Vauvaa ei kuulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Moikka.

Olen kolmen lapsen äiti, mutta neljättä lasta ei vain toiveista huolimatta kuulu. Täytän 30 vuotta ensi vuonna ja raskautta on nyt yritetty 3,5 vuotta.
Julkisella puolella ei tutkimuksiin päästä mutta yksityistä ollaan nyt ajateltu.
Julkisella olin epäsäännöllisten kuukautisten takia ja saimme Clomifenit + Terolutit, mutta ne jäivät ekan kierron jälkeen kesken, kun minut "potkittiin" julkiselta pois.
Ongelma on PCO.

Voinko varata ajan vain yksityiselle gynekologille vai onko sen pakko olla lapsettomuuteen erikoistunut yksikkö, esim. Felicitas. Olen ollut sinne yhteydessä mutta ne sanoivat että ensimmäisellä käynnillä tehdään aukiolotutkimus ja tutkitaan mies jne. ja sen vuoksi hintaa tulee ihan hirveästi.
Julkisen puolen lääkärit sanoivat että ongelma on meillä niin pieni, että luomu raskauskin voisi olla mahdollinen, mutta kun siitä huolimatta raskautta ei ole kuulunut niin haluaisin niitä Clomifeneja vielä kokeilla.
Mutta en haluaisi vielä maksaa noista aukiolotutkimuksista jne. vaan ensin kokeilla tuon ehdotetun Clomin ja jos niistä ei ole apua niin sitten tutkia enemmän jos siihen päädytään.

Aiemmat lapset luomuja, mutta keskimmäistä tehtiin pitkään. Mies tutkittiin silloin ja siittiöt oikein hyviä.

Kuulostaa kummalliselta, kun siellä julkisella puolella hoidetaan jatkuvasti sellaisiakin pareja, joissa kummastakaan ei löydy mitään vikaa. Tarkistapa nyt varmuuden vuoksi, oletko ymmärtänyt asian ihan oikein.

Jos kävitte julkisella puolella lapsettomuushoidoissa, on teille jo tehty nuo aukiolotutkimukset ja miehen spermatutkimukset, eikä niitä tarvitse enää tehdä yksityisellä uudestaan. Viet vain julkisen puolen todistukset ja tulokset yksityiselle, niin voitte yksityisellä jatkaa siitä, mihin julkisella jäitte.

Aloituksesi vain kuulostaa siltä, että olette julksella puolella joko kieltäytyneet jostain hoidosta, ja siksi hoidot on kesketetty, tai sitten jätät kertomatta jotain oleellista, esim. että mies ei halua tulla tutkituksi ollenkaan. Jos olet parisuhteessa, pitää miehenkin osallistua hoitoihin, tai hoitoja ei tipu. Yksityisellä hoidot etenevät tismalleen samalla tavalla kuin julkisella, joten jos julkisella on tie noussut pystyyn, nousee se todennäköisesti myös yksityiselläkin.

Minäkään en ymmärrä miksi ette pääsisi julkisella puolella tutkimuksiin? Tk:ssa ei ehkä resurssit riitä mutta kirjoittavathan ne sitten lähetteen polille kuitenkin. Ei sieltä ketään "potkita pois" mutta pitää varmaan osata itse pyytää sitä lähetettä.

Teidän täytyy muuttaa ainakin ruokavaliota sopivammaksi yms:
http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/lapsettomuus.htm
Ruokavalion lisäksi tarkista käyttämiesi lääkkeiden vaikutukset. Jo pelkästään tulehduskipulääkkeet heikentävät hedelmällisyyttä. Esim. kuukautiskipuihin useampana päivänä otettu burana saattaa häiritä ennestään vaikeaa hedelmöittymistä ja mm. Pronaxen vaikeuttaa raskautumista. Saat tietoa varmaan niin netistä kuin lääkäriltä, jos käytössäsi on joitakin lääkkeitä.

Yhteistyössä