Vauva pissasi omaan suuhun

  • Viestiketjun aloittaja pissavauva
  • Ensimmäinen viesti
pissavauva
Nyt sitten kävi niin, että poikavauva otti ja pissasi kaarella omaan suuhun hoitopöydällä... En ehtinyt muuta tekemään kuin laittamaan oman käden eteen, mutta ehtihän sitä naamalle mennä.

Säälittää vauva. Onkohan tuo vaarallista...
 
pissavauva 2
Meillä käynyt noin monta kertaa.. Ei oo mitään tullut. Kyllähän se vauvan pissa taitaa pissoista puhtainta olla =). Ennenvanhaan on taidettu vauvan omaa pissaa käyttää silmätulehduksien hoitoon!! Meillä nääs mennyt sitä myös silmään ja olin varma, että tulehdus pukkaa päälle.. Mitään ei siis siitäkään seurannut!
 
suihkuna
Joo, ei ole kerta eikä kaksi kun poju pissi kaaressa niin omalle kuin minunkin naamalle.. sitten opin laittamaan harson siihen pippulin päälle heti kun otin vaipan pois.
 
illpp
Ei ole vaarallista tuo vauvan pissan joutuminen suuhun. Kakka sen sijaan sisältää hirveät määrät bakteereja ja se voi aiheuttaa ripulin yms. Tietääkseni Intiassa Mathama Gandhi jopa joi (!) aamuvirtsaansa...

Mielestäni pikkulasten virtsa on puhdasta. Sen sijaan itse monta virtsatietulehdusta sairastaneena epäilen kyllä sitä, onkohan oma virtsani mitenkään steriiliä, koska käsittäkseni siellä on sekaflooraa (erilaisia bakteereja sen verran pieninä määrinä, etteivät aiheuta tulehdusta) ihan normaaleissakin oloissa nykyisellään.
 
pissavauva 2
Joo, kyllähän kaikkien pissa on steriiliä jos se otetaan rakosta suoraan ulos, mutta yleensä tuolla alapäässä on kaikennäköistä bakteeria joka siihen pissaan tarttuu. Ja muutenkin, me aikuiset syödään vähän mitä sattuu, lapset syö melkoisen puhdasta ravintoa.

Mä myös olen kuullut ihmisestä, joka huljutteli pissaa suussaan parantaakseen hammassäryn.. Tiedä häntä auttoiko! =)
 
Puhtoinen pisu
Totta tosiaan, vastauksestani jäi uupumaan sana TERVEEN ihmisen virtsa on steriiliä. Intiaanit ovat aikoinaan steriloineet haavoja virtsalla. En minäkään ilkeäisi pissaa (vauvan, omaani tai kenenkään muunkaan) juoda, mutta ei siitä vauvan pissapisarasta suussa tosiaan ole minkään valtakunnan haittaa.
 

Yhteistyössä