Vauva ollut tänään normaalia hiljaisempi. Missä vaiheessa huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sellasta tässä mietin kun vauva on normaalisti tosi vilkas ja tänään ollut jotenkin vaisu. Pientä jotain on tuntunut mut ei kyl kymmentä liikettä oo tullut.

Normaalisti hän on tosi vilkas kaveri. Koko maha ihan hytkyy kun jäppisellä bileet pystyssä.

Tortaina kun kävin neuvolassa ja terkka kuunteli sydänääniä sanoi hän näin "oho onpas hän laiskan oloinen" mutta ei sitten kommentoinut tuota muuten mitenkään. Syke pyöri siinä 130-140 paikkeilla.

Mulla on ollut tässä supistuksia enempi tai vähempi jo useamman viikon, kipeitäkin.

Reilu pari viikko tuntunut sellaista kovaa repimiskipua sisäreisissä ja sieltä se sit säteillyt peppuun ja koko jalat lukossa polviin asti. Se kipu seisauttaa ihan liikkeen. Tämän kivun yhteydessä tuntuu sellainen todella kova naksunta alapäässä siellä jossain kohdunsuulla.

Eilen illalla alkoi jomottaa sellainen menkkajomotus, kuitenkin nukahdin. (seksiä oli illalla)
Yöllä heräsin siihen kun selkään polttaa niin hemmetisti. Ihan tuli tuskainen olo. Tuli elävästi mieleen esikoisen syntymä. (käynnistystilanne)
Tämän seurauksena tyhjeni suoli. Jonka jälkeen sit rauhottui ja sain unen päästä kiinni.

Aamulla sama uusiks ja suoli tyhjeni myös.

vatsa muutenkin vajaan parin viikon ajan toiminut erittäin hyvin. Normisti kun kärsin ummetuksesta.

En tiedä onko tällä jotain yhteyttä tähän liikkumattomuuten ja kauanko kuulostelen niitä liikkeitä ennen kuin otan yhetyttä synnärille.

Vaikeeta kommentoida kun en tiedä paljonko sulla viikkoja takana. Itsellä tällä hetkellä kasassa rv35+0 ja välillä on todella hiljaista pitkänkin aikaa ja johtuu ihan siitä että alkaa masussa tila loppumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Vaikeeta kommentoida kun en tiedä paljonko sulla viikkoja takana. Itsellä tällä hetkellä kasassa rv35+0 ja välillä on todella hiljaista pitkänkin aikaa ja johtuu ihan siitä että alkaa masussa tila loppumaan.

mulla on viikkoja jo päälle 37. Ja tosiaan tähän päivään saakka ollut yhtä vilkas kuin ennenkin. Vaikkei tilaa paljoa olekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
sydänäänet ovat kyllä hyvät 130-140 krt/min. Sulla on hyvin jo viikkoja, joten ei ihme että liikkeet hiljenee. Tila loppuu..

niin minustakin hyvät. Mutta tähän päivään saakka kyllä ollut vilkas kaveri. et kuinka se noin seinään se liikkuminen loppuis. Outoa tässä on se. :/

Itse kävisin äitipolilla tai synnärillä kuunteluttamassa sydänäänet. Mielestäni riittää, että vauva liikkuu eri lailla kuin aiemmin ja sinä olet huolissasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse kävisin äitipolilla tai synnärillä kuunteluttamassa sydänäänet. Mielestäni riittää, että vauva liikkuu eri lailla kuin aiemmin ja sinä olet huolissasi.

ei pidä olla ylihysteerinen.

en lähtis viel soittelee. tiedä vaik synnytys käsillä ja siksi hiljaista. odota huomiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sydänäänet ovat kyllä hyvät 130-140 krt/min. Sulla on hyvin jo viikkoja, joten ei ihme että liikkeet hiljenee. Tila loppuu..

niin minustakin hyvät. Mutta tähän päivään saakka kyllä ollut vilkas kaveri. et kuinka se noin seinään se liikkuminen loppuis. Outoa tässä on se. :/

Minullakin raskaus äskettäin takana ja liikkeet tuntui, kun olisivat loppuneet ihan yht äkkiä. Uskon, että kaikki masussa on hyvin. Joskus vain on hiljaisempia päiviä. Kuulostele masua ja toki ota yhteys pian synnärille jos sinua huolestuttaa..

