Vauva "yllätyksenä" parisuhteeseen-miehen reaktio??

  • Viestiketjun aloittaja Wilma80
  • Ensimmäinen viesti
Bete
Niin no, miehet (ja monet naisetkin) usein pitävät kortsua hankalana ja fiiliksiä vievänä. Suurin osa miehistä ei myöskään ikinä tosissaan mieti vahingon mahdollisuutta, vaan paksuksi pamahtamista ja seurauksista eroon hankkiutumista pidetään täysin naisten juttuna. Olen itse 26v ja olisin tähän ikään mennessä tekaissut helposti kymmenkunta kakaraa - miehet yksinkertaisesti eivät kysy naiselta ehkäisystä vaan luottavat siihen, että kyllä se eukko tekee abortin tai hoitaa kersan yksinään. Miehet ovat keskimäärin hyvin passiivisia ehkäisyn suhteen - kun se ämmä nyt pamahti paksuksi niin kai sitä pentua on joskus pakko katsoa jne..Harva mies aktiivisesti haluaa lapsia, lapsentekoon ryhdytään, koska "ämmä haluaa vauvan". Ja mikäs siinä miehellä onkaan ollessa kun aina voi lähetä menemään jos kotileikki ei kiinnostakaan.
Tuo kuulostaa korviini ihan hirveältä, etenkin siksi että tiedän sen olevan melko pitkälle totta. Todella vastuutonta käyttäytymistä. Laki sanoo: "Jos lapsi on syntynyt avioliiton aikana, on aviomies lapsen isä." ja (ei avioliitossa oleville): "Jos mies ei vapaaehtoisesti tunnusta isyyttään, voidaan se vahvistaa oikeusteitse. Tuomioistuin vahvistaa lapsen isyyden, jos on selvitetty, että mies on maannut äidin lapsen siittämisaikana, eivätkä lapsen äidin ja miehen lausumat sekä muut ilmi tulleet seikat anna aihetta epäillä muuta." Eli vaikka lapsen äiti hoitaisikin kersan yksinään, niin miehen on maksettava elatusmaksuja.

Jos itse olisin mies, niin olisin naisen raskaaksi tulemisesta vielä enemmän kauhuissani kuin nyt naisena olen omasta raskaaksi tulostani. Miehenä en voisi päättää, miten asiassa käy.

En edelleenkään ymmärrä - miehen enkä naisen osalta - sitä, että lapsi hankitaan jollain "no joo" -asenteella. Miksi on niin vaikeaa päättää asiaa selvästi? Joko henkilö ei itse halua lasta eikä sen saamista yritä, ja silloin tosiaan huolehtii ehkäisystä (tai sopii kumppanin kanssa ehkäisystä), tai sitten yrittää lasta kumppaninsa kanssa eikä ehkäisyä käytetä. Silloin toiveena on nimenomaan raskauden alkaminen. En tajua näitä tossumiehiä, jotka suostuvat hommaan siksi, "kun muija haluaa". Se on väärin kaikkia kohtaan, etenkin sitä syntyvää lasta, jonka isä sitten todennäköisesti on poissaoleva ja vanhemmat todennäköisesti eroavat muutaman vuoden kuluttua.
 
Viimeksi muokattu:
------neito------
Se, miten ap:n mies suhtautuu "yllätys raskauteen", niin tietää vain mies itse. Mutta hyvät ihmiset, raskauden yritys pitää olla kummankin toivomus, ei vain toisen. Kummankin osapuolen tulee toivoa asiaa. Ketään ei pidä pakottaa sellaiseen mitä ei halua. Parisuhteessa on kyettävä keskustelemaan itselleen tärkeistä asioista. On kyettävä kertomaan toiselle mitä elämältään haluaa ja mitä myöskään ei halua. Lasten saannin suhteen on vaikea tehdä kompromissia, jos toinen ei halua ja toinen haluaa. Tämä asia on joko tai. Jos toinen ei halua, niin häntä ei pidä asiaan pakottaa.

Lapselle on kamalinta, jos hänellä on isä joka ei lasta halua. Lapsi ansaitsee isän joka on myös käytännössä lapselle isä.
 
