vauva pytylle??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Eki kiska ""vauva"" alkaa käyttämään vessanpyttyä. Eikö niitä ole sellaisia supistajia?

Kun typy on nyt 10kk ja isovanhemmat opettivat typyn wc-pytylle! Eli meidän vauva kakkii ja pissii nyt ""aikuisten"" pytylle. Tokihan meillä on vaippa jne. Mutta nyt itsekki olen alkanut viemään vauvaa pytylle, kun huomaan että on kakkahätä.

Mielipiteitä, vinkkejä, kokemuksia!? Kun aloin nyt vain ajttelemaan, että kannattaako opettaa potalle vai voiko opettaa suoraan pytylle, supistajan kanssa. Olen siis itse tumpelo näissä vauva-asioissa.

Opeta ihmeessä suoraan pytylle, jos lapsi vain suostuu hyvin sinne tekemään!
Säästät aikaa, hermoja ja potan kanssa pelleilyä.
Lapsi ei myöskään lähde ( useinkaan ) kesken touhun pytyltä pois esim.kirjoja tms hakemaan, kun pytty on senverran korkeammalla.
Eli hoitaa asiansa ja sitten kun on valmis, nosta pytyltä pois.

Meillä tyttö ei oikein suostunut pottailemaan ja itse hakeutui pytylle ja kun oppi puhumaan, sanoi ""pöntölle nyt, pisu tulee""
(Hitsi! Siellähän noi muutkin käy, ajatteli varmaankin tytsy...)
Ja alussa käytettiinkin supistajaa, mutta tyttö ei siitä tykännyt, kun pontevat reidet jäi jotenkin sinne väliin.

Onneksi nyt uudessa kotona on pienemmät pöntöt, pääsee tyttökin näppärästi korokkeen avulla ihan itse pöntölle, eikä lumpsahda pyttyyn vaikkei supistajaa olekaan.
Tyttö on nyt 2 v. ja tosiaan käy itse jo hyvin wc:ssä.

Pyttyile ihmeessä, pääset tulevaisuudessa PAAAAAAAALJON helpommalla ; o)

Aijoo, vinkki: ota lapselle jokin lempparikirja, jota luet, jos lapsi vaikka kakkaa pytyllä...ei tule lapsen aika pitkäksi.
Ja MUISTA KEHUA aina, kun pyttyyn jotakin vaan tulee.
Pisun saa helposti, kun loristaa hanasta hieman vettä samalla, kun lapsi istuu pytyllä.

KIITOKSIA. Noin ajattelinkin :D

Mutta olen jo aiemminkin miettinyt että pitäisi kiittää sinua. Olen saanut niin paljon apua sinulta. Ja niin järkeviä, ""asiantuntevia"" ja hyviä vinkkejä ja neuvoja. Olet auttanut itseäni paljon. En tiedä olitko/oletko kirjoitellut myös odotusaika puolelle mutta kiitos viesteistäsi jos se olit sinä ketä kirjoittelit myös sinne.

Olet auttanut vaunu/ratashankinnoissa, synnytyksessä =), vauvan hoidossa, vauvantarvikeostoissa, vauvan vaatteiden kanssa, imetyksessä, D-tippojen kanssa, neuvola-ongelmissa jne.

Oikein hyvää loppukesää ja onnellisia päiviä teille...

Jep!

Joo, minähän se täällä olen aina sillointällöin "" häiriköinyt""....jäin palstaan koukkuun odottaessani viimeisintä, mutta tarvii kai jokainen jonkin ""paheen""...heh!

Ole hyvä vaan = o} !
Olen tosi iloinen, jos olen jotakuta voinut auttaa ; o)

Yhteistyössä