Vauva laskutunut, kauan aikaa synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauva on laskeutunut ja on kuulemma jo hyvin lähtökuopissa. Viikkoja täynnä kohta 37. Kauan teillä on mennyt tästä kun vauva on syntynyt? Onko syntynyt ennen vai mennyt ylu vai laskettuna aikana?

[QUOTE="vieras";26574419]No viikko tai pari, odottele rauhassa :)[/QUOTE]

vai että viikko..uskaltaako tässä sitten lähteä mökille toiselle puolelle suomea viikoksi jos vauva syntyy siellä tai matkalla? :S

Minulla kaikki neljä ovat laskeutuneet vasta synnytyksen aikana. Tuskin kertoo siitä kauanko raskaus vielä kestää.
Itse lähtisin mökille, voi mennä vaikka 2 viikkoa ylikin ja onhan noita sairaaloita muuallakin jos tiukka paikka tulee

[QUOTE="vieras";26574425]vai että viikko..uskaltaako tässä sitten lähteä mökille toiselle puolelle suomea viikoksi jos vauva syntyy siellä tai matkalla? :S[/QUOTE]

En uskaltaisi. Mulla taisi ekassa mennä laskeutumisesta alle viikko syntymiseen.

En esikosesta muista, mutta toisen lapsen kanssa meni 4-5viikkoa. Viikolla 35+ oli lääkäri sitä mieltä, että tuskin kauaa menee ja ennen laskettua aikaa syntyy. 39+2 syntyi. Tietenkin arvioon vaikutti esikosen syntymäviikot 38+4.

Mulla oli vauva myös hyvin lähtökuopissa jo ainakin kuukausi ennen syntymää. Syntyi päivä la:n jälkeen. Uskoisin, että lantion mallilla aika paljon tekemistä asian kanssa, siis kun toisilla laskeutuu vasta juuri ennen synnytystä ja toisilla jo hyvissä ajoin.

[QUOTE="mami";26574849]Mulla oli vauva myös hyvin lähtökuopissa jo ainakin kuukausi ennen syntymää. Syntyi päivä la:n jälkeen. Uskoisin, että lantion mallilla aika paljon tekemistä asian kanssa, siis kun toisilla laskeutuu vasta juuri ennen synnytystä ja toisilla jo hyvissä ajoin.[/QUOTE]

Niin, mulle terveydenhoitaja ennusti että vauva syntyis kohta.. ennen laskettua aikaa kuitenkin tai hyvin lähellä sitä, ei uskonut että menee ainakaan yliaikaseksi. Kuinkakohan hyvin nämä veikkaukset pitää paikkaansa...

2 ekaa laskeutui vasta synnytyssalissa.

Tämä kolmonen oli kuulemma "tosi alhaalla" rv 37 alkaen, paikat oli kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 2 senttiä.
Kahdelle sormelle ne samat paikat oli auki vielä rv 41+3, vajaa 2 tuntia ennen vauvan syntymää...ja vauvakaan ei kuulemma vielä silloin ollut ihan alhaalla. Kätilön ja lääkärin näkemys siitä, mikä on alhaalla olemista, vaihtelee kuulemma aika lailla :)

Yhteistyössä