näin meillä
eli mun tarina tällainen:tutustuin mieheen ja tapailtiin muutaman kerran ja sitten kävi ihan oikeasti vahinko,eli ehkäsyasiat oli kunnossa.siitä huolimatta huomasin tammikuus että olen raskaana ja kun sitten viikonloppuna menin miesystäväni luo ja kerroi tapahtuneesta,hän ei enää halunnut nähdä mua vaan käski lähtemään.soitti vielä perään ja sanoi et tee abortti hän ei enää lapsia halua,hänelle riittää lapset jotka aviossa saanut jne.ja lopussa sanoi vielä ettei enää halua nähdä mua jos aion lapsen pitää,sitten voidaan jatkaa jos hankkiudun eroon lapsesta...no soitin sitten helmikuussa tuolle miehelle kun sain keskenmenon ja ilmoitin hänelle siitä,niin ainoat kommentit asiasta hyvä kun pääsi eroon vauvasta ja kysyi milloin tavataan...mä olisin tukea siinä tilanteessa tarvinnut mutta en saanut,niimpä sanoin etten mä enää voi tavata häntä,kun suhtautui asiaan noin.ja me ei enää olla mitään teinejä kumpikaan,mä 38 ja mies 44.
 
ana
Alkuperäinen kirjoittaja Yllätys äiti;8512936:
Toinen esimerkki; Ystäväni e-pillerit pettivät ja hän tuli raskaaksi. Mies (jonka kanssa naimisissa monta vuotta) vaati ehdottomasti aborttia. Ystäväni taisteli asiasta pitkään, kävi myös psykologin juttusilla asiasta. Hän ei pystynyt aborttia tekemään ja puhui tästä miehensä kanssa.
Ei auttanut. Yhdessä ovat vielä, mutta hirvittävää katseltavaa se on. Mies ei ole hyväksynyt (omaa!!) lastaan, eikä tulekkaan hyväksymään.
Tällaista tilannetta en kenellekkään toivo, kaikkein vähiten lapselle.

Eikös tämän miehen pitäisi mennä sinne psykologille, tuollainen ei ole enää tervettä.
 
ana
Minua huvitti kun nykyinen seurustelukumppanini (jolla on kaksi lasta ed.liitostaan) kertoi etteivät he edes varsinaisesti yrittäneet saada lasta/lapsia. Ne vaan tulivat. Joopa, niinhän ne "vaan tulevat". Kyllä siinä kohtaa on ehkäisy jätetty pois ja varsin todennäköisesti nainen jättänyt pillerit syömättä ja tullutkin sitten raskaaksi "ihan suunnittelematta". Tässäkin oli siis ilmiselvästi kysymys siitä että nainen päätti tulla raskaaksi ilman sen suurempia suunnitelmia keskustelematta asiasta miehen kanssa. Liitto natisi siinä kohtaa jo pahasti liitoksistaan ja selvästi tämä oli naisen viimeinen keino koittaa saada rippeet pelastettua. Erittäin väärä ja epäkypsä tapa. Eipä pelastunut liitto.

siis pitäisikö sitä erikseen jotenkin vielä yrittääkin? Eikös se normaali "yrittämistapa" ole nimen omaan se, että ei käytetä ehkäisyä ja nusaistaan silloin kun sille tuntuu. Aika hölmö mies, anteeksi vain. Mutta nyt tuli mieleeni että olen ennenkin kuullut tuollaisesta, että ei me varsinaisesti yritetä, jätettiin vaan ehkäisy pois ja tulen raskaaksi jos olen tullakseni. Minusta se vain kuulostaa niin sille oikealle tavalle yrittää lasta.

Voihan sen tietty viedä niinkin pitkälle että alkaa tarkkailla limoja, mittailla lämpöä ja harrastaa seksiä vain lisääntymistarkoituksessa. Mutta kyllä minä kutsuisin sitäkin jo lapsen yrittämiseksi, jos ei käytä mitään ehkäisyä tai käyttää "ehkäisynä" keskeytettyä yhdyntää.
 
Viimeksi muokattu:
ana
Niin no, miehet (ja monet naisetkin) usein pitävät kortsua hankalana ja fiiliksiä vievänä. Suurin osa miehistä ei myöskään ikinä tosissaan mieti vahingon mahdollisuutta, vaan paksuksi pamahtamista ja seurauksista eroon hankkiutumista pidetään täysin naisten juttuna. Olen itse 26v ja olisin tähän ikään mennessä tekaissut helposti kymmenkunta kakaraa - miehet yksinkertaisesti eivät kysy naiselta ehkäisystä vaan luottavat siihen, että kyllä se eukko tekee abortin tai hoitaa kersan yksinään. Miehet ovat keskimäärin hyvin passiivisia ehkäisyn suhteen - kun se ämmä nyt pamahti paksuksi niin kai sitä pentua on joskus pakko katsoa jne..Harva mies aktiivisesti haluaa lapsia, lapsentekoon ryhdytään, koska "ämmä haluaa vauvan". Ja mikäs siinä miehellä onkaan ollessa kun aina voi lähetä menemään jos kotileikki ei kiinnostakaan.
Kuulostaa kummalliselle... Siis millaisia miehiä nämä on? Väkisin tulee mieleen, että aika yksinkertaisia. Kyllä jos on tarpeeksi vanha harrastamaan seksiä, pitäisi ymmärtää, että seurauksena voi olla paitsi sukupuolitauti, myös lapsi. Ok, myönnän etten itekään joskus 17-18-vuotiaana ajatellut että voisin tulla raskaaksi. Käytin toki aina kondomia, mutta ajattelin sen vain tautien ehkäisemiseksi. Olin tuolloin aika lapsi vielä. Mutta kyllä vähintään parikymppisten ja siitä vanhempien aivojen pitäisi olla jo niin kehittyneet, että ymmärtää teoillaan voivan olla seurauksia.

