=) Vauvahaaveet 13

  • Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti
Susa78
Oiskohan tässä listalla kaikki..

C81 26/32 Y05/07 km 03/06 => PLUSSA 14.6. :)
Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa, 29/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Pullahiiri 80 27/28, Y 01/07 => PLUSSA 10.6. :)
Palleroinen 27/28, Y 11/06, km 08/07
Jenny78 28/27, Y 07/04
Lumitähti79, 27/31, Y 07/07
Lemon 26/28, Y 07/07
 
Tytteli25
Alkuperäinen kirjoittaja Susa78:
Oiskohan tässä listalla kaikki..

C81 26/32 Y05/07 km 03/06 => PLUSSA 14.6. :)
Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa, 29/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Pullahiiri 80 27/28, Y 01/07 => PLUSSA 10.6. :)
Palleroinen 27/28, Y 11/06, km 08/07
Jenny78 28/27, Y 07/04
Lumitähti79, 27/31, Y 07/07
Lemon 26/28, Y 07/07
Tytteli25 25/32, Y 09/07

Dodiin... :)

 
Tytteli25
Alkuperäinen kirjoittaja Tytteli25:
Alkuperäinen kirjoittaja Susa78:
Oiskohan tässä listalla kaikki..

C81 26/32 Y05/07 km 03/06 => PLUSSA 14.6. :)
Nuka 32/37 Y12/05
Rookie, 29/34, Y03/07
Susa, 29/29, Y05/07
Johkuna, 29/32 Y04/06
Aurinko81 25/27, Y06/07
Pullahiiri 80 27/28, Y 01/07 => PLUSSA 10.6. :)
Palleroinen 27/28, Y 11/06, km 08/07
Jenny78 28/27, Y 07/04
Lumitähti79, 27/31, Y 07/07
Lemon 26/28, Y 07/07
Tytteli25 25/32, Y 07/07
Dodiin... :)
 
Lumitähti79
Löysin heti uuden ketjun ja täytyypä samoiten tein kirjoittaakin tänne.

Kiitos kaikille jotka selvittivät kysymääni kp- asiaa. Eli mikäli tuhrupäivä lasketaan, minulla on meneillään kp 3. Ja kierto on sitten 27 päivää. Mikäli ei, kierto on 28 päivää ja meneillään kp 2. Lasken tuon tuhrupäivän nyt kuitenkin tädin tulopäiväksi ja joten elän nyt päivää kolme, onpahan oviskin päivän lähempänä:) "jo" aivan tässä 11 päivän päästä.

Tämä on jännä juttu miten eri kohtaa kierrosta vauva- ajatuksenkin voimakkuus vaihtelee. Vielä tädin tulopäivänä oli aivan murheen murtama olo ja tunsin itseni pikkulapseksi joka polkee jalkaa että haluan sen vauvan nyt heti, en jaksa enää odottaa!!! Nyt taas tuntuu että järki ja maltti on saanut jalan sijaa ja mietin että nyt on sitten enemmän aikaa järjestellä asioita ja nauttia vielä näistä omista jutuista, kuten käydä jumpassa, harrastaa, nähdä ystäviä, luoda uraa, lyhentää lainoja (opinto, auto ym.). Eihän niiden tietenkään vauvan tullessakaan tarvitse loppua kokonaan mutta ainakin jotkut asiat vähenevät ja hetkeksi saattavat loppuakin vauvan vaatiman ajan vuoksi.

Eilen aloin panikoimaan ja tihrustamaan miehelle että mitä jos ei pystykään saada vauvaa..eihän kaikki pysty jne. Hän totesi ettei sellaista kannatta miettiä. Ehkä senkin takia on hoppu että pelkää jos ei se sitten onnistukaan.

Täytyy vaan yrittää ajatella että ei tässä nyt ole kiire minnekään, päivä kerrallaan ja nauttia kaikista asioista jotka eivät sitten enää ole mahdollisia kun vauva tulee.

Kärsivällisyyttä vaan kaikille muillekin, pidetään kaikki peukut pystyssä ja uskotaan siihen että kyllä se sieltä tärppää ennemmin tai myöyhemmin.

Ja Susalle ei täti ilmeisesti ole vieläkään tullut? bd bd bd bd bd!!!

 
Susa78
Kirjoitit asiaa Lumitähti! Se vaan on välillä niin kauhean vaikeaa...se odottaminen. Mulla kans helpottaa aina parin menkkapäivän jälkeen "masis" kun taas kaikki alkaa alusta.

