Vauva kuoli - kovat syytteet ambulanssikuskille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ippis

Vieras

21-vuotias nainen tänään oikeudessa
30.10.2007 16:02, päivitetty 30.10. 16:38
21-vuotiaalle naiselle luettiin tänä aamuna Ikaalisten käräjäoikeudessa syytteet viime maaliskuisesta ambulanssiturmasta, jossa kuoli pieni tyttövauva.

Nuori kuljettaja sai syytteet kuolemantuottamuksesta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja ajoneuvorikkomuksesta.

Turma sattui Parkanon Kuivasjärven kohdalla, kun ambulanssi oli kuljettamassa vauvaa Seinäjoen keskussairaalasta Lastenklinikalle Helsinkiin.

21-vuotias kertoi ajaneensa onnettomuuspaikalla 120 kilometrin tuntivauhdilla 80:n kilometrin nopeusrajoitusalueella.

21-vuotias loukkaantui kolarissa samoin kuin kyydissä olleet lääkäri ja sairaanhoitaja.Oikeus antaa päätöksensä 9. marraskuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho! Eikö se ollutkaan hälytysajo vai miksi syytteet?

Hälytysajossa pätee aivan samat liikennesäännöt, kuin muussakin liikenteessä kenellä vaan kuskilla. Omalla vastuullaan ne hurjastelee.

Niinkö? Sittenhän saisi kaikkia a-kuskeja sakottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Oho! Eikö se ollutkaan hälytysajo vai miksi syytteet?

Hälytysajossa pätee aivan samat liikennesäännöt, kuin muussakin liikenteessä kenellä vaan kuskilla. Omalla vastuullaan ne hurjastelee.

Niinkö? Sittenhän saisi kaikkia a-kuskeja sakottaa...

Tarvittaessa on lupa ajaa ylinopeutta LIIKENNETTÄ VAARANTAMATTA!

Mutta eikö se vika ollut renkaissa ja niiden pidossa? Huoltaako ambulanssikuskit itse autotkin vai onko niistä vastuussa joku muu? Jäin vain miettimään tuossa, kun mies puhui tästä tapauksesta tänään.

http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatieto/saantopakki/ajonopeusI.php

Toisaalta taas on kuljettaja- ja ajoneuvoryhmiä, jotka tietyssä tarkoituksessa voivat poiketa yleisistä nopeusrajoituksista.

Hälytysajoneuvon sekä liikenteen valvontaan tai poliisin virkatehtävään käytettävän ajoneuvon kuljettaja saa ylittää tässä pykälässä tarkoitetun suurimman sallitun nopeuden, jos tehtävän kiireellisyys sitä välttämättä edellyttää.

Tuo kohta