Omaan tuttavapiiriini ei kuulu tuollaisia miehiä. Hyvin moni mies haluaa ihan aktiivisesti lapsia. Mutta tuntemani miehet ovatkin siinä 25-35v. Luulisin, että ihan yhtä moni mies kuin nainenkin haluaa lapsia. Sääli vaan että nämä halut ei monestikaan tunnu menevän yksiin. Vauvakuumeilevat naiset törmäävät miehiin jotka ei lapsia halua ja taas naiset jotka eivät halua lapsia törmäävät lapsia haluaviin miehiin. Vaikka toki tietty lapsia haluavatkin törmäävät toisiinsa samoin kuin velat.
 
Viimeksi muokattu:
entäs kun
Mitäs minä tekisin.. Mies soutaa ja huopaa toisen lapsen kohdalla. Olisihan se mukava , mutta... odotellaan vielä vähän ( ollaan yli 35v) Väliin on jo tullut -tehdään vaan toinen, mutta sitten kun sanon ok, jätän pillerit pois. EI ei vielä voida..
Alan todella kyllästyä , koska minä haluaisin toisen. Ei pakolla, mutta pieni vauvakuume jyllää takana. Pettymykset vain alkavat jo syödä uskoa. Tätä on siis jatkunut jo 3vuotta eli esikoisen täytettyä pari vuotta.Järkevää syytä en saa ja hekpompaa olisi jos sanoisi suoraan ettei halua toista. Hakisin pysyvämmän ehkäisyn. :/
Vai jätänkö vaan pillerit pois - tulee jos on tullakseen, kun eihän se enää tällä iällä ole niinkään varmaa.
 
Bete
Voithan tietysti jättää pillerit pois, kunhan ehdottoman selkeästi siitä miehellesi ilmoitat! Hänellä on silloin neljä vaihtoehtoa:
- käyttää kondomia
- ottaa sterilisaatio
- pitäytyä seksistä kanssasi
- harrastaa seksiä kanssasi ilman ehkäisyä

Voisit tietysti vaikka mainitakin nuo vaihtoehdot hänelle, hän saa sitten valita, miten toimii, sen mukaan haluaako lapsen vai ei.
 
entäs kun
Voithan tietysti jättää pillerit pois, kunhan ehdottoman selkeästi siitä miehellesi ilmoitat! Hänellä on silloin neljä vaihtoehtoa:
- käyttää kondomia
- ottaa sterilisaatio
- pitäytyä seksistä kanssasi
- harrastaa seksiä kanssasi ilman ehkäisyä

Voisit tietysti vaikka mainitakin nuo vaihtoehdot hänelle, hän saa sitten valita, miten toimii, sen mukaan haluaako lapsen vai ei.
Tuo voisi olla toimiva vaihtoehto. :)
Tosin tuostakin tavasta voipi tulla sanomista , mutta ainakin on omavalinta hänellekin.
 
Viimeksi muokattu:
tuutikki.
Alkuperäinen kirjoittaja entäs kun;10551106:
Tuo voisi olla toimiva vaihtoehto. :)
Tosin tuostakin tavasta voipi tulla sanomista , mutta ainakin on omavalinta hänellekin.

Näin eräs tuttuni sai lapsen, kun ei se mies sitten kuitenkaan halunnut alkaa käyttää kondomia. Ihmeellistä minusta, mutta heidän kohdallaan molemmat taisivat kyllä haluta lasta, mies vain olisi kai halunnut vielä odottaa. Siis minun mielestäni tuo on ihmeellistä, kun meillä on suurin osa ajasta käytetty kondomiehkäisyä. Muutaman kerran olen kokeillut pillereitä ym. hormonaalista ehkäisyä, mutta kun ei ne mulle sovi, mieskin käyttää mieluummin kumia. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Mutta siis teidän kohdalla voisi hyvin toimia. Ei ketään naista voi pakottaa tai edes painostaa syömään lääkkeitä vuosikausia. Hormoniehkäisy kun muuttaa käytännössä koko kehon toiminnan. Eli en näkisi pillerien syömättä jättämistä minkäänlaisena "kiristämisenä", se on omasta kehosta huolehtimista. Ja ehkäisyä käyttäköön se joka sitä tarvitsee :)
 
skipperslily
en puutu nyt muuhun keskusteluun...vastaan ainoastaan ketjun otsikkoon.
(pillerit oli, tulin silti raskaaksi, eli ei ollut "kieroilua" taustalla...)

