vauva viihtyy tissillä turhankin hyvin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutzi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mutzi81

Aktiivinen jäsen
03.07.2006
6 059
0
36
varsinkin illalla. Saattaa olla pari tuntia putkeen tissillä illalla kun esim.telkkaria katson. Pois jos yrittää laittaa tai viedä sänkyyn kun on tissille nukahtanut niin välittömästi herää ja vaatii uudestaan tissille. Pitää siis ihan huvituttina välillä. Tutti ei kelpaa. Päivällä viihtyy hyvin välillä sitterissäkin ja naureskelee mut illalla mikään ei oo hyvin jos ei saa olla tissillä. Miten mä saisin ton tutin maistumaan vauvalle ettei pitäis tissiä tuttina..? :whistle: Vauva siis 2kk.

meillä sama juttu 4 kk pojalla ja oon ajatellut että jää pikkuhiljaa pois ja kuuluu asiaan. tankkaa samalla yötä varten, kun eka syöttö tulee sitten vasta noin 3-4 aikaan, nukahtaa siis siinä 20-20.30.

ei tuon ikäinen vielä pidä huvittuttina mitään.. anna vauvan olla tissillä vaan.
oletko koskaan kuullut vauvan kellosta?

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=165

Alkuperäinen kirjoittaja voi :
juma..

miksei sen ikäinen olisi tissillä jatkuvaan.??????????????

älyhoi..nauttisit.

Mulla on jo kaksi vanhempaakin lasta ja hekin tarvitsevat välillä äitiä... Eikä mun mielestä vauvan tarvitse kahta tuntia olla tissillä putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
juma..

älyhoi..nauttisit.

Mulla on jo kaksi vanhempaakin lasta ja hekin tarvitsevat välillä äitiä... Eikä mun mielestä vauvan tarvitse kahta tuntia olla tissillä putkeen.

Halloo..juuri sen ikäinen tarvii sitä tissiä..
Luulis sun tietävän kun niitä lapsia ennestään on.

Annanhan pienen syödä.. hyvä kun illalla tankkaa! :)
Meillä tuo kuopus ei kans tuttia huolinut, joten tissillä oli tavallista enemmän. Ihana kun siinä sylissä tuhisee ja lupsuttaa <3
Ja kaikille vauvoille ei näköjään tutti maistu, meillä 2 isompaa oli oikeita tuttimaakareita, mut tää nuorin ei oo koskaan huolinut! Ompahan sulla yks vieroitusjuttu vähempänä, jos jotain positiivisia juttuja kaivelee.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
juma..

älyhoi..nauttisit.

Mä en ole kumpaakaan pystynyt imettämään, molemmat ovat syöneet pullosta. Joten imetyksestä on hyvin vähän tietoa. Ja musta on jännä että neuvolassa eikä osastollakaan oikein imetyksestä neuvota yhtään mitään!

juma..

älyhoi..nauttisit.

Toinen on niin pieni vielä :heart: Eikö mies voisi keksiä isommille puuhaa iltaisin tissitankkauksen ajaksi, jos kuitenkin olet(ko?) lasten kanssa päivät?

''Eikä mun mielestä vauvan tarvitse kahta tuntia olla tissillä putkeen.''

Vauvan mielestä tarvitsee. Eihän se kiusallaan pieni tissillä asu, vaan tarpeesta. Oma vauva "asui" tissillä yli 3 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
juma..

älyhoi..nauttisit.

Mä en ole kumpaakaan pystynyt imettämään, molemmat ovat syöneet pullosta. Joten imetyksestä on hyvin vähän tietoa. Ja musta on jännä että neuvolassa eikä osastollakaan oikein imetyksestä neuvota yhtään mitään!

sellasta se on. neuvolasta saa hyvin vähän tietoa ja tieto synnärillä pitää nyhtää..ja harvapa osaa sitä vaatia.

mutta surffailepas tänne imetyksen lomassa:

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=97

http://maitolaituri.imetys.fi/

http://www.imetys.fi/itu/index.php

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
juma..

älyhoi..nauttisit.

Toinen on niin pieni vielä :heart: Eikö mies voisi keksiä isommille puuhaa iltaisin tissitankkauksen ajaksi, jos kuitenkin olet(ko?) lasten kanssa päivät?

Heippa!

Mun vauvani nyt 7½ kk viihtyi alkuun kokoajan tissillä, illalla jatkuvaan. Pikkunen vaan lisää sillä maidon määrää itselleen sopivaksi.

