=) Vauvahaaveet 13

  • Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti
Susa78
Kiitokset avuista...niin tosiaan kyllähän niissä varmaan mukana tulee hyvät ohjeet, tyhmä minä! Mammaksilta minäkin tilasin ne testit.

Palleroinen, hyvä että mieli alkaa vähän virkistyä :) Varmasti tekee ihan hyvääkin saada vähän "omaa tilaa" ja käydä tuulettumassa ilman miestä. On varmasti aivan erilaiset fiilikset nyt kuin ennen tuota kauheaa tapahtumaa...ei voi kuin kuvitella miten pahalta se tuntuu :( Tsemppiä!
 
nuka74
Voi Palleroinen! Noi tunteet kuuluu varmaan prosessiin. Omatila on munkin mielestä välillä sellanen mitä kaipaa. Mut jos meinaa liikaa alkaa ihastukset kummitteleen päässä niin muista kääntää asia nurin päin eli miltä tuntuisi jos miehesi tekisi/ajattelisi samoin. Se auttoi mulla yhdessä vaiheessa. Olen myös helppo ihastumaan varsinkin jos joku alkaa flirttaileen. Tsemiä!
 
Tytteli25
Kiirettä pitää... täällä sentään tauti alkaa jo hiukan helpata ja kp 10/27 menossa. Niin ne päivät menevät. Aloitin tänään tikutuksen, en tiedä olenko turhan ajoissa, mutta haluan todellakin pongata oviksen.
Nyt täytyy taas kiirehtiä nukkumaan, että pääsee aamulla töihin...
Plussakelejä ja haleja kaikille! :)
 
Susa78
Kerro sitten, Tytteli, milloin bongasit o:n...mä varmaan aloittelen vasta joskus kp15 tienoilla kun en usko että ennen sitä tapahtuu. Ellen sitten kärsimättömänä tee niitäkin jo aikasemmin :) Viime kierron mukaan jos aattelee niin mä en ole todellakaan tienny yhtään millon ovis on...mielestäni se on jo menny aikaa sitten ohi (tuntunu kuivalta kaudelta) mikäli se nyt on jotain 14 pvää ennen menkkoja. Mielenkiinnolla odotan miten käy!! Pitäis jaksaa vielä reilu viikko odotella että pääsee tikuttelemaan, blääh!
 
Johkuna =)
Pikaisesti tulin toivottaan hyvää viikonloppua kaikille! :)

Olen lähössä työporukan kanssa mökkeileen. Ohjelmassa luvassa metsägolfia ja jousiammuntaa. :)

Palleroiselle extra hali!

Johkuna
kp15
 
Aurinko81
Moikka kaikille! En ole vähään aikaan käynyt täällä, kun on ollut kaikenlaisia huolia (ja toisaalta olen myös lomaillut). Olen lisäksi yrittänyt vähän hillitä vauvahaaveita, kun tuntui että alkoi koko elämä pyörimään vauvojen ympärillä... Nyt alkaa kuitenkin taas olla aika palata tännekin foorumille ja hiukan parempi mieli jo...

Joten pahoittelut niille, joita ei tässä välissä ole lykästänyt ja peukkuja kaikille niitä kaipaaville! Hyvää viikonloppua...: )
 
Susa78
Täällähän on nyt ollut hiljaista :( Olen joka päivä käyny kattelemassa mutta ei ole tullu kirjoiteltua kun ei ole mitään tähdellisempää asiaakaan...

Missäs vaiheessa teidän kierrot menossa?? Ketä päästään jännäilemään? Mites Tyttelin tikuttelut?

Mä olen herätellyt "kesälomalla" ollutta liikuntaintoa....viikonloppuna kävin 2 jumpassa ja tänäänkin ois tarkoitus lähteä. Huomaan kyllä että on ollu mieli virkeämpi kun on saanu hien pintaan ja ajatuksia samalla pois arjen murheista :)

Kivaa viikkoa kaikille!!