kerroin miehelle, joka totesi että "no mitäpä tässä muutakaan vois kuvitella... "(oli rankka vuosi muutenkin takana) Mies ei muutenkaan ollut ikinä sanonut haluavansa varsinaisesti lasta (vajaa 10v jo yhdessä silti) muttei ollut sanonut ettei ehdottomasti haluakkaan.
Muutaman tunnin päästä lisäsi: "No mikäs siinä. se on sit niin..."
Hymyilyttihän se =)

itse olin jo siinä iässä että olin aivan valmis ja innoissanikin asiasta. pelkäsin kyllä miehen reagtiota etukäteen...
 
hyper
Omaan tuttavapiiriini ei kuulu yllätysraskauksia. Pari ystävääni odottaa juuri nyt ja kumpikin vauva on toivottu, haluttu ja etukäteen rakastettu ja kummassakin tapauksessa tulevat vanhemmat ovat aivan tohkeissaan ja onnesta sekaisin. Niin se pitäisikin olla.

Meillä on se tilanne, että ehkäisyä käytetään, mutta kumpikin tietää, ettei se ole täysin varmaa siltikään, vaikka huolellisia olemmekin. Haluamme lapsia ja olemme lapsirakkaita, joten jos ehkäisy pettäisi, se ei olisi yllätys, muttei myöskään katastrofi tai kriisin paikka. Olemme keskustelleet, että mitä tapahtuisi, jos vauva ilmoittaisi tulostaan ennen kuin olemme jättäneet ehkäisyt pois ja aloittaneet yrityksen ja kummakin kanta on tiedossa: tervetuloa, pikkuinen.

Silti kummallekaan ei tulisi mieleenkään jättää ehkäisyä pois kertomatta kumppanille. Minusta niin ei pidä ikinä tehdä ja jos asia käy mielessä, niin pitää harkita seuraukset huolellisesti. Itse tulkitsin jo alunperin ketjussa olevan kyse siitä, että jos raskaus alkaakin yllättäen, ehkäisystä huolimatta, niin miten mies asiaan reagoisi. Tuskin sitä kukaan voi etukäteen ennakoida, siksi asiasta kannattaa keskustalla kaikessa rauhassa.

Tänä päivänä viimeistään mediaa seuraamalla pitäisi jokaisen miehenkin olla tietoinen siitä, että vaikka kumpikin käyttää huolellisesti ehkäisyä, raskaus voi silti alkaa. Asiaa pitäisikin miettiä huolella ennen kuin aloittaa seksin uudessa suhteessa ja keskustella asiat läpi ilman olettamuksia. Eiköhän hyvä perussääntö ole: joka ei halua lasta, ehkäisee ja pitää huolen siitä, että kumppanikin tekee samoin, sillä seksiä ei ole pakko harrastaa, jos ei ole täysin varma asiasta.
 
Pulla
En ainakaan itse haluaisi kuulla vanhemmiltani olleeni yllätys, siis vahinko. Tosin silloin kun itse synnyin ei nämä ehkäisyasiat olleet ihan yhtä pitkällä kuin nykyään. Mutta nykyään yllätys tai vahinko on vielä vähemmän jees kuin joskus 30v sitten. On kaikenlaisia jälkie-pillereitä jne. Tietysti jotkut varmaan on sitten niin superhedelmällisiä, että tulevat raskaaksi jo jossain miesten vessan läheisyydessä. Onneks olkoon vaan heille. Suurin osa kuitenkin painii vähän erityyppisten, tai oikeastaan täysin päinvastaisten ongelmien kanssa, eli lapsettomuuden. Lapsettomuuden jälkeen onnistunut raskaus ei mielestäni ole mikään yllätys, vaan pitkään toivottu raskaus.

Jos nyt joku sitten kuitenkin kaikesta mahdollisesta huolellisuudesta huolimatta tulisi vahingossa raskaaksi, niin ei kai se nyt hänen vikansa voi mitenkään olla. Todella ikävä ja harmillinen tilanne tietysti on kaikkien osapuoleten, ei vähiten syntyvän lapsen kannalta. Mitä siinä nyt kyselemään miehen reaktiota. On se niin ironista miten nämä hedelmöittymisasiat tässä maailmassa menevät.. Tästäkin voi jo päätellä, ettei äitiys ole mikään kenenkään erityinen ansio, (vaikka niin joidenkin käytöksestä voisi päätellä=) vaan silkkaa onnea. (joillekin siis kuitenkin epäonnea ;-)
 
Henriikka
Puuttumatta muiden kommentteihin kerron oman versioni, jonka saatte sitten rauhassa tuomita, koska vain teidän tapanne elää on oikea.

