Vauva näyttää rumalta ultrassa... muilla samoja kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiorella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fiorella

Vieras
Näimme vauvan ensimäistä kertaa viikolla 12. Ultrakuvassa vauvan profiili oli aivan outo, siis ruma.. Näyttää siltä kuin odottaisin vanhaa rumaa miestä.. :) Tiedän, kuulostaa hullulta, sanokaa mulle että olen täysin väärässä ja ultrakuvasta ei oikeasti voi nähdä yhtään miltä vauva näyttää..

Siis viikon 12 ultrasta kyse? Ei tosiaankaan ole vielä millään lailla valmis vauva. Eikä voi päätellä ulkonäköä siitä.

Mutta eipä se sitä tarkoita etteikö olisi ruma syntyessään :)

Meillä kaikki ultrakuvat oli ihan kamalan näköisiä, ihme pahkanaama kuvia. En edes miehelle uskaltanut näyttää kaikkia kuvia :D ihan sillä, että uskaltaa synnytykseen mukaan tulla :D
Vauva ei sitten ollutkaan pahkanaama, vaan ihan erinäköinen pieni tyttönen. Jotenkin tuon sairaalan kuvat oli laadultaan huonoja tai kuvaaja ei osannut tai sitten se naama vaan kohdussa on niin lytyssä ja kasassa ja epäsymmetrisen näköinen yms :)
Kun vauva syntyi, vertasimme normi kuvia ja ultrakuvia ja mietimme porukalla, mitä samaa kuvissa voisi olla :D
Jälkeenpäin naurettu tuolle kuvien piilottelulle.. ne hormoonit ;)

Viikolla 12 vauva näyttää katkaravulta, sammakolta tai alienilta mun mielestä, ultrakuvissa.

Noin 15-viikoinen sikiö näyttää alienilta livenä (joo, oon nähnyt, onneksi ei omia).

Viikolla 20+ vauvat alkaa olla jo suloisia ultrakuvissa, mutta pikkukeskoset on silti minusta aika rumia (hellyyttäviä, mutta ihan linnunpoikasia tai rottia vielä, anteeksi vaan).

Ja jotkut vastasyntyneet on rumia (sori!), jotkut tosi kauniita. Kaikki ne ruttuiset rusinatkin on silti niin ihanan hellyyttäviä & muuttuu suloisiksi :)

Mun vauva näytti myös ultrakuvissa jotenkin rumalta, huuli-nenä alueen muodot siis. Vauvan synnyttyä profiili ei ole kyllä ollenkaan sama kuin tuossa ultrakuvassa, vaan meillä on omasta mielestäni suloisin vauva jota olen koskaan nähnyt (varmaan joka äidin mielipide lapsestaan mutta silti :D).

varisnkin lateitse syntynyt vauva voi olla aika kauhistus ensimmäisinä päivinään, pää on muotoutunu suipoksei synnytyskanavassa ja voi olla pahkaa lisäksi. naama on ihan kurttunen ku sekin on painunu. esikoisella oli nenäkin ollu jotenkin purtistukssissa niin se oli ihan vino ja lytyssä ku synty :)

varaudu vaan järkyttymään jos jos 12 viikon ultran perusteella oot huolissas.