Vauvaansa pahoinpidelleelle ehdollista vankeutta

mikrokitumoppi

Aktiivinen jäsen
18.06.2008
5 046
0
36
Vauvaansa pahoinpidelleelle ehdollista vankeutta
Maanantai 1.2.2010 klo 10.41
Vauvaansa pahoinpidellyt 22-vuotias kajaanilainen nainen tuomittiin vuodeksi ja kahdeksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen Itä-Suomen hovioikeudessa.

Tuomio tuli törkeästä pahoinpitelystä ja pahoinpitelystä.

Hovioikeuden mukaan nainen oli pahoinpidellyt muutaman kuukauden ikäistä lastaan lokakuussa 2007 ja toukokuussa 2008. Vauvalla oli muun muassa kallon sisäistä verenvuotoa, kaulassa verinaarmuja ja rintakehässä verenpurkaumia. Hovioikeuden mukaan vauvaa oli ainakin ravisteltu voimakkain ottein.

Käräjäoikeus eri mieltä

Kajaanin käräjäoikeus hylkäsi naista vastaan nostetut syytteet. Käräjäoikeus oli sitä mieltä, että lapsi oli voinut saada päävamman vahingossa. Kaulan ja rintakehän verivammat saattoivat olla seurausta voimakkaasta itkemisestä.

Hovioikeus määräsi naisen maksamaan lapselle 1 200 euroa korvausta kivusta, särystä ja tilapäisestä haitasta.

STT

Mä olen vähän tyrmistynyt tästä.
Sitten jostain talousrikoksesta joutuu ehdottomaan... kenelle siinä on tehty hallaa. Jos verottajalta pimitetään jotain niin hei, se on vaan rahaa. Tässä on kyse lapsesta, ihmisestä, voi jessus mitä porukkaa noissa käräjäoikeuspöytien takana istuu.
Ja muutenkin mun mielestä suomessa annetaan liian lieviä tuomioita, raiskauksista, pahoinpitelyistä ja tapoista/murhista. Mutta talousrikoksista annetaan kovat tuomiot...

Vauvasta ei kasva tasapainoista ihmistä sen naisen kourissa. Vauvalta jää kokonaan kehittymättä turvantunne, empatia ja mukavuus.

Saako se eukko vielä pitää muka lapsensa tuon jälkeen? Voi lapsi parkaa kun lapsella uhmaikä alkaa. Sitten varmaan nainen koittaa tappaa lapsen huonon käytöksen takia.

Uskon, tai ainakin haluan uskoa, että lapsi on huostaanotettu.

Tietenkin äiti-lapsi suhdetta pitää tukea, mutta tiettyyn vain tiettyyn pisteeseen saakka. Jos äiti pahoinpitelee törkeästi niin silloin ei mielestäni tarvittaisi edes tukitoimenpiteitä vaan lapselle on parempi kasvaa muualla.

Yhteistyössä