Olimme seurustelleet vakavasti hieman yli vuoden ja vastikään kihlautuneet. Aloitin seurustelun vakavoituessa pillerit, ja jouduin vaihtamaan niitä monta kertaa ennen kuin oli pakko todeta, että ne eivät sovi minulle. Päätös pillereiden lopettamisesta oli yhteinen ja pitkän keskustelun tulos. Oikeastaan itse olisin vielä halunnut väkisin yrittää jatkaa niiden syömistä, mutta mieheni sai silmäni auki: seksin helppous ei ole syy kärsiä. Kokeilin kierukkaa, mutta sekään ei sopinut. Kortsuille en onneksi ole allerginen, ainoastaan vähän yliherkkä, joten aloimme käyttää niitä.

Olemme aina keskustelleet ehkäisystä molemminpuolisesti ja se on meidän suhteessamme molempien vastuulla. Olimme kuitenkin nuoria ja tyhmänrohkeita, ja satuimme kerran laittamaan kortsun vasta "loppuvaiheessa". Ta-daa - touhutippa teki tehtävänsä.

Alkuvaiheen reaktio raskausepäilyn herättyä oli molemminpuolinen paniikki. Olimme keskustelleet muutaman kerran mahdollisista lapsista, mutta ne haaveet sijoittuivat kauas tulevaisuuteen. Koimme tuolloin, että kumpikaan ei vielä ollut valmis vanhemmuuteen (vaikka olimmekin "jo" 25-vuotiaita molemmat).

Kun ensimmäiset oireeni alkoivat ja kuukautiseni jäivät pois, aloimme toden teolla hätääntyä. Tunsimme syyllisyyttä, sillä kumpikin tiesi mitä voi seurata, ja kumpikin tiesi että kiertoni oli juuri tuolloin hedelmällisessä vaiheessa. "Mutku silloin se tuntui niin kivalta, eihän se yks kerta haittaa."

Itse olin aluksi peloissani ja hämmentynyt. En tiennyt, kuinka opiskelujeni kävisi, miten selviäisimme rahallisesti, ja ennen kaikkea osaisimmeko olla rakastavat ja huolehtivat vanhemmat lapselle.

Mieheni meni aluksi täysin paniikkiin ja syytti itseään täysin tapahtuneesta. Ei auttanut sanoa, että yhtä lailla se oli minunkin vikani, molemmat me tässä pulassa ollaan. Tuolloin molemmista tuntui siltä, että hän oli meistä se vielä vähemmän valmis osapuoli, joten aloitimme keskustelut tulevaisuudesta puhumalla siitä, miltä hänestä tuntui.

Hän kertoi olevansa hajalla. Hän syytti itseään tapahtuneesta. Hän pelkäsi tulevaisuutta. Hän ei tuntenut olevansa valmis isäksi. Lopuksi hän sanoi, että aikoo olla minun tukenani kaikessa, mitä sitten tekisimmekään. Omat tuntemukseni olivat lähes tismalleen samanlaiset, joskaan itselleni ajatus mahdollisesta äitiydestä ei ollut aivan yhtä pelottava (olin toki peloissani, mutta mieheni tuplasti enemmän).

Puhuimme abortista. Olimme aiemmin keskustelleet aiheesta, ja tulleet siihen lopputulokseen että abortti voisi olla mahdollinen vaihtoehto. Nyt, kun tilanne oli niin sanotusti päällä, kumpikin oli kääntänyt kelkkansa. Abortti ei missään nimessä ollut kummallekaan vaihtoehto, ja molemmat olivat yhtä helpottuneita huomatessaan, että toinenkin on samaa mieltä aiemmin puhutusta huolimatta.

Keskustelimme viikkokausia. Keskeytimme ainoastaan siksi ajaksi, kun olimme töissä, ja silloinkin lähettelimme kannustavia viestejä toisillemme. Välillä kaikki tuntui hajoavan käsiin ja elämä tuntui olevan ohi. Lopulta aloimme kuitenkin puhua tulevasta lapsesta eri tavalla, odottaen. Lopulta kumpikin odotti tulokasta yhtä innokkaasti haaveillen, nimiä miettien ja uutta, isompaa asuntoa etsien. Nyt meillä on 4-vuotias poikalapsi, ja olemme alkaneet puhua pikkusisaruksesta hänelle.