Susa kp10
 
Tytteli25
Täällä olen minäkin käynyt kurkkimassa aina välillä, mutta eipä ole ihmeempiä kuulumisia kerrottavan...tikuttelen edelleen, mutta eipä ole merkkejä oviksesta tullut. Kp 15 menossa... eli katsellaan. Tänään kävin ihan "vuosihuollossa" gynegologilla ja kaikki siltä osin pitäisi olla kunnossa. Hyvää viikon jatkoa kaikille! :)
 
Lemoni
Juu kovin hiljaista on täällä ollut. Onko muita viikon loppu/ensi viikon alun jännittäjiä? Kp 23 menossa. kierto yleensä n. 28-30 päivää.. Tunne on vain sellainen, että sieltä se täti tulee taas normaalisti kylään. Kai sitä odottelee, että edes jonkinlaisia oireita olis, mutta ei mitään. Ja istten minä mietin pallopeliä harrastavanan, että eihän ne kyydissä malta edes pysyäkään. Mutta eiköhän se plussa sieltä ajan kanssa tule jos on tullakseen. kärsivällisyyttä... mutta kun minä innostun, niin joissain asioissa kaiken pitäis tapahtua nyt ja heti.

Ei muuta kuin plussatuulia kaikille, ja viikon jatkoja!
 
palleroinen
Mä kävin tänään keskenmenooni liittyen jälkitarkastuksessa. Kaikki ilmeisimminkin oli ok, lääkäri ei nyt ainakaan osannut sanoa, etteikö kaikki ois ollut ok. Jos tätiä ei kuulu 5-6 viikon päästä km:sta, niin täytyy tehdä raskaustesti ja jos se on edelleen positiivinen -mitä siis ei tosiaan pitäisi enää olla- täytyy soittaa lekurille. Ja "antoi luvan" jatkaa yrittämistä heti! Eli ei tartte odotella seuraavia menkkoja, että vois alottaa yrittämään uutta raskautta :) Ihana juttu! En ois jaksanutkaan alkaa "leikkimään" kortsujen kanssa.. Pari kertaa me ollaan tässä oltukin ilman ehkäisyä, vaikka lääkäriltä ei vielä ollut "lupaa". Lääkäri sanoi, että kyllä se ihmisen keho sitten on valmis uuteen raskauteen, jos nyt sattuisi heti tärppäämään (mitä en kyllä tosiaan usko), että jokaisen ihmisen keholla menee vaan se oma aika millon se on päässyt yli km ja on valmis uuteen raskauteen, eikä siinä tarvitse siis ehkäistä sitä mitenkään. Tästä asiasta tietty on varmaan lääkäreillä eri mielipiteitä. Mutta uskon nyt meidän lääkäriä, kun niin sanoi. Lähinnä mua vaan hirvittää, että mun kroppa on mennyt ihan sekaisin raskaudesta ja km, että kierrot on menneet ihan sekaisin :( Kun ne oli jo epäsäännöllisiä ennen raskautta pillereiden lopetuksen jälkeen, niin saati sitten nyt! Voi paska. Lääkäri kyllä sanoi, että jos näyttää, että kierrot taas venyy ja vanuu, niin antaa mulle taas Terolut kuurin.

Henkisesti oli aika raskas päivä. Meinasin alkaa itkemään lääkärin vastaanotollakin, mutta sain pidäteltyä. Oishan siinä voinutkin itkee, mutta en nyt halunnut alkaa poraamaan, kun siitä ei sitten loppua tule ja olin menossa suoraan kaupungille sen jälkeen.. Mutta oli kyllä tosi raskas olo tuon lääkärikäynnin jälkeen :(

Ja päätä vielä sekoitti enemmän, kun näin yhtä ihmistä (mainitsinkin muistaakseni täällä asiasta, kun tapasin töissä yhden ihmisen), jota en tosiaankaan enää koskaan ajatellut näkeväni missään.. No, se taas oli ja meni.

Kävin viikonloppuna piiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa tanssimassa baarissa. Viimeksi olen käynytkin noin 6 vuotta sitten! Ei tule turhan usein käytyä juu... Teki kyllä hyvää! Taisin siitäkin mainita, että tuon km jälkeen on ollut vähän sellanen olo, että ois meno päällä vähän väliä ja mielellään vähän ottais välimatkaa tuohon siippaan -sopivissa määrin siis. Mutta oli kivaa -ja ihan selvin päin. :)

Täytys vissiin painua pehkuihin. Ihanaa, tämä viikko lomailua ja ensi viikolla alkaakin työt uudessa paikassa! Jännää.
 
