Vauva putosi parvekkeelta ja kuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nette
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nette

Jäsen
14.10.2008
598
0
16
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009081610088958_ul.shtml

Sunnuntai 16.8.2009 klo 16.51

Brittiläinen perhe oli lomalla Sardiniassa, kun perheen nuorin lapsi putosi hotellin parvekkeelta.

Italian poliisin mukaan poikavauva, 1,5-vuotta, putosi Chia Laguna hotellin parvekkeelta lauantai-iltana. Brittiläinen perhe oli matkustanut lomalle Sardiniaan kolmen lapsensa kanssa. Perhe oli vain tunteja ennen onnettomuutta kirjautunut hotelliin, josta he saivat huoneen ensimmäisestä kerroksesta.

Perheen äiti ja isä vaihtoivat vaatteita, kun he havahtuivat vanhimpien lapsiensa, 3- ja 5-vuotta, kiljuntaan. Äiti näki lapsensa tippuneen parvekkeelta ja hyppäsi itse hätäpäissään perässä. Äidille ei käynyt kuinkaan, mutta perheen järkytys oli suunnaton.

Kukaan ei vielä tiedä miten puolitoista vuotias vauva pääsi putoamaan parvekkeelta. Poika vietiin sairaalaan ja kun perhe saapui paikalle, oli vauva jo menehtynyt.

Pojan ruumis lennätetään mahdollisimman pian takaisin kotimaahan. Onnettomuus tapahtui neljän tähden hotellissa Sardiniassa Italiassa. Asiasta kertoo brittilehti Daily Mail.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Kamalaa :( :'(

(mutta silti mua jotenkin ärsyttää asiavirheet, kuten tässä se että "vauva" onkin todellisuudessa taapero. )

Muakin ärsyttää se :ashamed:

Ikävä ja surullinen tapaus.

Mutta mua ärsyttää sekin, että ihmetellään miten se pääsi tapahtumaan; jos partsilla on 1½ v, 3 v ja 5 v ilman aikuista, niin siinähän se syy jo onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

(mutta silti mua jotenkin ärsyttää asiavirheet, kuten tässä se että "vauva" onkin todellisuudessa taapero. )

Mutta mua ärsyttää sekin, että ihmetellään miten se pääsi tapahtumaan; jos partsilla on 1½ v, 3 v ja 5 v ilman aikuista, niin siinähän se syy jo onkin.

Mutta miten ne pääsi sinne partsille? Eikös nyt jokainen vastuullinen vanhempi ensin tarkista kaikki vaaranpaikat loma-asunnossa ja etenkin jos on partsi?

No on syytäkin ihmetellä miten tuonikäiset on keskenään parvekkeella:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta miten ne pääsi sinne partsille? Eikös nyt jokainen vastuullinen vanhempi ensin tarkista kaikki vaaranpaikat loma-asunnossa ja etenkin jos on partsi?

Tottakai 5 v saa jo parvekkeen oven auki, varmaan kolmevuotiaskin - tai ehkä se oli auki, meikäläinen ainakin ryntää hotellihuoneessa ekana parvekkeelle katsomaan maisemia.

Ei tuossa sanottu mitään siitä, että parvekkeelle pääsyä ihmetellään, sitä putoamista vaan. Niin minä sen ainakin käsitin.

Tottakai 5 v saa jo parvekkeen oven auki, varmaan kolmevuotiaskin - tai ehkä se oli auki, meikäläinen ainakin ryntää hotellihuoneessa ekana parvekkeelle katsomaan maisemia.

Ei tuossa sanottu mitään siitä, että parvekkeelle pääsyä ihmetellään, sitä putoamista vaan. Niin minä sen ainakin käsitin.

En minä ainakaan laske tuonikäisiä parvekkeelle yksin:(

Juu en minäkään. Etenkään ulkomailla. Kotona meillä ei edes ole parveketta vaan takapiha.

Siksi ihmettelenkin, miksi onnettomuus on yllätys - mulle ei ole yllätys jos yksin parvekkeella olevista pikkulapsista joku tippuu.

Juu en minäkään. Etenkään ulkomailla. Kotona meillä ei edes ole parveketta vaan takapiha.

Siksi ihmettelenkin, miksi onnettomuus on yllätys - mulle ei ole yllätys jos yksin parvekkeella olevista pikkulapsista joku tippuu.

Samat sanat. Muuten en ole mielestäni kovin tarkka, tarkkaavainen tai varsinkaan hysteerinen äiti, mutta parvekkeelle meidän lapsille ei totta tosiaan ole mitään asiaa.

Mä vähän veikkaan ettei kukaan noita lapsia parvekkeelle keskenään päästänytkään.
Artikkelin mukaanhan vanhemmat olivat vaihtamassa vaatteita, joten sinänsä ihan inhimillenen virhearvio (mjutta ei siltikään hyväksyttävä ) on varmasti päässyt käymään. Vanhemmat luulivat vaihtavansa vaatteet niin nopeasti, että mitään ei ehtisi tapahtua. Lomatunnelmissahan lapsetkin varmasti oli, ja niin täysi tohina päällä että he livahtivat parvekkeelle vanhempien huomaamatta.

Hirveä ajatuskin, että lähtisi perheen kanssa lomalle ja yksi tulisikin takaisin sinkkiarkussa :(

Mua kanssa aina hirvittää kun olen meidän mutsilla, joka asuu 7:ssa, kun sillä on siellä huonekaluja, tuo meidän mies kun on aikamoinen kiipeilijä niin halutessaan.
Aina saan varmistaa, että parvekelasit on kiinni (niitä se ei saa auki) Meidän mutsi aina sanoo, että ei se sinne pääse, jo joo, mutta mielummin ne lasit kiinni kuin läntti tuolla tantereella parvekkees alapuolella, näin kun sanoin, niin rupes menemään jakeluun :whistle:

Yhteistyössä