Alkujärkytyksen jälkeen lapsesta tuli toivottu ja rakastettu, kiihkeästi odotettu tulokas. Kaiken avain oli omien tunteiden rehellinen myöntäminen ja pitkä, perusteellinen keskustelu. Ja tietysti se suuri rakkaus ja kunnioitus toista kohtaan.
 
Joopajoo
En todellakaan vaivaudu edes lukemaan koko ketjua, koska ärtymys kasvoi jo ensi riveillä.
Onko vahinkoraskaus todella joidenkin idioottien mielestä "vauvakuumeisen hullun naisen tahallinen teko"? Tietääkseni siihen seksiin vieläkin tarvitaan ne kaksi osapuolta, jotta tulosta syntyy.
 
jyyyoy
itse olin seurustellut 1 ½ vuotta poikaystäväni kanssa, kun sitten lopulta tulin raskaaksi.
emme paljon käyttäneet ehkäisyä, ja jos käytimme niin minä olin ostanut kortsut. silloin kun käytimme kondomia niin seksi oli minulle nihkeää ja kortsu tuntu epämiellyttävältä. mutta en silti sanonu miehelleni että se tuntuu pahalta.

joskus kyllä oli puhetta siitä että jos käy vahinko ja plää plää.. mies sanoi että haluaa lapsia sillon ku on hyvä työ ja tarpeeksi vanha. mutta ei puhunut että ei halua lapsia. itse sanoin vaan että tuntuis kyllä vähän pelottavalta saada vielä lapsi.
tunnen itseni tosi tyhmäksi kun en heti hankkinut pillereitä kun aloin vakituiseen seksisuhteeseen. joskus käytimme keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä".. mieheni halusi harrastaa anaaliseksiä jottei ole raskauden pelkoa, mutta en suostu anaaliseksiin. sanoin ettei keskeytetty yhdyntä ole mikään ehkäisykeino että vehinko saattaa silti käydä. ilmeisesti miheni kuvitteli että nainen voi tulle raskaaksi vain kuukautisten aikana.

sitten ku huomasin että olenki yhtäkkiä paksuna niin mietin kauan että mitäs nyt sitte. kun viimein uskalsin kertoa miehelle, että saatan olla paksuna, niin sanoi vain heti että mikä se on se katumuspilleri. tai että tehä abortti.. olen todella pettynyt eittei heti sovittu että ei lapsia vielä, vasta sitten ku ollaan yhdessä se päätetty.

se satutti todella paljon ettei mies edes maininnut sitä että lapsi pidettäis. no siiinä sitten lääkäriin varmistamaan. ja samantien abortti hankkimaan. mieheni oli kyllä rohkea kun oli sairaalassa koko tuskallisen päivän abortin tapahtuessa.

syytän vain itteäni ku olen mennyt rakastumaan noin yksinkertaiseen mieheen. silloin suostuin tekemään abortin, mutta nyt hieman kyllä kaduttaa. tuntuu pahalta kun kaksi serkkuani on saanut lapsen vasta ja kolmas on raskaana. toisalta olisin halunnut pitää lapsen, mutta pelkäsin että mieheni jättää minut. enkä toisaalta halua ei toivottua lasta. silloin päätös tuntui helpolta kun oli muutenkin mielialat sekaisin ja jatkuva oksetus päällä.
parin päivän päästä abortista olo oli helpottunut. pystyi syömään ilman pahoinvointia.

nyt kun abortista on puoli vuotta koen hirveää syyllisyyttä. hirveää että näin sikiön kun se tuli ulos. olen typerä kun edes kuvittelin että mieheni olisi halunnut pitää lapsen. en tiedä haluaako koskaan minun kanssani vai tuhlaanko vain aikaani ja nuoruuteni hänen kanssaan. mietin melkein joka päivä sitä kuinka pitkällä raskaus olisi ja kuinka iso vatsa olisi ja miten muutenkin olisi mennyt. kerrankin olisin saanut jotain "hyvää" aikaan.

olen jälkeenpäin keskustellut mieheni kanssa lapsista ja koska niitä sitte tehtäisiin, mutta ei ole kuulemma valmis. ihan kuin kuvittelisin että mulla on vauvakuume. en tiedä, taijan olla aika sekasin omien ajatusteni kanssa. itse olen 22 ja ihan sopivan ikänen lapsen saamiseen. mieheni on 25 ja kuvittelen, että jos hän haluaa lykätä lasten saantia vaikka 5 vuotta, niin on silloin jo aika vanha. enkä miekään haluais kovin vanhana lapsia kasvattaa. mieheni on ainoa joka tietää abortistani, joten ei ole ketään kenen kanssa keskustella tästä. en haluaisi että kukaan tietää vastuuttomuudestani.
 