Juu ei ole Tätiä näkyny vieläkään...mutta kun en taas malttanut odottaa niin testasin eilen negan. Joten eiköhän ne menkat tässä kuitenki kurvaa paikalle...en ainakaan uskalla nyt muuta haaveilla kun noi testit näyttää muuta. Alkas ny vaan niin pääsis aloittaan uutta kiertoa.

Susa kp33/26-33...en ny muista vaikka joku kierto ois ollu pitempikin...kun on meinaan noita ongelmia aina ton aloituspäivän kanssa
 
Johkuna
Susaaaa miten menee? bd bd bd bd

Mulla oli se aukiolotutkimus tänään. Olin ihan paniikissa, mutta se meni tosi hyvin. :) Ainoastaan katetrin laitto tuntui ikävältä, mutta ei se käynyt kipeää vaan pientä menkkamaista nipristelyä vatsassa. Sen jälkeen en enään tuntenu mitään. Molemmat munatorvet on auki sekä kohtu ja munasarjat normaalit. Oikea munasarja on pienempi josta löytyi 5 munarakkulaa, mutta vasemmalla puolella kasvoi 20 munarakkulaa. Sillä puolella oli myös johtofolli kokoa 13mm jonka lääkäri arveli irtoavan. Avokki menee antamaan oman näytteen syyskuun alussa ja yhteenveto näistä on vasta marraskuussa.

Johkuna
kp7



 
Susa78
Hienoa, Johkuna, että kaikki näytti olevan hyvin! Olen niin vähän näihin juttuihin perehtynyt etten edes tiedä mikä on johtofolli...hmmm :/

Täällä ei mitään uutta maan ja taivaan välillä. Ei menkkoja, ei tuhruja, saati oireita. Toisaalta on ihan levollinen olo...Pari kertaa on mielessä käynyt että ENTÄ JOS nyt oiskin käynyt flaksi?! Mutta tässähän se hetikohta selvii. Jos ei viikonloppunakaan menkat ala niin sitten on kyllä jotain jännää tekeillä tai mun elimistö kiusaa mua kympillä, heh.

Mitäs muille kuuluu??

Susa kp34
 
Lemoni
Hellou, päivittää taas minunkin puolesta kuulumiset. Minulla nyt vasta yksi keirto yritystä takana, mutta huomaan nyt jo vahtaavani tarkkaan kehon merkkejä oviksista, menkoista ym. tätä menoahan sitä vielä tulee hulluksi. Mutta minullakin käy vähän väliä mielessä, että entä jos sittenkin olisin raskaana, ainakin silloin, kun on menkkamaisia tuntemuksia tai vatsaa nipistelee.

Ihmettelen kyllä, että pillerien lopettamisen jälkeen menkat olivat suht säännölliset, ja viime kuussa kun yritys aloitettiin, niin menkat oli yli viikon myöhässä ja nyt seuraavat kesti vain noin kolme päivää, mutta ei silti raskaana. Ehkä elimistö vaan haluaa kiusata.

Nyt menossa kp 12. Ei muuta kuin aktiivisuutta kammarin puolelle ;-)

 
Johkuna.
Susalle pahoittelut tädin tulosta! :( Se johtofolli tarkoittaa munarakkulaa, joka luultavimmin sitten irtoaa. On ilmeisesti isoin muista rakkuloista, mutta en ole kyllä varma onko se sitten aina näin. En oikein sen paremmin osaa selittää.

Tyttelille pikaista paranemista! Tsemppiä uuteen kiertoon tietysti myös kaikille muillekki! ;)

ON: Täällä on menossa kp9. Muutaman ovistestin olen jo tehny, mutta negaa vielä näyttävät. Mulle ei tullut siitä aukkarista sitten mitään oireita myöhemminkään. Maanantaina pitäs lähtee töihin. :( Olisin vielä voinu olla pari viikkoa lomalla. :)

Mukavaa lauantaita!

Johkuna
 
Tytteli25
Tietääkö joku, että vaikuttaako Terolut ovistestin tulokseen...? Tuli vain mieleeni kun syön Terolutia kp 15-24, että kierto pysyisi säännöllisenä. Vieläkin taudin kourissa ja huomenna taas töihin... Hyvää sunnuntaita kaikille ja plussatuulia!
 
Susa78
Kohta on viikonloppukin ohi ja taas huomenna töihin :( Eilen masensi alkaneet menkat ja tänäänkin vielä vähän mutta minkäs tälle voi. Mielen piristykseksi kävin äsken shoppailemassa ja ostin pari uutta paitaa :)

Susa kp2
 
rookie 78
Moi!

