Vauva yksin autossa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kleopatra84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kleopatra84

Aktiivinen jäsen
30.11.2008
1 382
0
36
Tänään käytin siskoani kaupassa ja huomasin että kovien pakkasten takia vieressä oleva auto oli käynnissä, katsoin tarkemmin, niin ei kuskia..

Odotellessani siskoani huomasin että takana oli vauvan turvakaukalo jossa liikkui vauva.. Ajattelin kauhuissani että entäs jos joku varastaisi auton ja mukana lapsen!

Meni noin vartti niin kaupasta tuli nuori isä joka käveli nopeasti kuskin paikalle (ei edes ostoksia!?) eikä vilkaissutkaan vauvaa..

Mielestäni aika hurjaa jättää vauva yksin autoon auto käynnissä ja ovet auki!! Jos oma mieheni tekisi noin saisin melkoisen hepulin..

Jospa vieressä istui joku ja te ette nähnyt?

Meidän autossa on takana tummennetut lasit ja kun tyttömme oli pieni istui etupenkillä kaukalossa.Kerran mieheni sai eräässä kauppakeskuksessa viereisen auton mammalta kunnon huudot kun vauva oli jätetty yksin autoon.Eipä viittinyt naikkonen kurkata takapenkille missä minä istuin. Ei edes pahoitellut asiaa vaan jupisi että tuollaisia ne nykyajan vanhemmat ovat!? :o
Mitäköhän väärää tehtiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Siis oliko ovi tosiaan auki? :o

Toisaalta jos ovet olisivat lukossa ja auto syttyisi vaikka palamaan niin olisiko se vielä huonompi vaihtoehto??

Miehet ovat uskomattoman ajattelemattomia monessakin asiassa :/

Mulle kävi kerran erään ison marketin pihalla siten, että vein ensin lapset ja ostokset ostoskärryissä automme luokse. Ensin laitoin lapset autoon turvavöihin (mukana oli vajaa 4v. ja 1v.). Sitten nostin ostokset kyytille. Laitoin ovet lukkoon siksi aikaa, kun vein ostoskärryt ihan lähistöllä olevaan kärryjen palautuskatokseen. Sillä välin oli auton viereen parkeerattu auto ja pariskunnan naispuolinen henkilö taivasteli meidän auton vieressä, että "jo on maailmassa vastuuttomia ihmisiä, kun yksin lapset autoon jättävät". Mä menin seisomaan sen naisen viereen ja sanoin, että olisiko ne lapset pitänyt jättää tähän auton ulkopuolelle odottamaan kun nuo ostoskärryt tuonne katokseen vein... Minusta he ovat paremmassa turvassa turvavöissä tuolla autossa sen aikaa! Siinä vaiheessa tätä naista kiskoi nolostuneen oloinen mies jo pois meidän auton viereltä.

Kyseessä oli ihan väärinkäsitys, mutta sapetti minua silti se taivastelu - koska minulla oli kokoajan näköyhteyskin autolle.

Alkuperäinen kirjoittaja jeå:
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Siis oliko ovi tosiaan auki? :o

Toisaalta jos ovet olisivat lukossa ja auto syttyisi vaikka palamaan niin olisiko se vielä huonompi vaihtoehto??

Miehet ovat uskomattoman ajattelemattomia monessakin asiassa :/

jos se syttyis palamaan ni varmaan joku rikkois ikkunan. mä en kyllä jätä autoa käyntiin, mutta jätän kaikki lapset autoon odottamaan (tosin ovet lukossa) kun itse käyn lähikaupassa.

joo mä näin tänään kanssa outoja.isä ja äiti tulivat kaupasta kauppakassin kanssa ja hermostuksissaan äiti pisti isin kanssa tuoakiksi ja aukas auton oven jossa huusi täyttä kurkkua pikkuinen istuimessa..äiti vaan tokaisi "ai sä ootki heränny jo" ja jatko tupakan polttoa.ei ollu autokaan käynnissä ei..

Kyllä en minä tenavaani jättäisi vartioimatta autoon. Auto voi vaikka syttyä palamaan ja palaa kytemällä yllättävän nopeasti, ja vauva ehtii hengittää haitallisia kaasuja. Ihmiset on muutenkin niin välinpitämättömiä etteivät tohdi "puuttua toisten asioihin"

Tai voihan joku vahingossa kolaroida autoa parkkipaikalla jossa on lapsi yksin. Sitä kun on kaiken maailman rattijuoppoa

nii tai sitte isommat lapset pääsee vöistä irti ja päästää käsijarrun ja...... mun mielestä on aivan turhaa spekuloida sillä mitä voi tapahtua sillä välin kun käy jossain kioskilla tai kyläkaupassa hakemassa jonkun sukaalevyn tai maitotölkin. eri asia on se, jos ostoksia on kassillinen, tai jo parkkipaikan automäärästä voi päätellä että kaupassa on jonoa jossa kestää.

tunnustan.. oon jättäny pikkupaikkakunnalla vauvan (10kk) nukkumaan autoon kun olen esim. käynyt apteekissa tai hakenyt maitopurkin..n.5min. olen vain vetäny "kuomun" kaukalon päälle, että lapsi saa nukkua katseilta rauhassa..
ovet lukkoon ja auton olen sammuttanut.. ja oon tehnyt sitä et ensin viel lapsen ja sitten haen kauppa kassit (täällä kaupasta todella huono mennä kärryjen kanssa ulos.. ja se se vasta vaarallista on keikkaroida kauppakassien ja lapsen kans..

Yhteistyössä