Vauva tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jiki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jiki

Vieras
katselin juuri tuota vauva tulossa ohjelmaa. siinä juuri synnytettiin tyttö, olin ihan kateellinen kuinka rauhallista oli ponnistaminen, mietin koinka oman ponnistamisen saisi samanlaiseksi.
Mutta! sitten olikin ohjelmassa yht äkkiä kolme tuntia mennyt ponnistamista ja imukuppia tarvittiin. Mistä nuin pitkä ponnistus aika?? omani kesti 21min esikoiselta, ja täytyy kyllä sanoa että en varmasti olis 3 tuntia sitä jaksanutkaan!

Tuossa ohjelmassa on usein niin seesteisen ja rauhallisen näköistä... kun vertaan omaan synnytykseeni...pää punaisena ja hikikarpaloissa. mistä moinen ero johtuu?

Mitä teillä muilla on todellisuudessa ponnistus kestänyt? eikö ne tossa ohjelmassa ponnista ihan todenteolla? vai onko ne niin hyvin lääkittyjä ettei voimakasta ponnistamisen tarvetta ole?

tuossa ohjelmassa näytetään vain ne synnytykset joissa äiti ei kiroa ja huuda, ovathan ne kuvanneet monia huutajiakin mutta ei niitä telkkariin ole valittu.... Mulla kans kyllä useinki ärsyttää toi, että aina samanlaisia rauhallisia synnytyksiä, jotkut voi saada hommasta ihan vääränlaisen kuvan. Vois olla muutama kiroaja joukossa!

muuten tietääkö joku kuinka vanha ohjelma tuo on? usein kuvattavilla todella vanhanaikasia vaatteita päällä, näyttää niin 90-luvulta välillä... Ja tuo 3h ponnistus ja sitten vasta imukuppi! Eikö suomessa ainaki ole rajana se 1h?? Mulla 55min ja sen jälkeen imukuppi, vaikka voi hyvin. Lääkäri sanoi ettei kauempaa anneta ponnistaa.

tuossa ohjelmassa näytetään vain ne synnytykset joissa äiti ei kiroa ja huuda, ovathan ne kuvanneet monia huutajiakin mutta ei niitä telkkariin ole valittu.... Mulla kans kyllä useinki ärsyttää toi, että aina samanlaisia rauhallisia synnytyksiä, jotkut voi saada hommasta ihan vääränlaisen kuvan. Vois olla muutama kiroaja joukossa!

Juu ja eihän tuossa koko aikaa näytetäkkään, että jos huutaa ja kiroaakin, niin ne voi leikata pois-

muuten tietääkö joku kuinka vanha ohjelma tuo on? usein kuvattavilla todella vanhanaikasia vaatteita päällä, näyttää niin 90-luvulta välillä... Ja tuo 3h ponnistus ja sitten vasta imukuppi! Eikö suomessa ainaki ole rajana se 1h?? Mulla 55min ja sen jälkeen imukuppi, vaikka voi hyvin. Lääkäri sanoi ettei kauempaa anneta ponnistaa.

tuota aikaa mäkin jäin miettimään kun ponnistusvaiheen alussa kysyin kätilöltä että kauanko tämä yleensä kestää nii vastasi että noin tunnin maksimissaan. että juu tuskin suomessa nuin kauaa ponnistetaan.

epiduraalipuudutuksen sain.. 5 min kesti ponnistus, eipä tarvinnu pahemmin huutaa ku tunto miltein poissa.. saivat annettua sen juuri oikeassa kohtaa... toisessa synntyksessä kesti 4min mutta huutoa ja kiroomista riitti kun ei keritty antaa epiduraalia..

Olin laittamassa jo siskolle viestiä et "onpas telkkarissa helpon näkönen synnytys, mäkin haluan tollasen" niin sitten yhtäkkiä muuttukin et on kolme tuntia kulunut ja imukuppi käytössä.. en sit lähettäny viestiä..:D

tuota aikaa mäkin jäin miettimään kun ponnistusvaiheen alussa kysyin kätilöltä että kauanko tämä yleensä kestää nii vastasi että noin tunnin maksimissaan. että juu tuskin suomessa nuin kauaa ponnistetaan.

Ai, kyllä ne anto mun ponnistaa yli tunnin ja vasta kun kiroilin ja karjuin ettei se sieltä itekseen ulos tule, haettiin lääkäri paikalle... :whistle: Mut sit kyllä alkoikin tapahtuu...

Yhteistyössä