Kyllä se siitä tasaantuu jossain vaiheessa..

:heart: :heart:

juma..

älyhoi..nauttisit.

Juu lasten kans olen päivät. Juuri lasten nukkumaanmenoaikaan aloittaa tankkauksen. Mies kyllä laittaa lapset nukkumaan. Tuntuu vaan välillä että pitäis välillä itsekkin se homma tehdä..Mut kai tämä pienin nyt tarttee äitiä eniten.:)

Juuri tuon ikäiset "asuvat" tissillä, etenkin ilta-aikaan. Omani saattoi viihtyä tissillä jopa 5 h putkeen, ,mikä tietty alkuun oli vähän rasittavaa. Opin sitten ottamaan rennosti, katselin telkkaria tai luin jotain, varasin aina syötävää ja juotavaa siihen viereen. Meni sekin vaihe ohi muutamassa viikossa.

juma..

älyhoi..nauttisit.

Meillä on kans 2 isompaa (3 ja 5v ) ja vauva tissillä jatkuvasti, varsinkin illalla. Mut koitan siinä sivussa tehdä muutakin ja valmistella jo aiemmin ilta juttuja valmiiksi.
Laitan isommille iltapalan ja syötän vauvaa keittiössä kun isommat syö. Vauva pärjää sitterissä sen aikaa kun iltapisut ja pesut tehdään ja iltasadun aikaan vauva on joko tissillä tai sitterissä. Ja sitten onkin aikaa istua vauvan kans tissillä loppu ilta...

Samanlainen oli tuo keskimmäinen juuri tuossa iässä - alkoi sitten pian nukkua tankkausten jälkeen koko yön heräämättä symään.

Tämä kolmas harrasti samaa tankkausta ensimmäiset 2kk iästään, nyt on jo vähän rauhoittunut.

Anna pienen syödä =)

Monella vissiin imetys kaatuu juuri siihen ettei hyväksy sitä että pieni nuin kauan viihtyy tissillä, tai luulee ettei maito riitä :|

juma..

älyhoi..nauttisit.

Juu lasten kans olen päivät. Juuri lasten nukkumaanmenoaikaan aloittaa tankkauksen. Mies kyllä laittaa lapset nukkumaan. Tuntuu vaan välillä että pitäis välillä itsekkin se homma tehdä..Mut kai tämä pienin nyt tarttee äitiä eniten.:)

No niin, sittenhän ei ole ongelmaa =) Hyvällä omallatunnolla katselet nyt telkkari-kiintiösi täyteen ja annat pikkuisen imutella :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Samanlainen oli tuo keskimmäinen juuri tuossa iässä - alkoi sitten pian nukkua tankkausten jälkeen koko yön heräämättä symään.

Tämä kolmas harrasti samaa tankkausta ensimmäiset 2kk iästään, nyt on jo vähän rauhoittunut.

Anna pienen syödä =)

Monella vissiin imetys kaatuu juuri siihen ettei hyväksy sitä että pieni nuin kauan viihtyy tissillä, tai luulee ettei maito riitä :|

Niin kun musta tuntuu että maito ei riitä, että imee vaan tyhjää. Alussa tulee ihan kunnolla mut sit imee vaan tyhjää..tai siltä se ainakin vaikuttaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:

Anna pienen syödä =)

Niin kun musta tuntuu että maito ei riitä, että imee vaan tyhjää. Alussa tulee ihan kunnolla mut sit imee vaan tyhjää..tai siltä se ainakin vaikuttaa..

se on sitä paksumpaa takamaitoa. ei rinnat ole aina sellaiset pinkeet ja pulleat. maidontuotanto tasaantuu ajan myötä. luota vaan siihen että rinnat osaa hoitaa maidontuotannon vastaamaan imijän tarpeisiin.

Meillä tyttö tankkasi iltaisin 2-3tuntia vastasyntyneestä 6kk ikään. Olihan se vähän puuduttavaa äidille, mutta niin se vain menee. Kokeilin muutaman kerran lisämaitoa, hyvinhän se laittoi vauvan "tukkoon", mutta halusin jatkaa täysimetystä ja niin sitten mentiin tuo 6kk. Nykyisin tyttö 9kk syö iltapuuron, ottaa muutaman huikan tissistä ja menee omaan sänkyyn nukahtamaan.

Yhteistyössä