Susalle pahoittelut tädistä =(

Hyvä kuulla Johkuna että tutkimus meni hyvin :) toivottavasti simpatkin on sitten kunnossa, tai mistä sen tietää vaikka teillä tärppää ennen syyskuun alkua! bd bd bd bd

Täällä ei suuremmin uutisia, täti lähtee just (pakkaa kamojaan, heh) eli pääsee taas vähän puuhailemaan samalla kun oottelee seuraavaa ovista. Mä siis vahvasti uskon ja luotan että ovuloin, vaikken siis ole tikuttanut tms. ;)

Pakko jatkaa töitä (meinaan taas hukkua...) - Tyttelille pikaista paranemista! Ja kaikille ihanaa päivää ja plussapuhuria!

-rookie-
kp 7/28 (i think...?)
 
nuka74
Moi! Piti tulla pitkästä aikaan moikkamaan! Toki olen käynyt pikaisesti välillä lukemassa teikäläisten juttuja.
Pahoittelut kaikille tätiin taas törmänneille ja tervetuloa uusille, jos en ole pysynyt perässä!! ;)
Täällä myös Kp 1/29. Hyvin se löysi taas yhden lyhyen kierron jälkeen reittinsä.

Nyt nälkä kurnii siihen malliin, että alan kokkaamaan jotain.. pitäkäähän lippu korkealla! Minäkin yritän tässä taas piristyä ja jaksaa "raapustaa" enemmän joku päivä...

Tyttelille myös täältä pikaisia paranemisia!!!!

NUKA
 
Johkuna :)
Nukalle pahoittelut tädistä! :( Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Lähetän täältä piristys säteitä! =)

Rookielle tsemppiä ovis aikoihin! ;) Varmasti sulla tuo ovis tapahtuu jos kierrot on säännölliset. *peukuttaa* Olishan se ihanaa jos nyt tärppäis, mutta en hirveesti usko siihen. Saapa sitten nähä mitä simppatestin tuloksissa näkyy. Avokki on vähän liiankin varma omasta tavarasta, koska ne on ollut ennenkin priimaa. Sen mielestä simpat ei voi huonontua muutamassa vuodessa, vaikka se on hyvinkin mahdollista. Toki toivon, että ne olis edelleen huippu kamaa.. :) Täytyis nyt vaan jaksaa vaakamamboilla.. ;)

Mulla oli tänään eka työpäivä loman jälkeen ja ei se hassumalta tuntunu. :) Oikeestaan oli kiva mennä töihin ja nähä työkaverit. Meillä on tosi mukava porukka siellä, vaikka työnteko ei aina niin mukavaa olekkaan.

Hyvää yötä ja kauniita unia!

Johkuna
kp11

 
Susa78
Huomenia!

Kiva kuulla Nukastakin pitkästä aikaa :) Täällä on nyt ollut vähän hiljaista.

Mä ajattelin nyt siirtyä "tositoimiin"...otin greippimehun jälleen mukaan ja tilasin ovistestejä. Olen ollut vähän vastaan tuota tikuttelua omalta kohdaltani mutta nyt kun hermostuin näihin ihmeen pitkiin kiertoihin niin aattelin että ehkä ois ihan hyvä tietää missä mennään ja miten mun elimistö toimii...millon ovis on vai onko ollenkaan?!

Susa kp4/?
 
Susa78
Oletteko te muuten käyttäneet noita ovulaatiotestejä? Milloinkahan mun kannattas aloittaa tikuttaminen kun nuo kierrot ovat melkein järjestään yli 30:n? 33 taitaa olla yleisin puolen vuoden aikana. Oisko kp15 lähtien?? Kiitos jos joku viittii auttaa :)
 
nuka74
Paketissa mitä minä aikainani tilasi mammaksi.fi:stä oli selvä ohje milloin aloitettiin tikutus minkäkin pituisessa kierrossa.
Viimeksi Lääkäri sanoi minulle, että Kp 11, 13, 15 ja 17 ovat otolliset ja riittävät hedelmöitymis päivät kun silloin kiertoni oli n. 30 päivää. Eli olisiko sinulla sitten jotain 13, 15, 17 ja 19(lisänumero)? Lottonumerot!!! =) No siltä tää kyllä välillä tuntuu!!!!

Mites Palleroisella? Oletko vielä sairaslomalla?
Tsemppihaleja sinne!!!!