Bete
^ Minusta vikaa on kyllä kummassakin, jos seksiä harrastetaan ilman ehkäisyä noin hälläväliä-periaatteella. Eihän ilman ehkäisyä kuulu olla kuin siinä tilanteessa, että molemmat nimenomaisesti haluavat raskauden alkavan ja haluavat sen lapsen! Kuulostaa muutenkin siltä, että olet sen verran sekaisin, että ei siihen kuvioon oikein lapsi tällä hetkellä sovi. Jos olet 22-vuotias, niin biologisesti ehkä sopivan ikäinen lapsen saamiseen, mutta henkisesti et todellakaan. Odottele nyt ainakin muutama vuosi ja käytä huolellisesti ehkäisyä! On selvääkin, ettei 25-vuotias mies halua isäksi, eikä kovin moni nainenkaan siinä iässä halua äidiksi. Sekavaan elämäntilanteeseen tai epävarmaan parisuhteeseen ei kannata lapsia hankkia, siitä on aivan riittävästi esimerkkejä ympäristössä jo.
 
Toinen näkökulma
Kuulostaa kummalliselle... Siis millaisia miehiä nämä on? Väkisin tulee mieleen, että aika yksinkertaisia.

Omaan tuttavapiiriini ei kuulu tuollaisia miehiä. Hyvin moni mies haluaa ihan aktiivisesti lapsia. Mutta tuntemani miehet ovatkin siinä 25-35v. Luulisin, että ihan yhtä moni mies kuin nainenkin haluaa lapsia.

Vietin n. kaksivitoseksi asti aika villiä elämää, voi sanoa, että miestä kaatui kuin heinää, myös niitä aviomiehiä ja isiä, määrät siis useissa kymmenissä. Voin sanoa, että 85% ei kysynyt tai kommentoinut ehkäisyasioita lainkaan. Ehkä reilu 5% prosenttia kysyi taudeista ja/tai pillereistä ja vain se alle 10% otti kortsun esiin. Miehet ikäluokkaa 19-45v, ihan normaaleja miehiä, jotka elävät vaimonsa ja perheensä kanssa näennäisen tyytyväisinä, ei siis mitään juoppoluusereita ta vastaavaa jengiä, vaan ihan perusduunaria, insinööriä jne.

Tuskinpa miehet halusivat aktiivisesti lapsia kanssani, mutta hyvin harvaa edes selvinpäin kiinnosti onko ehkäisyä käytössä tai onko kenties mahdollista että kotiin viedään tuliaisiksi klamydia tai tippuri.

No, toki tähän aina voi heittää sen "mutta ei minun mieheni ainakaan" -puolustuksen :)
 
Viimeksi muokattu:
Vihattu Raskaus..
Hei, mua kiinnostaisi kuulla, että millaisia reaktioita on tullut teidän miehiltä jos on sattunut tällainen "ylläriraskaus". Ja siis sellaisessa tilanteessa, että mies ei ole ollut valmis vielä, mutta te naiset olette...Olette siis olleet ilman ehkäisyä tai vaikka ehkäisy pettänyt...

Kertokaapa positiivisia ja negatiivisia reaktioita ja mitä sitten tapahtui...Miten kauan oli järkyttynyt ja muuttuiko sitten iloksi????
Viha. Välinpitämättömyys. Henkinen- ja fyysinen väkivalta. Syyllistäminen. Haukkuminen. Aborttiin pakottaminen. Äityiden ja siihen pystymisen valtava vähättely. Pelottelu. Täydellinen hylkääminen yksin raskauden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
lija
itse olin seurustellut 1 ½ vuotta poikaystäväni kanssa, kun sitten lopulta tulin raskaaksi.
emme paljon käyttäneet ehkäisyä, ja jos käytimme niin minä olin ostanut kortsut. silloin kun käytimme kondomia niin seksi oli minulle nihkeää ja kortsu tuntu epämiellyttävältä. mutta en silti sanonu miehelleni että se tuntuu pahalta.

joskus kyllä oli puhetta siitä että jos käy vahinko ja plää plää.. mies sanoi että haluaa lapsia sillon ku on hyvä työ ja tarpeeksi vanha. mutta ei puhunut että ei halua lapsia. itse sanoin vaan että tuntuis kyllä vähän pelottavalta saada vielä lapsi.
tunnen itseni tosi tyhmäksi kun en heti hankkinut pillereitä kun aloin vakituiseen seksisuhteeseen. joskus käytimme keskeytettyä yhdyntää "ehkäisynä".. mieheni halusi harrastaa anaaliseksiä jottei ole raskauden pelkoa, mutta en suostu anaaliseksiin. sanoin ettei keskeytetty yhdyntä ole mikään ehkäisykeino että vehinko saattaa silti käydä. ilmeisesti miheni kuvitteli että nainen voi tulle raskaaksi vain kuukautisten aikana.