Lumitähti79
Heippa kaikille,

ei ole täälläkään tapahtunut mitään mullistavaa joten ei ole ollut kirjoiteltavaa. Kiva huomata että ketjua käydään kuitenkin lukemassa vaikkei kirjoituksia tulekaan, joka tarkoittaa että "tosipaikan" tullen vastauksia ei tarvitse odottaa useita päiviä.

Olen suht uusi ketjuilija, ja olen lukenut myös muita ketjuja ja huomannut että on muutamia muitakin ketjuja joissa pyritään samaan tavoitteeseen kun täälläkin. Joissain keskustelu käy vilkkaampana, johonkin kirjoitellaan harvemmin. Onko kukaan useammassa kuin yhdessä ketjussa haaveilemassa? Vai onko tapana "sitoutua" yhteen ketjuun ja kirjoittaa aina samaan ? Onhan se tietysti helpompaa ettei tarvitse samoja asioita kirjoittaa moneen kertaan.

Mulla on tämän tjot- kierron aikana vaihdellut tahtotilan voimakkuus tosi paljon. Se että mies on eri paikkakunnalla ja tekee todella paljon töitä ja nähdään vähemmän, on aiheuttanut sen että muutaman kerran käynyt mielessä että josko sittenkään ihan vielä...toisaalta tiedän että raskautuminen tekisi minut iloiseksi, joka on lievä ilmaisu, mutta se etten nyt heti raskautuisikaan ei haittaisi. Vaikka jo kaksi kiertoa ja niiden tuomat tädit ovat olleet pettymys ja tulevat olemaan nytkin.

En huolestu näistä ajatuksista koska ajattelen että tälläiset pelot ja epävarmuuden tuntemukset toisinaan kuuluvat asiaan. Kun en näe miestäni, minulle herää pelkoja että ovatkohan hänen tunteensa EDELLEEN ennallaan. Ja kun hän tekee töitä, herää pelko että ovatko työt hänelle tärkeämpiä kuin minä ( oma yritys) ja olisinko vauvan kanssa sitten yksin vieraalla paikkakunnalla kun mies on naimisissa töidensä kanssa. Ehkä omalla tavallani myös enemmän "koettelen" suhdetta käytökselläni, sillä ajattelen että JOS tämä ei kestä, haluan että se loppuu nyt jos on joskus loppuakseen, koska olemme astumassa sen rajan yli että seuraava askel ja sitten on "liian myöhäistä" erota ja se vaatii paljon enemmän järjestelyjä. Mutta en missään nimessä HALUA erota, mieheni on minulle todella tärkeä, joskus pelkään että jopa liian tärkeä...

Mies katsoo tätä suhdetta ja tilannetta pidemmällä kaukoputkella. Minä haluan olla nyt ja kokoajan yhdessä ja osoitan mieltäni kun se ei ole mahdollista. Ja minun mielenosoitukseni ahdistaa miestä. Ajattelen että kun pääsee samaan paikkaan asumaan, tämäkin asia helpottuu.

Noh, anyway, tässä hieman taustatilannetietoa. Meneillään on kp17 ja puuhattiin kp 11, 14 ja 15. Jos en laske ekaa tuhrupäivää kp:ksi ( tätä asiaa kun pohdittiin miten lasku tapahtuu), olemme puuhanneet kp 10, 13 ja 14. Ei kuitenkaan olla nähty nyt paljoa joten puuhaaminenkin on jäänyt vähälle. Oviksen kannalta kuitenkin osunut miten päin vaan laskettuna aika kohdilleen miten päin vaan laskettuna. Eilen tuntui kovaa kipua vasemman munasarjan kohdalla, varmaan irtoaminen tapahtui eilen.

Susa78, minulle on käynyt samoin kesätauon jälkeen että kuntoilukärpänen on puraissut. Olen käynyt 2-3 kertaa viikossa jumpassa. Tällä viikolla varmaan jää vähemmälle kun töissä on kiireempi. Tsemppiä kuntoiluun, siitä tulee mahtava olo ja kaikki stressi jää aina salille:)

Lemoni peukkuja, 4 päivää aikaa että jännääminen alkaa bd bd bd!!! Plussaonnea roppakaupalla!!

