vauva joi korviketta, joka oli ollut lämpimässä monta tuntia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kiltti isosisko antoi pikkuveljelleen (11kk) maitopullon, joka oli seissyt tiskipöydällä lämpimässä kolmisen tuntia. Vauva ehti juoda maitoa jonkin verran ennenkuin huomasin. Mitähän tuo kolme tuntia lämpimässä seissyt korvike tekee vauvan vatsalle?

soita varulta teekoohoon :hug: nää on musta oikeesti tosi vakavia juttuja ku on vauva kyseessä, mutta tällä maalais järjellä aateltuna ni on lapset pahempaaki kestäneet. hyvä ku et syyllistä isosiskoa :attn:

Mä annoin kerran automatkalla vauvalle puolentoista tunnin ajan pullossa ollutta maitoa. Seuraavan päivän vauva pulautteli tosi paljon, oksenteluksi sitä voisi oikeastaan sanoa (kaaressa lensi). Mihinkään muuhun en sitä osannut yhdistää, kuin tuohon maitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä annoin kerran automatkalla vauvalle puolentoista tunnin ajan pullossa ollutta maitoa. Seuraavan päivän vauva pulautteli tosi paljon, oksenteluksi sitä voisi oikeastaan sanoa (kaaressa lensi). Mihinkään muuhun en sitä osannut yhdistää, kuin tuohon maitoon.

Tuo ei voi pitää paikkansa, muuten meidän 4 lasta ei olis muuta tehneetkään kuin oksennelleet :)

En usko, että mitään tulee. Tuttavani laittoi aina vauvalleen korvikkeet valmiiksi illalla pulloihin ja sängyn päätyyn, josta oli sitten helppo unenpöpperössä laittaa vauvan suuhun yöllä. Mietin myös silloin, että saikos niitä noin säilytellä, kun on purkista jo pois holvautettu, mutta ei heidän vauvelille koskaan mitään vaivoja tullut eli hyvin toimivat noinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
soita varulta teekoohoon :hug: nää on musta oikeesti tosi vakavia juttuja ku on vauva kyseessä, mutta tällä maalais järjellä aateltuna ni on lapset pahempaaki kestäneet. hyvä ku et syyllistä isosiskoa :attn:

Ne tukehtuisi sielä nauruun jos ap soittaisi ja kysyisi!

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:

Ne tukehtuisi sielä nauruun jos ap soittaisi ja kysyisi!

Kyseessä on siis vauva, joka on lähes 1v eikä mikään vastasyntynyt. Eikä sille nyt varmaan tässä vaiheessa voisi kuitenkaan mitään tehdä...

Pitkä tarina miksi pullo oli jäänyt meidän sängyn alle, mutta poika oli kaivanut tuon muutama päivä sitten "kadonneen" pullon sieltä ja juuri kun sinkosin ottamaan pulloa pois, niin kerkesi jo kulauttaa siitä sen pohjalle jääneen kaksi tippaa suuhunsa :x . Irvisti vähän ja antoi pullon mulle suosiolla :D Koko päivän olin huolissani ja seurasin jotta tuleeko joku superoksennus, mutta eipä tuo edes piereksinyt tavallista enempää :whistle:

Muoks. niin, ja tuo poika oli sillä hetkellä 1-vee.

Muistaakseni korvike on syömäkelpoista kaksi tuntia lämmityksen jälkeen (synnärillä sanottiin). En usko, että tuosta nyt on mitään ruokamyrkytystä tullut, vatsa saattaa ehkä mennälöysälle hetkeksi (jos sitäkään).
Itse olisin huoleti.

No ei varmana käy kuinkaan.

3 tuntia seissyt korvike ei varmasti ole mennyt mikskään. Johan se on valmistajan (nan:issa ainakin oli näin) mukaan juotavaa vielä tunnin lämmityksestä ja lastenruuissa nyt muutenkin otetaan aina aika varman päälle nuo pilaantumisjutut..

Meillä asialla oli avulias mummo (ei siis voinut periaatteestakaan käyttää lapsenvahtina ollessa sitä pulloa, joka oli jääkaapissa niinkuin oli neuvottu), joka antoi edellisen pullon pitkään lämpimässä seisseet jämät lapselle, joka oli tällöin vasta noin 3 kk vanha.

Meillä ei tullut onneksi mitään, mutta mummon kanssa kyllä juteltiin vähän vanhempien toiveiden kunnioittamisesta :)

meille sanottiin, lasten osastolla, että noin tunnin päästä lämmityksestä heittävät maidot viemäriin...

mutta hyvin meillä on vauvan masu kestänyt vaikka maito olisi sen n. 1½ tuntia seissyt odottamassa...

meidän äiti teki joskus sata vuotta sitten niin että lämmitti maidot tuli kuumaksi yöpöydälle illalla, joilloin ne ehtivät viilentyä sitten ruokailuun mennessä sopivan lämpöiseksi vauvan suuhun...
Eikä ainakaan mulla eikä veljillä ole sen kummempia ongelmia ollut.

Yhteistyössä