Vauva luiskahti lahkeeseen sairaalan eteisessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikalösötoosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun vauva meinasi luiskahtaa synnärin lattialle kun eivät uskoneet että mulla on supistuksia... toosassa ei vikaa, mutta supistukset kyllä ajavat vauvan itse ulos vaikkei ponnista yhtään, jos liian pitkälle pääsee. Helpoin synnytys ikinä oli mulla, lopulta ehdin juuri ja juuri salin sänkyyn kun vauva luiskahti ulos yhdellä ponnistuksella.

Mun vauva meinasi luiskahtaa synnärin lattialle kun eivät uskoneet että mulla on supistuksia... toosassa ei vikaa, mutta supistukset kyllä ajavat vauvan itse ulos vaikkei ponnista yhtään, jos liian pitkälle pääsee. Helpoin synnytys ikinä oli mulla, lopulta ehdin juuri ja juuri salin sänkyyn kun vauva luiskahti ulos yhdellä ponnistuksella.
tää o0n totta, kun se tulee, niin se tulee, ja sille ei voi yhtään mitään

Miks niin moni ajattelee, että jos jollakulla on ollut nopee synnytys niin sillä on "lösö toosa"? Siis raskaana oleviahan kannustetaan treenaamaan lantionpohjanlihaksia, jotta synnytys sujuis sutjakammin. Eli siis, kun lantionpohjanlihakset on hyvässä kunnossa, ne työntää vauvan tehokkaammin ja nopeemmin pihalle.

Mua ei meinattu ottaa sairaalaan vaikka supistukset tuli 1-2 min välein, mutta eivät sattuneet. Onneksi sain hoitajan ylipuhuttua ja pääsin sisään. Vauva syntyi lähes samantien.

Molempien lasten kohdalla minun synnytys kesti vuorokauden.. eli se avautumisvaihe. Loppuun saakka pystyin liikkumaan. Mutta sitten kun alkoi ponnistuttamaan, niin sitäpä ei enää pystynyt jarruttelemaan vaan vauvat syntyivät ekan ponnistus tuntemuksen jälkeen viidessä minuutissa. Hyvin voisin kuvitella itseni tuohon tilanteeseen, jos olisin fiilistellyt supistuksia kotona touhuillen.. minä menin synnytyssaliin paria tuntia ennen molemmissa kun alkoi ponnistuttamaan.

Mulla oli onneksi hame päällä :)

Vastaanottohuoneessa olivat sitä mieltä, että ei tässä mitään kiirettä. Koetin vihjailla, että kannattaisi ehkä siirtyä salin puolelle. Sitten lopulta suostuivat vilkaisemaan kohdunsuuta, ja ihan täysin aukihan se oli.

Mulla ei ollut tullut ponnistamisen tarvetta, koska kalvot olivat ehjät ja vaimensivat painetta. Mutta sitten kun keskellä synnytyssalin lattiaa vedet menivät, tuli samaa vauhtia vauvakin.

Yhteistyössä