Vauva syntyi veeceen lattialle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suomessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suomessa

Vieras
Vauva syntyi vessan lattialle
Torstai 25.6.2009 klo 11.16

Vauvan pää oli jo näkyvissä, kun ensihoitajat ehtivät paikalle, kertoo Keskipohjanmaa-lehti.
linkki

Lue koko juttu Keskipohjanmaasta

Onnellisesti päättynyt tilanne tapahtui Nivalassa juhannusviikon alussa.

Hanna-Leena ja Markku Rautaojan perheenlisäys putkahti maailmaan yllättävän nopeasti. Äidin kivut yltyivät ennen puoltayötä, ja hän päätti lähteä sairaalaan. Paikalle kutsuttiin Markun äiti huolehtimaan perheen esikoisesta. Sairaalaan asti ei kuitenkaan ehditty.

- Kipu yltyi ja tuli pakottava tarve ponnistaa. Menin vessaan ja huomasin yhtäkkiä, että vauvan pää on jo näkyvissä, Hanna-Leena kertoo Keskipohjamaalle.

Yllättäen käynnistyneestä tilanteesta huolimatta kaikki kävi parhain päin. Alkuun paikalla olivat auttamassa aviomies sekä kokenut mummo, ja kaksi ambulanssiakin ehti paikalle viidessä minuutissa.

- Vaikka ambulanssit olivat paikalla muutamassa minuutissa, aika tuntui tuskallisen pitkältä, Markku kuvailee.

Ensihoitajien avulla synnytys kävi nopeasti ja vaivattomasti.

Vastasyntynyttä lähdettiin lääkärin pyynnöstä viemään Oulun keskussairaalaan. Matkalla ambulanssi kuitenkin pysähtyi Oulaskankaan synnytyssairaalaan.

- Kätilö tarkasti vauvan ja totesi, että kymmenen pisteen tyttöä on turha lähteä viemään Ouluun saakka. Saimme jäädä Oulaskankaalle ja palasimme kotiin jo torstaina, Hanna-Leena sanoo.

Perheen esikoinen nukkui onnellisesti seinän takana tietämättä koko synnytyksestä.

IL
Kerro kaverille Lisää Facebook-sivustolle Lisää Twitter-sivustolle Lisää Delicious-sivustolle Lisää MySpace-sivustolle

Miepäs oon ollu mukana synnytyksessä tuolla ruottin puolella, ko vaavi päätti putkahtaa maailmaan kesken saunomisen :D Saunan lauteilla istuttiin, tuleva äiti siinä totes että supistellu pitkin päivää ja yhtäkkiä huusi että nyt se tullee... :laugh: Onneksi meillä oli kätilöki siellä saunomassa, minen sen kummemmin hommaan osallistunu ko hajin pyyhkeitä ja lopulta pidin vaavia sylissä ambulanssia ootellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Miepäs oon ollu mukana synnytyksessä tuolla ruottin puolella, ko vaavi päätti putkahtaa maailmaan kesken saunomisen :D Saunan lauteilla istuttiin, tuleva äiti siinä totes että supistellu pitkin päivää ja yhtäkkiä huusi että nyt se tullee... :laugh: Onneksi meillä oli kätilöki siellä saunomassa, minen sen kummemmin hommaan osallistunu ko hajin pyyhkeitä ja lopulta pidin vaavia sylissä ambulanssia ootellessa.

apua :o

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Hauskinta siinä oli se että ennen saunaa mietittiin kenen autolla lähetään jos tällä odottajalla alkaa synnytys ja mietittiin kehataanko me muut ottaa saunasiideriä. :D Eipä ehitty ei...

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Hauskinta siinä oli se että ennen saunaa mietittiin kenen autolla lähetään jos tällä odottajalla alkaa synnytys ja mietittiin kehataanko me muut ottaa saunasiideriä. :D Eipä ehitty ei...

OmG! Sulle sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. :D

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Alkuperäinen kirjoittaja hihi:
Tuohan oli se palstalainen, kertoi täällä jo asiasta ennemmin :) en nyt muista nikkiä

Kuka, tuossa lehtijutussa vai tuossa edellisessä linkissä?

siis kertoi vähän aikaa sitten, että synnytti vauvan vessan lattialle. ei oo todellakaan montaa päivää aikaa. Eikö kukaan muu muista?

ootas, yritän ettiä se ketjun

en nyt millään hakusanalla löytänyt tuota ketjua :(

nainen kertoi siinä, että synnytti vauvan vessassa, oli mennyt vessaan ja huomannut, että vauvan pää on jo näkyvissä

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Toi on mun pahin pelko koska siitä kun on kunnon tuskat alkanu, eli se olo ettei enää kotona kestä niin lapset on syntyny alle puolen tunnin..

Mulla on molemmat olleet samanlaisia.. mutta en mä kotisynnytystä pelkää, ilman tohinoita on mennyt sairaalassakin. Siis kätilö ottanut vastaan vain kun olen kerran ponnistanut.

Yhteistyössä