Nuka
 
palleroinen
Mä kans tikuttelin ovista tuossa ihan ahkeraankin välillä ja vihdoin ja viimein sitten sillon viime kerralla löysinkin sen. Mä taisin alottaa aika aikaseen tikuttelun, kun munkin kp:t heittelee aina ihan härän pyllyä. Ja noita mammaksin tikkuja olen käyttänyt minäkin ja ihan hyviltä minusta vaikuttaa. Täytynee alkaa taas tikuttamaan, kunhan seuraavan kerran täti tulee kylään... Plääh.. sama homma alkaa uudestaan! Nyt on kyllä ajatukset vähän erilaiset tuon km jälkeen.

En ole enää sairaslomalla. Viime viikolla aloitin jo työt uudestaan. Pakko kai sitä joskus on, niin saman tien sitten. Olihan mulla peräti viikko saikkua km ja jalkani telomisen jälkeen. Olotila on vaihteleva. Välillä itkettää (mutta ei nyt varsinaisesti itkua enää ole tullut, joitain kyyneleitä) ja välillä on jo ihan normaali olo. Tänään sain varattua vihdoin ja viimein jälkitarkastus ajan. Jotenkin mulla oli kauhee kynnys alkaa varaamaan sitä.. Tavallaan päätös tälle koko jutulle, kun menee sinne jälkkäriin. Sitten se on virallisesti ohi, mun raskaus.. tai jotenkin noin mä olen asian ajatellut. Vaikka enhän mä enää raskaana ole ollutkaan kahteen viikkoon... *huokaus*

Huomaa kyllä, että ajatukset on vähän sekasin ton km jälkeen. Kaikenlaisia ajatuksia päässä pyörii. Oon huomannut, että mulla on joku hirvee hinku päästä koko ajan menemään jonnekin, missä ois paljon ihmisiä, vieraita ja tuttuja, ei jaksais kotona märehtiä vaan. Oonkin vähän suunnitellut, jos kävisin E-Suomessa tässä jossain vaiheessa kavereita moikkaamassa. Ja nimenomaan ilman miestä pitäis päästä menemään... ??? Outoa(ko)? Jotenkin tuntuu, että pitäis saada vähän välimatkaa mieheenkin. Onkohan tää ihan normaalia km jälkeen? Tietty yhdessä asiaa surtu ja jotenkin "jumiuduttu" vaan paikalleen, niin kaipais jotain uutta menoa...

Kävi hassusti tänään töissäkin. Tämä nyt voi teistä muista kuulostaa ristiriitaiselta, kun oman miehen kanssa haaveillaan vauvasta ja näin, mutta sitten tosiaan töissä vähän kiinnostuin yhdestä tyypistä ja nyt en saa sitä mielestä. Aikomukseni ei todellakaan ole alkaa pettämään omaa rakasta miestäni, mutta hassusti vaan kävi tänään ja tutustuin yhteen mielenkiintoiseen tyyppiin... No, enpä näe sitä tyyppiä varmaan enää koskaan elämässäni, joten se siitä. Mä oon kyllä sitä ihmistyyppiä, että tosi helposti kiinnostun ja ihastunkin uusiin ihmisiin. Mutta koskaan ei ole tapahtunut mitään muuta, enkä haluakaan että tapahtuisi.
 
mokkapapu
Mä olen toivottoman laiska ollut täällä käymään, katsotaan kunhan tästä arki lähtee taas kunnolla käyntiin, niin josko tännekin ehtisi lueskelemaan useammin. Tsemppiä kaikille, yritän olla mukana! =)
 
mokkapapu
Suuri lohdutushali sinne suuntaan! Voi miten pahalta tuntuu teidän puolesta. :/

Noi sun tunteet on hyvinkin tuttuja, mulla ainakin tuli sellainen olo silloin tammikuussa, että vaikka miehen kanssa km:stä puhuttiin ja välillä itkettiinkin yhdessä, niin jotenkin sitä tuli sellainen olo, että on saatava vähän etäisyyttä toiseen. Mä silloin pienessä mielessäni jo mietin, että näinköhän tämä on lopun alkua meidän suhteelle, mutta onneksi mies jaksoi ymmärtää ja antoi tilaa- kyllä se siitä sitten meni ohi. Mutta tosiaan välillä ahdisti niin paljon, ettei meinannut henkeä saada... :/

Kyllä se siitä. <3 Laiha lohtuhan toi on, mutta koeta vaan jaksaa.
Tuhatmonta voimahalia vielä täältä!
 

Yhteistyössä