi levittää, kosteuttakin saa purkista jos tarvii...

Alkuperäinen kirjoittaja eka myös:
Melkein olisin siis sitä mieltä, että säälittävämpi tilanne meillä on, kun itseäni ei huvita lapsenteko, vaikka järjellä olen ajatellut lapsen haluavani ja olevani lapsentekoon valmis (ja jo ihan riittävän vanha - ei mitään järkeä pitkittää enää).
Ehkä sun joku alitajunnan osa tietää paremmin, että sä et loppupeleissä oikeasti haluakaan lapsia? Mieti uusiksi koko asia. Lapseton elämä voi olla aivan yhtä täyttä ja onnellista kuin "lapsellinenkin", jos se on vapaaehtoisesti valittu, ja on kuitenkin pienempi paha katua lapsettomuutta kuin niitä tehtyjä lapsia.

ohhoh, ziiphän pisti tohinaksi!!!

inhoan tälläisiä keskusteluja jossa hyökätään toisen kimppuun...

huomasin itsessäni nyt kun kiertoni venyi ja venyi että seksi ei huvittanut paljoakaan... ja normaalisti kun huvittaisi vaikka joka päivä... aina ei voi olla tuulella että haluan seksiä ja joskus voi mennä viikkokin, tai jopa kuukausi että ei ehdi ajatella seksiä tai on liian väsynyt koko touhuun... ei siis mikään ihme että ei haluta..

en tiedä onko itselläni yhtään hyvää neuvoa mutta auttaisiko esim. jos miehen kanssa päivän mittaa laittais viestiä et vitsit kun olis kiva suudella, silitellä, kosketella jne.. siinä sitä pakostakin miettis seksiä ja illalla saattaa itelläkin tehä mieli kun on joutunut asiaa miettimään muutamia kertoja päivän aikana... siis olettaen että mies vastaa näihin viesteihin mitä kaikkea tekisikään..
toinen vinkkini on juoda beroccaa ;) tai no ei välttämättä just sitä mutta katsoa että saisi vitamiineja päivän aikana... nekin vaikuttavat yleiseen mielialaan ja sitä kautta voi vaikutttaa myös seksihaluihin...

toivottavasti joku tajus jotain tästä viestistä :)

Yhteistyössä