sitten ku huomasin että olenki yhtäkkiä paksuna niin mietin kauan että mitäs nyt sitte. kun viimein uskalsin kertoa miehelle, että saatan olla paksuna, niin sanoi vain heti että mikä se on se katumuspilleri. tai että tehä abortti.. olen todella pettynyt eittei heti sovittu että ei lapsia vielä, vasta sitten ku ollaan yhdessä se päätetty.

se satutti todella paljon ettei mies edes maininnut sitä että lapsi pidettäis. no siiinä sitten lääkäriin varmistamaan. ja samantien abortti hankkimaan. mieheni oli kyllä rohkea kun oli sairaalassa koko tuskallisen päivän abortin tapahtuessa.

syytän vain itteäni ku olen mennyt rakastumaan noin yksinkertaiseen mieheen. silloin suostuin tekemään abortin, mutta nyt hieman kyllä kaduttaa. tuntuu pahalta kun kaksi serkkuani on saanut lapsen vasta ja kolmas on raskaana. toisalta olisin halunnut pitää lapsen, mutta pelkäsin että mieheni jättää minut. enkä toisaalta halua ei toivottua lasta. silloin päätös tuntui helpolta kun oli muutenkin mielialat sekaisin ja jatkuva oksetus päällä.
parin päivän päästä abortista olo oli helpottunut. pystyi syömään ilman pahoinvointia.

nyt kun abortista on puoli vuotta koen hirveää syyllisyyttä. hirveää että näin sikiön kun se tuli ulos. olen typerä kun edes kuvittelin että mieheni olisi halunnut pitää lapsen. en tiedä haluaako koskaan minun kanssani vai tuhlaanko vain aikaani ja nuoruuteni hänen kanssaan. mietin melkein joka päivä sitä kuinka pitkällä raskaus olisi ja kuinka iso vatsa olisi ja miten muutenkin olisi mennyt. kerrankin olisin saanut jotain "hyvää" aikaan.

olen jälkeenpäin keskustellut mieheni kanssa lapsista ja koska niitä sitte tehtäisiin, mutta ei ole kuulemma valmis. ihan kuin kuvittelisin että mulla on vauvakuume. en tiedä, taijan olla aika sekasin omien ajatusteni kanssa. itse olen 22 ja ihan sopivan ikänen lapsen saamiseen. mieheni on 25 ja kuvittelen, että jos hän haluaa lykätä lasten saantia vaikka 5 vuotta, niin on silloin jo aika vanha. enkä miekään haluais kovin vanhana lapsia kasvattaa. mieheni on ainoa joka tietää abortistani, joten ei ole ketään kenen kanssa keskustella tästä. en haluaisi että kukaan tietää vastuuttomuudestani.
Kyllä tällaisessa tapauksessa että ehkäisyä käytetään vain silloin tällöin. Nainen haluaa lapsen vaikka sitä ei itse tiedostaisikaan se on alitajuista samoin myös mies haluaa levittää siemeniään mutta ei halua vain itse hoitaa lapsia vaan mieluummin ilman velvollisuuksia vain lisääntyä alitajuisest. Kuten biologia vaatii.

Minulla oli vähän sama juttu erään miehen kanssa. Minä kyllä tiedostin että lapsi olisi ihana juttu jos niin kävisi. Mies kyllä sanoi että ei halua lapsia mutta meilläkään ei käytetty muuta ehkäisyä kuin keskeytettyä ja pari kertaa kumia joka ei ollut kummankaan mieleen. Miehellä oli sen kanssa erektio ja siemensyöksy ongelmia ja minustakin oli ihanampaa ilman mitään kumia. Silti mies meni pari kertaa ihan loppuun saakka vaikka tiesi että mitään ehkäisyä ei ole. Ensimmäisen kerran kun olin päällä kysyin että joko lopetan moneen kertaan. Hän että ei vaikka tunsin kuinka hänen kalunsa rupesi sykkimään sisälläni. Toisella kerralla hän tuli päälleni ja antoi mennä loppuun asti vaikka hän olisi voinut vetää sen pois milloin vain ja hän tiesi että minulla oli ollut menkat noin pari viikkoa sitten. Sitten hän oli kuitenkin ihan raivona kun sanoin että saan vauvan. Vaikka sanoin hänelle että tiesit että mitä siitä seuraa kun ei ehkäisyä käytä ja olin sanonut silloin viimeisen seksin aikana että anna minulle lapsi ja sen jälkeen tunsin että hänellä rupesi tulemaan eikä hän välittänyt lopettaa ennen kuin häneltä oli kaikki tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä