vauva sivuttain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MrsNorway
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MrsNorway

Vieras
Täällä on puhuttu paljon perätilasta ja vauvan kääntämisestä, mutta entä jos vauva on pää alaspäin, mutta selkä oikeaa kylkeäni vasten. Kääntyykö vauva itestään, tai onko supistukset juuri sitä varten että vauva löytää paikkansa, vai kuinka?
Vauva on laskeutunut jonkin verran, mutta ei ihan lähtöasemissaan vielä. Neuvolassa kokeilivat vatsaani, ja sanoivat että vauva on sivuttain.
Potkut tunnen eniten vasenta kylkeäni vasten. Viime yönä heräsin vessaan, ja maha oli todella iso ja pinkeä, kävi mielessä että oiskohan vauva nyt oikein päin. Mut aamulla oli taas potkuja vasemmassa kyljessä.
Olen ensisynnyttäjä ja vähän epävarma että onko mulla harjotussuppareitakaan vielä ollut...
rv 34+2

Eikös se sitten kuitenkin ole raivotarjonnassa, jos pää on kerran alaspäin..? Mulla kanssa potkut tuntuu vasemmassa kyljessä, siellä on kädet ja varpaat. Selkä on mun oikeassa kyljessä ja pää jo tässä vaiheessa kiinnittynyt. Jossain vaiheessa ollut ehkä (käsin tunnusteltaessa) poikittain, mutta nyt ainakin pää on alaspäin. Potkut tuntuvat kyljellään ollessani vasempaan kylkeen eniten, välillä kylkiluihin. Takapuolen liikkeet tuntuu enemmän tuossa oikean puolen kylkiluissa. Hikka puolestaan enemmän alhaalla ehket yleensä oikealla puolella.

Oiskohan tarkoittanut sivuttain siten, että takapuoli ei ole esim. napaa kohden eli on sivulla? Joskus vauvat saattava pyörähtää ""akselinsa ympäri, eli ovat pää alaspäin, mutta välillä varpaat vasemmalla ja välillä oikealla puolella.

Eiköhän se asento sieltä löydy. Niistä vauvoista kun ei tiedä mihin suuntaan ne päättävät kääntyä... ;-)

Ainahan voi soittaa neuvolaan ja tarkistaa, mitä tarkoittivat. Se on heille rutiinihommaa, joten joskus saattavat sanoa asioita enempää selittelemättä mitä jokin tarkoittaa.

Hyvää odotuksen jatkoa!

joo mulla tuntuu olevan just kuin sullakin. Raivotarjonnassa siis joka tapauksessa, mut takapuoli ja selkä oikeella, ei suoraan napaa kohden.
On välillä vaikea kysyä asioita neuvolasta, kun asun ensinnäkin Norjassa, ja vaikka puhun ""sujuvasti"" norjaa, menee tällaiset uudet asiat vähän hitaammin jakeluun. Toiseksi, suurin osa terveydenhuoltohenkilökunnasta on itsekin ulkomaalaista, ja puhuu enemmän tai vähemmän huonoa norjaa.
Siksi kyselen täältä kun olen niin hyvä tässä suomen kielessä =)

Monesti ne nojaa jompaan kumpaan kylkeen. Itselläni oli viime raskaudessa tosi hauskan näköinen koko maha kun tyttö siellä köllötti ihan oikeassa kyljessä kiinni ja vasen puoli mahasta oli tyhjä eli ihan toispuoleinen maha. Syntyi ihan normaalisti kuitenkin vaikka loppuun asti oli noin. Syynä tähän oli erittäin lyhyt napanuora niin ei pikkunen päässy paljoa kääntyilemään enää loppumetreillä.

Yhteistyössä