Vauva tulossa -oletteko katsoneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Silloin tällöin olen seurannut, mutta nyt pari viimeistä jaksoa... En tiedä mitä muuta sanois, kuin että sellasta se on kun lapset alkaa tehdä lapsia. Surkeeta.

Eilen siinä oli 18v. tyttö, joka käyttäytyi mielestään varmaan aikuisesti. Ei halunnut omaa äitiään synnytykseen vaan omien siskojensa kanssa kotiin jäämään. Ajoi kotona siskot pois, kun supparit alkoi olla kivuliaita ja halusi olla omassa rauhassa. Synnytyksessä sitten huusi ja itki äitiä tosissaan. Kieltäytyi kaikesta kipulääkistyksestä vain, koska pelkäsi neuloja! Poikaystävästä ei paljon ollut apua. Varmaan se siitä vielä, mutta liian nuorelta tuntui saamaan lasta.

Puhumattamaan tän päiväisestä 15-vuotiaasta. Hänen äitinsä alkaa lapsen huoltajaksi, koska 15v. ei voi sitä olla? Tyttö itse näytti hyvin pelokkaalta kun äiti kysyi pelottaako. Myönsi pelottavan vain vähän. Sit menivät huvipuistoon koko perhe, ihan lähellä laskettua aikaa. Laitteisiinhan sen piti päästä.

Mitä mietteitä teillä?

Kyllä minäkin ajaisin ihmiset pois, kun kivuliaat supistukset alkaa - haluan myös olla rauhassa. Ja sitähän ei etukäteen tiedä, miten paljon se sattuu. Joku kiroilee, joku huutaa äitiä ja iällä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Juu, lapsi ei voi olla lapsen huoltaja vaan sen täytyy olla joku täysi-ikäinen. Ja mikä parasta, että se on oma äiti? Huvipuistoissa luulisi olevan vastuu myös sen työntekijöillä, päästetäänkö raskaanaolevaa laitteisiin vai ei.

Kaikenlaisia ihmisiä siinä on ollut. Minun mieleen on jäänyt äiti parin, kolmen viikon takaa, joka synnytti kotona veteen. Se oli kaunein synnytys minkä olen tv:stä nähnyt ja olin melkein vähän kateellinen tälle äidille hänen rohkeudestaan ja rauhallisuudestaan.

Yhteistyössä