Vauva itkee parin tunnin välein öisin omassa huoneessaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Vauva itkee parin tunnin välein omassa huoneessaan öisin, on syntymästään asti nukkunut yksin ja itkenyt, nyt 7 kk vanha. Äiti joutuu ravaa siis parin tunnin välein toiseen huoneeseen kuukaudesta toiseen, rauhoittuu syliin. Onko tämä kaikkien osapuolten kannalta toimiva nukkumispaikkajärjestely teidän mielestä???

Mä jaksaisin tehdä tuota, mutta onneksi ei ole vielä ollut tarve, kun vauva herää kerran tai kaksi yössä. Meillä nukkuu omassa huoneessa ihan järjestelysyistä, sillä en itse halua käydä nukkumaan samaan aikaan kuin vauva ja niin joutuisin tekemään jos samassa huoneessa nukuttaisiin.

Tässä meidän rivarissa on pahviseinät - naapureiden makuuhuoneiden välillä on vain onneton pahviseinä, kantava seinä kuitenkin, mutta äänet tulee läpi. Ja joudun heräämään vauvan itkuun joka helvatan parin tunnin välein. Naapuri sanoi suoraan, että heidän vauva nukkuu yksin siinä huoneessa. En kehdannut sanoa, että olen heidän vauvan syntymästä saakka herännyt siihen itkuun - välillä vauva saattaa itkeä siellä 30 min, eikä mitään askelten töminöitä kuulu, sitten kuuluu askelten töminää ja itku loppuu kuin seinään. Enkä ole kysynyt miksi vauva nukkuu yksin.....huoh, emme juuri muuta kuin moikkaile jos pihalla törmätään eli ei tunneta niin hyvin. Itse olen perhepetiläinen eikä meillä koskaan ole huudettu öisin niin nytpä olen saanut sitäkin riemua sitten kuunnella, kun vauva nukkuu ja heräilee yksin...

Mä jaksoin vielä esikkoa tassutella öisin kahden tunnin välein. Jotenkin pelkäsin ottaa viereen, ajattelin että minä tai mies tukehdutamme hänet ja neuvolassa vielä neuvottiin opettamaan omassa sängyssä nukkumista. Torkahdin sitten päivällä yhtä aikaa vauvan kanssa. Kakkonen oli niin vaativa tapaus, että pääsi kolmen kuun iässä kainaloon ja kuopus on saanut nukkua vieressa heti laitokselta asti - enää en jaksais nousta keskellä yötä montaa kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä meidän rivarissa on pahviseinät - naapureiden makuuhuoneiden välillä on vain onneton pahviseinä, kantava seinä kuitenkin, mutta äänet tulee läpi. Ja joudun heräämään vauvan itkuun joka helvatan parin tunnin välein. Naapuri sanoi suoraan, että heidän vauva nukkuu yksin siinä huoneessa. En kehdannut sanoa, että olen heidän vauvan syntymästä saakka herännyt siihen itkuun - välillä vauva saattaa itkeä siellä 30 min, eikä mitään askelten töminöitä kuulu, sitten kuuluu askelten töminää ja itku loppuu kuin seinään. Enkä ole kysynyt miksi vauva nukkuu yksin.....huoh, emme juuri muuta kuin moikkaile jos pihalla törmätään eli ei tunneta niin hyvin. Itse olen perhepetiläinen eikä meillä koskaan ole huudettu öisin niin nytpä olen saanut sitäkin riemua sitten kuunnella, kun vauva nukkuu ja heräilee yksin...

siis huudattaako ne vauvaa puolikin tuntia yksin siellä??

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ei ole!! en ole koskaan nähnyt mitään hyvää siinä että vauva nukkuu toisessa huoneessa...

Miellä taas poju siirtyi reilun puolen vuoden iässä omaan huoneeseen, ku mies kuorsas, ni poju heräili ja sit mie heräilin. kaikki ollaan nukuttu paremmin, ku poju omassa huoneessaan.

Me nukuttiin samassa huoneessa kaikki neljä siihen asti, kun kuopus oli kaksi. Mun mielestä se oli hyvä järjestely. Nyt tytöt nukkuvat yhdessä ja tykkäävät siitäkin, vaikka täytyy sanoa, että kolmevuotias kuopus on viime aikoina alkanut nähdä painajaisia, joten ollaan jouduttu miehen kanssa ravaamaan heidän huoneessaan öisin.

Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis huudattaako ne vauvaa puolikin tuntia yksin siellä??

Kyllä. Itse makaan valveilla ja kuuntelen sitä. Ihan kauheaa. Vauva itkee päivisinkin tosi usein. Kyllä tuntuu kurjalta, kun kuulen vasta pitkän ajan kuluttua ne askeleet ja sitten itku loppuu. Puoli tuntia on kyllä maksimi, mutta usein menee ainakin 10 minuuttia, ennen kuin ne reagoi. Ja tätä ne ovat harrastaneet syntymästä saakka, eli 7 kk ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Vauva itkee parin tunnin välein omassa huoneessaan öisin, on syntymästään asti nukkunut yksin ja itkenyt, nyt 7 kk vanha. Äiti joutuu ravaa siis parin tunnin välein toiseen huoneeseen kuukaudesta toiseen, rauhoittuu syliin. Onko tämä kaikkien osapuolten kannalta toimiva nukkumispaikkajärjestely teidän mielestä???

on ihan kiinnis iitä miten nukkuminen muuten sujuisi... eli meillä tilanne oli se että poika siirtyi 5kk ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan, koska kumpikaan meistä, poika eikä minä nukkunut kunnolla samssa huoneessa, häiriinnyttiin kaikista äänistä ja asennon vaihdoksista... poika kun siirtyi omaan huoneeseen niin molempien unen laatu parani vaikka jouduinkin pomppimaan pojan huoneeseen n 7krt yössä.. joten joskus tuollainen ratkaisu voi olla se paras... tilanteesta riippuen..

Meillä vauva on alusta asti nukkunut omassa sängyssä omassa huoneessaan ja hyvin on mennyt. "Laukkaan" tietysti syöttämässä öisin eri huoneessa. Hyvin on sujunut, kertaakaan ei ole muuten vain herännyt, ainoastaan nälkäänsä itkee. Meillä samassa huoneessa nukkumisessa ei olisi ollut mitään järkeä, sillä mies on vuorotöissä ja hänen täytyy voida nukkua päivisinkin rauhassa. Eli makuuhuone on rauhoitettu ainoastaan meille vanhemmille ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ei ole!! en ole koskaan nähnyt mitään hyvää siinä että vauva nukkuu toisessa huoneessa...

no josksu se on vaan kaikkien kannalta paras ratkasu... jos kaikilla unenlaatu paranee siinä niin miksi ei vauva nukkuisi omassa huoneessa... :o

Yhteistyössä