Minullakin raskaus äskettäin takana ja liikkeet tuntui, kun olisivat loppuneet ihan yht äkkiä. Uskon, että kaikki masussa on hyvin. Joskus vain on hiljaisempia päiviä. Kuulostele masua ja toki ota yhteys pian synnärille jos sinua huolestuttaa..

ei ne voi noin vaan loppua ja hiljentyä kuin seinään. Ap:han sanoi et tähän päivään saakka ollut vilkas jotenka ei ne noin vaan lopu. Se tila siel vatsassa ei oo eilisestä niin paljoa vähentynyt.

mulla ainakin poika synty seuraavana päivänä kun liikkeet oli vähentynyt tosi reippaasti. olin jo polille soitellutkin ja pyysivät käymään, mutta supistukset sitten alkoikin matkalla sairaalaan ja 2h päästä terve poikavauva sylissä, ja viikkoja oli tuolloin kasassa 37+2

Alkuperäinen kirjoittaja vieras susi:

ei ne voi noin vaan loppua ja hiljentyä kuin seinään. Ap:han sanoi et tähän päivään saakka ollut vilkas jotenka ei ne noin vaan lopu. Se tila siel vatsassa ei oo eilisestä niin paljoa vähentynyt.

kantsii sit varmaan ilmotella sinne synnärille. Turha sitä täällä on miettiä..

sikiön selkeesyti vähentyneet liikkeet on syy käydä synnärissä/polilla. Kulostele hetki, juo iso lasi mehua ja jos ei tule kymmentä liikettä tunnissa, niin ota yhteys omaan synnäriin.

Juo makeaa ja makoille pari tuntia sekä vähän tökit vauvaa masun päältä.Jos kahen tunnin aikana ei tule 10 liikettä niin sitten vois soitella.Mut tätä varmaan ehdottavat sulle joka tapauksessa ensin...

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
sikiön selkeesyti vähentyneet liikkeet on syy käydä synnärissä/polilla. Kulostele hetki, juo iso lasi mehua ja jos ei tule kymmentä liikettä tunnissa, niin ota yhteys omaan synnäriin.

jos kerta kätilö paikalla niin kerros sit myös mitäs nuo vatsaoireet voi olla? No siis suppareita oli mut entäs ripuli?

Alkuperäinen kirjoittaja synnytys lähenee:
mulla ainakin poika synty seuraavana päivänä kun liikkeet oli vähentynyt tosi reippaasti. olin jo polille soitellutkin ja pyysivät käymään, mutta supistukset sitten alkoikin matkalla sairaalaan ja 2h päästä terve poikavauva sylissä, ja viikkoja oli tuolloin kasassa 37+2

oliko sulla mitään muuta kuin tuo liikkeiden väheneminen?

ap: tuo eka kirjotus vois olla ihan ku mun kirjottama :) mulla viikkoja 35+ ja tänäänki käynyt ainaki 5 krt wc. viimeyönä heräsin kans hirveeseen poltteeseen,. mut se oli vaan kerran (supistus) nyt maha ihan kovana ja herkkänä. vauveli kyllä liikkuu ihan normaalisti mulla. tosin vähentynyt on parin päivän aikana

ap: tuo eka kirjotus vois olla ihan ku mun kirjottama :) mulla viikkoja 35+ ja tänäänki käynyt ainaki 5 krt wc. viimeyönä heräsin kans hirveeseen poltteeseen,. mut se oli vaan kerran (supistus) nyt maha ihan kovana ja herkkänä. vauveli kyllä liikkuu ihan normaalisti mulla. tosin vähentynyt on parin päivän aikana

mulla ollut nyt reilu pari viikkoa tätä reipasta vatsan toimintaa.

selkää polttelee. ärsyttävää tämä tälläinen :/

alkais kerralla kunnolla niin olis sit ohi.
ei tätä kauaa jaksa kun jää yöunet muutenkin vähile niin viel supistukset jotka kuitenkin aamuun mennessä loppuu

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
soita sinne synnärille, kun mulle ainakin sanottiin, että jos vauvan liikkeet muuttuu oleelliset hilajisemmaksi kuin normaalisti yhtäkkiä, niin kannattaa ottaa äitipolille yhteyttä

mä nyt kuulostelen kohta ihan rauhassa. otan jotain makeeta ja köyn kylelleni kunhan laps käy nukkumaan

ei tätä kauaa jaksa kun jää yöunet muutenkin vähile niin viel supistukset jotka kuitenkin aamuun mennessä loppuu

saa nähä kuinka kauan mulla kestää tää vessassa ramppaaminen, nyt ollu n. 4 päivää :/

saa nähä kuinka kauan mulla kestää tää vessassa ramppaaminen, nyt ollu n. 4 päivää :/

ei muuta kun tsempit ja jaksuja. ärsyttävää. tiedän.

Yhteistyössä