Ja Palleroiselle paljon tsemppiä uuteen yritykseen. Ei varmaan tule uutena asiana, mutta kunhan totean että km:n jälkeenhän uusi plussaus melko pian on nk. "helpompaa". Ja tuo tuulettuminen varmasti teki hyvää. Hyvä raskautumishaaveiden kannalta jos juhliminen onnistuu ilman alkoholiakin:)

Tsemppiä kaikille muillekin ja mukavaa viikkoa, plussaonnea toivottaen,

Lumitähti
 
Jenny78
Tervehdys!!

Täällä sitä taas ollaan suht täydessä työn touhussa loman jäljiltä. Meni vähän turhan nopeasti, tuntuu kuin ei olisi poissa ollutkaan. Etelässä lämpöä riitti huimasti ja niin paljon laiskotti etten jaksanut edes juuri auringossakaan maata. Päivät meni enemmänkin varjon alla kirjaa lueskellessa ja olutta tissutellessa. Mutta mahtava loma oli, kieltämättä. =) Kunpa vaan olisi jatkunut vielä, oisin helposti voinut lomailla vielä pari viikkoa lisää.

Tähän väliin pahoittelut kaikille tädin kylään saaneille mutta myös plussatuulia yritän nyt kovasti puhallella. Mulla olikin edellinen kierto helppo, koska ei puuhasteltu oviksen aikaan YHTÄÄN (!!!) eikä näin ollen tarvinnut lomalla murehtia juomisten tms. perään. Sai vaan OLLA ja tiesi että ne menkatkin sitten loman päätteeksi varmasti tulee. Ja niin tulikin, tosin hivenen aiemmin kuin odotin mutta kuitenkin. Nyt menossa kp 6 ja kierto pysyy siis edelleen jossain 27-28pv tienoilla.

Tosin, paluu arkeen koittaa nyt vähän muullakin tavalla. Viimesestä tärpistä on nimittäin vuosi ja olisi aika nyt hakeutua lapsettomuustutkimuksiin, ihan luvan kanssa. Viimesen ku:n yhteydessähän mulle tylysti sanottiin, ettei meitä voida siirtää noin vaan lapsettomuuspuolelle koska tärppejä on ollut, vaan pitää olla vuosi täysin tärpittä jotta voi edes hakeutua. (Ihme byrokratiaa ja suorastaan epätoivoisten ja surullisten ihmisten lynkkaamista!) Joka tapauksessa, nyt olisi sitten aika jolloin pitäisi tehdä jotain enkä todella tiedä mitä tekisin. Haluan toki vauvan, mutta sairaalat ja lääkärit taas eivät houkuttele yhtään. Tekisi mieli vielä jättää ne tutkimukset taka-alalle ja katsella esim. keväällä uudestaan. Toisaalta kuitenkin pelkään että aikaa menee hukkaan jos emme nyt mene tutkimuksiin heti ensi tilassa... en siis oikein tiedä tarttuako mahd. apuun mikäli sitä on tarjolla vai tyytyäkö kohtaloon että tulee jos on tullakseen tai sitten ei tule ollenkaan. Kun en lisää keskenmenojakaan tililleni enää kaipaisi.

Niin että neuvoja ja mielipiteitä otetaan vastaan. Miehen kanssa en ole edes vielä ottanut asiaa esille, sitäkin pelkään kuollakseni että hänelle on taas "ihan sama" ja saan itse päättää kaikesta. Toki mies on tukena, mutta joskus tuntuu vaan niiiiiiiin yksinäiseltä, siis kuin olisi ja olenkin aivan yksin asian kanssa. =(

Plussapuhureita lähti jälleen... =)
 
nuka74
Minäkin ilmottaudun välillä. Käyn myös kurkkaamassa teitä lähes päivittäin, mutta myöskään minulla ei nyt ole juttu oikein irronnut pitkään aikaan . Kuten olette varmaan huomanneet! =)
Minä en Jenny ole paras antamaan neuvoja sinulle, kun en ole itseänikään vielä lääkärin puheille saanut ( jos menenkään). Mutta kuuntele itseäsi ja onhan se niin, että asia voi olla pienestäkin kiinni ja jälkeenpäin sitten harmittaa, kun asiaa siirsi. Niin ja tervetuloa takaisin arkeen!!! =)
On sinulla Palleroinen ollut rankka päivä. Mutta ehkä se nyt alkaa tästä taas muuttumaan "aurinkoisemmaksi" ja hienoa kuulla, että kaikki oli kunnossa!!!
Ja kyllä se joraaminen tekee vaan välillä hyvää..ja ainakin minulla mitä harvemmin käy niin sitä kivempaa yleensä on.

