Vauva syntyi ja kuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hätäkaste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hätäkaste

Vieras
Haluan vähän purkaa tuntojani viimeviikon tapahtumista... sorry jos on sekavaa kun oon ihan sekaisin surusta...

Olen ammatiltani pakkaaja ja työni on melko raskasta. Mulla alkoi tulemaan kovia supistuksia töissä, kun nostelin tuotteita. Oisin kysynyt työterveyshuollosta apua, mutta pomo kielsi soittamasta sinne, koska pelkäsi ylimääräistä laskua ja firmalla on vain suppea työterveyshuolto.

Ilman lääkärintodistusta en voi olla pois töistä, koska näin sanoo meidän työehtosopimus.

Neuvolalääkärille olisi päässyt vasta tällä viikolla. Terveyskeskuksesta sanottiin (ihan järkyttävää), että jos se synnytys alkaa, sille ei voi mitään! TUTKIMATTA!!!! Pomo vielä uhosi, että hän itse paiski töitä raskauden loppuun asti joten ei mullakaan voinut olla tässä vaiheessa mitään syytä jättäytyä pois töistä. Jatkoin siis töitä ajatellen, ettei mitään vaaraa oikeasti voi olla, kun kukaan ei kiellä työntekemistä.

Sitten se tapahtui; saintöissä kovan supistuksen ja jouduin menemään lattialla selälleni. Pian huomasin lapsiveden tulevan ja huusin hysteerisenä apua. Pomoni suorastaan suuttui ja syytti minua "tempauksesta".

No, ambulanssilla polille ja poikalapsi syntyi illalla, mutta ei selvinnyt siis.... (it-it-itkettää).

Uharasin esikoiseni yhteiskunnan vaatimusten edessä. Nyt on mielessä vain itsemurha. MAAILMA ON PASKA PAIKKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hätäkaste;11289083:
Haluan vähän purkaa tuntojani viimeviikon tapahtumista... sorry jos on sekavaa kun oon ihan sekaisin surusta...

Olen ammatiltani pakkaaja ja työni on melko raskasta. Mulla alkoi tulemaan kovia supistuksia töissä, kun nostelin tuotteita. Oisin kysynyt työterveyshuollosta apua, mutta pomo kielsi soittamasta sinne, koska pelkäsi ylimääräistä laskua ja firmalla on vain suppea työterveyshuolto.

Ilman lääkärintodistusta en voi olla pois töistä, koska näin sanoo meidän työehtosopimus.

Neuvolalääkärille olisi päässyt vasta tällä viikolla. Terveyskeskuksesta sanottiin (ihan järkyttävää), että jos se synnytys alkaa, sille ei voi mitään! TUTKIMATTA!!!! Pomo vielä uhosi, että hän itse paiski töitä raskauden loppuun asti joten ei mullakaan voinut olla tässä vaiheessa mitään syytä jättäytyä pois töistä. Jatkoin siis töitä ajatellen, ettei mitään vaaraa oikeasti voi olla, kun kukaan ei kiellä työntekemistä.

Sitten se tapahtui; saintöissä kovan supistuksen ja jouduin menemään lattialla selälleni. Pian huomasin lapsiveden tulevan ja huusin hysteerisenä apua. Pomoni suorastaan suuttui ja syytti minua "tempauksesta".

No, ambulanssilla polille ja poikalapsi syntyi illalla, mutta ei selvinnyt siis.... (it-it-itkettää).

Uharasin esikoiseni yhteiskunnan vaatimusten edessä. Nyt on mielessä vain itsemurha. MAAILMA ON PASKA PAIKKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuinka pitkällä raskautesi oli?
Vastaisen varalle: pomon mielipteet jätät tuollaisissa tilanteissa omaan arvoonsa! Laskut selvitetään aikanaan. Voihan se olla, ettei mitään olsi kuitenkaan ollut tehtävissä, joten älä itseäsi syytä.

Olet joutunut kokemaan ihan hirveän asian. Otan osaa suruusi.

Se ei tietysti asiaa yhtään paranna, että sinua on kohdeltu järkyttävän väärin, mutta toivottavasti kykenet viemään asian eteenpäin, sillä tuollaista ei pitäisi kenenkään ikinä joutua kokemaan. Toivottavasti joutuvat maksamaan sinulle sellaiset korvaukset, että jatkossa miettivät vähän, miten työntekijöitä kohdellaan. Se ei tietysti sinua enää auta, mutta ehkä jotakuta toista.

Haleja ja voimia.

Täysin käsittämätöntä että tällaista voi tapahtua, vetää täysin hiljaiseksi. Kunhan pystyt käsittelemään asiaa niin ota selvää voitko nostaa syytteen yms. Kuulostaa todella raa'alta käytökseltä työpaikkasi puolelta. Rukoilen puolestasi ja suuri osanotto suruusi!

Olen todella pahoillani, ei sanat riitä kuvaamaan! Itsellä takana kaksi keskenmenoa, joten tiedän miltä lapsen menettäminen tuntuu, toki tuossa vaiheessa se on toki varmaan vielä hirveämpää.

Sinua on kohdeltu pomon osalta todella väärin!!! Nosta asiasta syyte, et voi kuin voittaa sen. Se ei toki tuo lasta takaisin (eikä lapsen kuolema ole välttämättä johdettavissa työpaikan laiminlyöntiin), mutta tuollaista ei soisi enää nykypäivän Suomessa tapahtuvan.

Voimia! Muista hankkia myös itsellesi apua esim. neuvolan /kriisipalveluiden kautta. Ne ovat tällaisia tragedioita varten!

Yhteistyössä