Vauva heräilee useasti yössä ja itkee kovasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammu

Vieras
Luulisin että muillakin saattaisi olla samanlaista. Eli mistähän voisi johtua kun lapsemme, 8,5 kk, on nyt muutamana yönä herännyt useasti yössä itkemään kovasti. Nukuttaminenkin on hankalaa. Ensimmäisten vaikeiden viikkojen jälkeen lapsemme on nukkunut jo useamman kuukauden hyvin. Välillä meni pitkään että nukkui yöt heräämättä. Sitten tuli vaihe että hän heräsi kerran yössä, mutta tuolloinkaan ei itkenyt vaan jokelteli. Nyt sitten heräilee n.puolentunnin-kahdentunnin välein yöllä ja itkee ihan hirveästi eikä meinaa tyyntyä millään. Olen miettinyt voisiko uusien hampaiden tulo vaikuttaa asiaan, tai uusien taitojen oppiminen, painajaisten näkeminen jne. asiaan. En keksi muutakaan enkä oikein tiedä mitä tehdä. Harmittaa kun pienen lapsen uni on noin katkonaista ja itku niin lohdutonta. Toki myös oma väsymys alkaa jo kovasti painaa. Mikähän tähän voisi olla avuksi... tai kauankohan tällainen mahd.vaihe kestää... osaisiko joku neuvoa ja/tai kertoa omakohtaisia kokemuksia ?

Arvelisin hampaita..meillä poika 9,5kk ja aivan samanlaisia öitä on aina silloin tällöin ja täällä ainakin hampaat ovat syynä. Toki liikkuminen ja uudet taidotkin vaikuttaa yöuniin mutta kyllä ne kaikki on ohi menevää. Jos luulet että hampaat kiusaa niin anna särkylääkettä yöksi niin saa paremmat unet:)

Meillä on ollut samanlaisia öitä ja hampaita ei kyllä ole vielä tullut. Tyttö nyt 9,5 kk. Itse olen ajatellut sen olevan joko eroahdistusta tai uusien taitojen tulemista uniin. Eipä siihen ole oikein mitään osannut tehdä.

Meillä sama juttu. Melkein kuukausi itkettiin joka yö. Käytiin lääkärissäkin, mutta tyttö täysin terve. Kuukaudn itkun jälkeen sitten puhkesi hammas ja itku loppui kuin seinään, kunnes alettiin itkeä seuraavaa hammasta. Aika rankkaa!

Anna Panadolia nukkumaan mennessä. Auttaa usein, jos on kipuitkua. Meillä on itketty jokaista hammasta öisin. Silloin kuitenkin sen jo ikenistä näki, että hammas on tulossa ja huudot loppuivat heti hampaiden puhkeamiseen. Että meillä on kyllä Panadolia syöty!

Meillä oli samanlaista tuohon aikaan, tosin itku ei ollut mitenkään älyttömän lohdutonta ja lapsi rauhottui nopeasti. Herättiin 3-7 kertaa yössä. Lapsi oli useimmiten kontillaan kun menin häntä taputtelemaan ja näytti siltä kuin olisi säikähtänyt jotain. Veikkaan että pelästyi niitä omia liikkumisiaan tms, kun tuo konttaaminen ei vielä silloin ollut kovin hyvin hanskassa. Loppui itsestään parissa kuukaudessa.

eroahdistustakin? Jos vauva tsekkaa että onko äiti siinä vieressä. Auttaisiko jos laittaisit käden rinnan päälle tai heijaisit kevyesti pepusta.

Meillä tämä on auttanut, kun poika on itkenyt unissaan. Olen luullut että on nähnyt painajaisia...

Yhteistyössä