Vauva yökkii itsetehtyä kanasosetta syötyään...!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Eli olen keittänyt kanasuikaleet ja pistänyt pieneksi muruksi sauvasekottimella. Sitte pakasteesta olen ottanut aina päivän annoksen sulamaan ja sekoittanut bataatti-porkkana- ja kesäkurpitsakuutioiden kanssa niistä soseen. Yökkii kuitenkin jonkin ajan päästä, onkohan tuo sose sitten kuitenkin liian karkeaa vielä vauvalle? Ikää hällä siis 5,5 kk. Sileämmäksi en sitä saa.

Niin joo ja siis se ei pääty pelkkään yökkimiseen vaan lopussa saattaa jopa oksentaa tai pullauttaa osan pois. Kun vaan tietäisin että onko tuo yökkäys sitä että on jo täynnä vai sitä että ei kiitos enempää... annan nokkamukista vesihörppyjä kyllä aina välillä ja sose on aika litkua kun siinä on mukana tuota kesäkurpitsaa joka on vetistä.

Mä en kyllä osaa enempää neuvoa... Muuta kuin, että pitäiskö pitää taukoa lihansyönnistä vielä? Meillä tyttö tuon ikäisenä söi tooosi hyvin hirvenlihat ja kanat soseen joukossa, vaikka olikin hienokurkku ja kaikki piti olla aivan soseena.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä laitan yleensä siivilän läpi kaikki vaavelin soseet, että kelpaa meidän samettisuulle.

No tästä tuskin on kyse, jos vauva sitä kuitenkin syö.

Meillä on molemmat oksennellut porkkanasta vauvana.

Muut soseet uppoaa kyllä hyvin. Joskus kun teen nallen 4-vilj-puuroa niin siinä saattaa kanssa yökkäillä jos liian paksua mutta yllättävän hyvin vetää pienet paakut siinä kuitenkin. Kaupan kanasose menee hyvin...

Vaikea sanoa tuota annosta .Ehkäpä joku desi menee, annan ensin maitoa semmoisen 80-100 ml kun ei huoli muuten tuota maitoa lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Muut soseet uppoaa kyllä hyvin. Joskus kun teen nallen 4-vilj-puuroa niin siinä saattaa kanssa yökkäillä jos liian paksua mutta yllättävän hyvin vetää pienet paakut siinä kuitenkin. Kaupan kanasose menee hyvin...

Vaikea sanoa tuota annosta .Ehkäpä joku desi menee, annan ensin maitoa semmoisen 80-100 ml kun ei huoli muuten tuota maitoa lainkaan.

No siinä tapauksessä mä kyllä kääntäisin niin päin, että ensin se sose niin paljon kuin uppoaa ja sitten maitoa vaikka myöhemmin, ettei aterialla lainkaan. Kokeile! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä laitan yleensä siivilän läpi kaikki vaavelin soseet, että kelpaa meidän samettisuulle.

No tästä tuskin on kyse, jos vauva sitä kuitenkin syö.

Meillä on molemmat oksennellut porkkanasta vauvana.

Ai jaa? Kun ap juuri sanoi, että sileämmäksi ei saa, no kerroinpa vaan miten sen saa sileämmäksi. Sorry nyt vaan.

Minkä ajan päästä maitoa kannattaisi tarjota? Meillä syödään nyt suurinpiirtein näin että klo 8,11,14,16.30-17 ja klo 19.30 ja yöllä kerran maitoa. Juuri saadaan tuo 5-6 dl maitoa täyteen.

Minkä ajan päästä maitoa kannattaisi tarjota? Meillä syödään nyt suurinpiirtein näin että klo 8,11,14,16.30-17 ja klo 19.30 ja yöllä kerran maitoa. Juuri saadaan tuo 5-6 dl maitoa täyteen.

En uskalla tuohon tarjoamisaikaan mitään sanoa, kun aika on jo kullannut muistot. ;) jos maitoa kuitenkin menee liian vähän, voit lisätä nan-maitojauhetta valmiiseen puuroon (vertaa paketissa mainittua veden lämpötilaa ja puuron lämpötilaa) tai kasvissoseeseen.

p.s. muistelen, että olisin tarjonnut kuopukselle ½-1 päästä iltapuurosta vielä maitoa.

Meillä tyttö tehnyt samaa. Hiutalepuurot ja jotkut soseet, varsinkin joissa isompia purupalasia, ensin on syönyt, sitten voikin tulla jonkin ajan päästä "kaikki" ulos. Puurot yökkäytti aluksi enimmikseen ja pidin vähän väliä. Nyt jo on syönyt esim 4-viljaa aika hyvin, välillä kuitenkin tökkien. Omatekoiset soseet eivät enää mene vaikka aluksi kelpasi. Tyttö nyt 10 kk.

Eli olen keittänyt kanasuikaleet ja pistänyt pieneksi muruksi sauvasekottimella. Sitte pakasteesta olen ottanut aina päivän annoksen sulamaan ja sekoittanut bataatti-porkkana- ja kesäkurpitsakuutioiden kanssa niistä soseen. Yökkii kuitenkin jonkin ajan päästä, onkohan tuo sose sitten kuitenkin liian karkeaa vielä vauvalle? Ikää hällä siis 5,5 kk. Sileämmäksi en sitä saa.

Meillä vanhin kekara kyllä yökki syödessä kun oli olevinaan liian karkeeta.Pienemmille ruvettiin tekemään itse soseet jo pienestä pitäen.Ei tullut ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Eveliinuska:
Meillä tyttö tehnyt samaa. Hiutalepuurot ja jotkut soseet, varsinkin joissa isompia purupalasia, ensin on syönyt, sitten voikin tulla jonkin ajan päästä "kaikki" ulos. Puurot yökkäytti aluksi enimmikseen ja pidin vähän väliä. Nyt jo on syönyt esim 4-viljaa aika hyvin, välillä kuitenkin tökkien. Omatekoiset soseet eivät enää mene vaikka aluksi kelpasi. Tyttö nyt 10 kk.

Meillä tyttö pian 11kk ja joudutaan meneen lastenlääkärille, koska oksentaa kaikki pois jos pieniäkin paloja. Siis helpottavaa kuulla että muillakin samaa ongelmaa. Neuvolassa vaan olivat sitä mieltä että paloja pitäisi jo mennä ja pureskelua harjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja aave:

Meillä tyttö pian 11kk ja joudutaan meneen lastenlääkärille, koska oksentaa kaikki pois jos pieniäkin paloja. Siis helpottavaa kuulla että muillakin samaa ongelmaa. Neuvolassa vaan olivat sitä mieltä että paloja pitäisi jo mennä ja pureskelua harjoitella.

Meillä kans poika yökki jos oli jotain sattumaa joukossa. Annoin sovinnolla sileätä kaupan bonaa ja pilttiä, nykyisin poika on 3v ja kaikki ruoka menee..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja aave:

Meillä kans poika yökki jos oli jotain sattumaa joukossa. Annoin sovinnolla sileätä kaupan bonaa ja pilttiä, nykyisin poika on 3v ja kaikki ruoka menee..

Oisit vaan tehnyt ite.Vaikka riistaa...Kyllä ne kaupan mössöt tiedetään...

kokeile sekoittaa sitä maitoa ruuan ja puuron sekaan jotta saa tuon yarvittavan maitoannoksen päivässä. Meillä oli pojan kanssa ihan sama ongelma tuon maidon kanssa ei oikein halunnut juoda ennen eikä jälkeen ruokailun ja neuvolassa neuvoivat näin.

Tuohon pulautteluun/ oksenteluun en oikein osaa mitään sanoa.

Yhteistyössä