vauva puree rinnanpäät verille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän poika (10kk) on alkanut purra imetyksen aikana todella lujaa. Toki ennenkin välillä saattoi purasta, mutta nykyään meno on aivan mahdotonta. Rinnanpääni ovat ihan verillä ja imettäminen on jo todella tuskallista ja kivuliasta.

Mitä voisi tehdä, että rinnanpäät parantuvat nopeasti? Ja miten estää pureminen? Monesti poika on melkein unessa purressaan, enkä viitsisi kovaa kiljua enkä komentaa, ettei täysin heräisi ennen kuin siirrän hänet sänkyyn nukkumaan. Rinnalle nukuttaminen on huono tapa ja siitä täytyy luopua (tiedän! ) mutta nyt se ei ongelmana.

Pureminen ja riuhtominen ja muunlainen "äidin pahoinpitely" on niin raisua, että mielessä on käynyt jo imetyksen lopettaminen, vaikka sinne vuoteen olin ajatellut imettää. Enkä vielä halua lopettaa, koska poikakaan ei siihen ole vielä valmis. Neuvoja kaipaillaan.

Mä olen suosiolla lopettanut imetykset hampaiden tuloon. Se on tosi kipeää hommaa jos vauva pureskelee ja riuhtoo. Meillä nuorin nyt 8 kk. ja on just alkanut saamaan hampaita.

Meilläkin 8kk vauva tykkäsi järsästä tissiä, kun hampaita alkoi tulemaan. Sattui aivan mahdottomasti.. Auttaisiko, jos laitat sormen vauvan suuhun ja alat jo irrottelemaan näin vauvaa, jos meinaa nukahtaa? Meillä kävi monesti niin, että kun nukahti, niin tavallaan "loksautti" leuat kiinni ja puri siis samalla vahingossa. Maitolaituri.imetys.fi-sivuilta sain hyviä vinkkejä tähänkin imetyspulmaan, suosittelen lämpimästi! Tsemppiä sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja Toisen pikku purijan äiti:
Meilläkin 8kk vauva tykkäsi järsästä tissiä, kun hampaita alkoi tulemaan. Sattui aivan mahdottomasti.. Auttaisiko, jos laitat sormen vauvan suuhun ja alat jo irrottelemaan näin vauvaa, jos meinaa nukahtaa? Meillä kävi monesti niin, että kun nukahti, niin tavallaan "loksautti" leuat kiinni ja puri siis samalla vahingossa. Maitolaituri.imetys.fi-sivuilta sain hyviä vinkkejä tähänkin imetyspulmaan, suosittelen lämpimästi! Tsemppiä sinulle!

Tuota sormea suuhun olen yrittänyt, mutta jotenkin poika vaan puree silloin kahta kovempaa ja äiti vedet silmissä yrittää saada pojan hampaita irti rinnasta (ja sormesta :D ). Hampaita on nyt kahdeksan ja niillä saa purtua yllättävän lujaa... Tällä hetkellä toisessa rinnanpäässä on kaksi "naarmua" ja imetys sattuu mielettömästi.