Vauva tulossa ja hirveä koirakuume!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bfoew
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bfoew

Vieras
Siis tilanne se, että keväällä syntyy vauva. Meillä kaksi isompaa lasta 4v ja 5v. Meillä yksi 7v labbisnarttu ja koko perheellä hirveä koirakuume. Mies yrittää hiukan toppuutella kuitenkin kun sanoo, että otetaan pentu vasta sitten kun vauva syntynyt ja hiukan isompi. Minä taas ottaisin heti, että olisi sitten koira jo isompi kun vauva syntyy. Mitäs mieltä olette? Rotuvalinta tulee olemaan noutaja, Spanieli tai joku muu liikunnallinen rotu.

odottakaa ihmeessä vielä, noutajat melkoisen villejä pentuina. Sulla kohta kuitenkin jo iso vatsa, etkä varmasti jaksa touhuta sen ja kahden lapsen kanssa. Kakkojen ja pissojen siivousta jatkuvasti ja iso vatsa tiellä.

Ei kannata vielä ottaa. Ette voi tietää onko aikaa vauvan syntymän jälkeen. Kaikki lapset eivät synny terveenä, voi tulla koliikkia tai olla vaativa vauva.

Koira voi olla vaikea, jolloin voi kädyä niin, ettette pystykään pitämään sitä. Esim. suhtautua epäluuloisesti lapsiin. Ja aika hankala ikä se koirallakin on tuo pentuvaihe. Onko aikaa kouluttaa koiraa kunnolla. Ja teillä on sitten murkkuikäinen koira ja uhmaikäinen lapsi samaan aikaan.

Odottaisin jonkin aikaa, vauvan syntymän jälkeen tiedätte paremmin kannattaako vielä koiraa ottaa ja missä vaiheessa.

Ja kuten edellinen sanoi noutajat (ja monet spanielitkin) ovat vilkkaita koiria ja vaativat paljon aktiviteettia.

Odottaisin myös. Minä en jaksanut koiran kanssa niin touhuta vauvan syntymän jälkeen kun oli pari isompaa lastakin siinä. Kaduttaa,että otimme koiran raskausaikana. Nyt vauvan ollessa isompi olisi enemmän mahdollisuuksia paneutua pentuun eikä koira olisi jäänyt niin "heitteille".

Minä ottaisin heti, mutta en väitä että välttämättä sopii muille.. vauvan syntyessä pentu todennäköisesti jo sisäsiisti. Isellä oli vauva-aikana henkireikä, "oma juttu" päästä kerran viikossa koiran kanssa treenaamaan.

mäkin voisin ottaa vaikka heti :) jos itse tuntee jaksavansa, ja on kokemusta koirista ennestään ni mikäs siinä :) pentu tuskin olis edes uhmavaiheessa kun vauva syntyy?? paras ottaa silloin kun vielä sekin ois pieni. ja jos yhtään osaa kattoa millaisen pennun ja millaisesta pentueesta, ei tartte pelätä että se ois vaikea... moni tänne vastannut ei varmaan omaa kokemusta koirista....
itsellä vuoden ikäinen uros, iso, ja koulutetaan joka päivä, mutta ilman koiraa ois arki niin tyhjää... mullakin kaksi lasta ennestään ja kun kerran koiraihmisiä oon, en koe elukkaa mitenkään vaikeuttavan elämää..

kukkupuhetta että jos koira kuitenki hyppää mahaa vasten..siis voihan se hypätä mut kuka ei sellasta osaa ennakoida,?? siinä vaiheessa voi kääntää vaan selän koiralle. ei kaikkea tartte aina aatella niin vaikeasti :)

teette päätöksen aikuisten kesken, ja jos miehen mielestä aika ei ole vielä, niin toisaalta on parempi ottaa pentu sitten kun kaikki perheenjäsenet on samaa mieltä, ettei tule turhia riitoja,siitä kärsii sitten jo pentu ja lapsetkin..

Minusta sekä ihmisen että koiran vauva-aika on niin arvokasta ja ihanaa, että jokainen, niin eläin kuin ihminenkin, ovat täyden huomion ihan pienenä ansainneet.

Ota koira siis myöhemmin.

Yhteistyössä