Vauva omaan sänkyyn...mutta miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennanniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennanniina

Jäsen
12.04.2007
450
0
16
Alkeellinen virhe tuli tehtyä :ashamed: Olen nukuttanut kolmen viikon ikäistä vauvaa parisängyssä jo sairaalasta lähtien ja nyt tekisi mieli saada itse vähän enemmän nukkumatilaa. Mutta kuinka ollakkaan, vauva ei todellakaan tykkää jäädä pinnikseen nukkumaan...

Vaikka hän nukahtaisi viereen, siirto pinnikseen ei onnistu ilman, että vauva heräisi...

Tarvitaanko vain kärsivällisyyttä omaan sänkyyn opetteluun vai nukkuuko tuo kainalossa teiniksi asti? :D

Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!

pieni vauva on "koodattu" siten ettei yksinään oleminen ole hyväksi, koska äitihän on vauvalle ns biologisesti se elinehto.

onko täysin poissuljettu se vaihtoehto, että teette pinniksestä sivuvaunun?
me otimme laidan pois pinniksestä (mies vielä ruuvasi harjanvarren tueksi pinnikseen) ja laitoimme sen kiinni sänkyymme. vauva saa olla vieressäni ja minulla on tilaa nukkua =)

ja nyt kun vauva on jo tottunut nukkumaan niin, että halutessaan pääsee kömpimään kainalooni tai "olla omissa oloissaan" niin oloni on paikoin jopa haikea, kun hän ei enää koko aikaa tahdokkaan olla kainalossani.

me valitsimme mieheni kanssa sen tien, että vauva "itsenäistyy" omaa tahtiaan näissä asioissa se tuntuu passaavan meille. ja mikä parasta pieni lapsemme on tyytyväinen vesseli =)

vaikka pelkäätkin, niin en oikein usko, että ns perhepedissä nukkuva lapsi ei aikuistuisi..minä olen semmoisessa ainokaisena aikoinani nukkkunut ja ihan olen oman perheenkin saanut aikaseksi, ilman, että olisi pitänyt sitä miestä viedä neljänneksi vanhempien väliin nukkumaan :laugh:

...ja onhan siinä omat hyvätkin puolensa, kun vauva nukkuu vieressä. Mä oon niin tuhottoman laiska öisin, että on ihana vaan siirtyä vähän lähemmäs vauvaa kun syöttämisen aika tulee ja vaipanvaihtokin onnistuu sängyssä. Ja mikä parasta, ei tarvi kun avata silmät niin näkee, että vauva hengittää, nukkuu rauhallisesti ja kaikki on hyvin!

Mutta kunnolla ei kyllä saa itse nukuttua kun koko ajan alitajuisesti varoo vauvaa... Uni on vain jotain koiranunta!

Pitää tosiaan koittaa vetää toi pinnis ihan kiinni sänkyyn...siinähän yhdistyis hyvät puolet molemmista tavoista! =)

Yhteistyössä