Lumitähdelle en osaa sanoa muuta kun, että keskustelkaa. Tunnetusti me naisethan yleensä olemme enemmän "kahlitsevaisempia" ja sitä yhteistä pesää ensiksi tekemässä. Mutta kyllä ne miehetkin perässä tulee ne on vaan vähän hitaampia!! ;)

Kai se olisi lähdettävä tuonne vesisateeseen viemään koiraa pissille..

Nuka Kp 9
 
Susa78
Hieno juttu, Palleroinen, että kaikki kunnossa! :)

Lumitähti...mä lueskelen kaikkia ketjuja mutta en ole kirjoitellut nyt muihin kuin tähän vain. Ehkä just siksi ettei tartte kirjoitella samoja juttuja moneen kertaan ja ei sitä ehkä sitten itse muistakaan mitä on mihinkin kirjoitellut. Mutta eiköhän täällä voi ajatuksiaan jakaa ihan minne haluu :)

Mulle tuli tänään sellanen tunne että haluan tehdä ekan ovistestin ja niin tein. Siitä syystä kun vatsa tuntui niin turvonneelta ja aattelin että entä jos se ovis onkin jo nyt ja missaan sen kokonaan...no joo, mutta oishan se pitäny tietää että ihan liian aikaista mun pitkillä kierroilla. Mä sain siihen testiin kontrolliviivan lisäksi TODELLA haalean viivan...mutta nyt en ollut ihan varma oliko se oikealla alueellakaan?! Jotenki aattelin että oikea viiva ois lähempänä sitä kontrollia. Anaway, negatiivinenhan se on kun ei ole yhtä vahvakaan kuin kontrolli. Parin päivän päästä aikaisintaan teen uuden.

Susa kp12
 
Tytteli25
Huomenta! Esitän nyt varmaan tyhmän kysymyksen...mutta onko mahdollista etten ovuloikaan joka kuukausi? Olen nimittän tikuttanut kp 11-18...ilman tulosta. :-( Onko mahdollista, että testi ei vain näytä oikein tulosta??? Kokemuksia? Ollaan kyllä puuhailtu mutta tärppipäivää en siis löytänyt... Mutta nyt töihin...
Kp 18
 
palleroinen
Tytteli: On paljon mahdollista, ettet ovuloi joka kuukausi. Mä epäilin itse ihan samaa, kun en bongannut ovista en sitten millään ennen kuin olin syönyt 3kk:n Terolut kuurin ja heti bongasin o:n! Toisaalta, oviksesi voi olla myöhemminkin ja sen vuoksi et ole sitä löytänyt. Mites pitkiä/lyhyitä sun kiertosi olivatkaan? Oviksenhan pitäisi olla noin 14 vrk ennen kuin seuraava kierto alkaa alusta eli ennen ensimmäistä vuotopäivää.

 
Tytteli25
Mun kierrot on 27 päivää ja syön teroluteja kanssa. Mutta se tässä on kun mulla on kaksi ekaa päivää tuhrupäiviä, ni en oikein tiedä mistä sitä kiertoa alan laskemaan...Jos aloitan jo tuhrupäivistä niin tänään on kp 18 ja jos aloitan varsinaisesta vuotopäivästä niin silloin tänään on kp 16. Tosi sekavaa--- :-(
 
palleroinen
Ok, tytteli, eli sulla ei ole pitkät kierrot. Mutta johtunee varmaan Teroluteista, että kierto on noinkin sopivan mittainen. Mulle lääkäri neuvoi, että tuhrupäiviä ei vielä lasketa, että uusi kierto alkaa ensimmäisestä kunnollisesta vuotopäivästä. Eli sulla olisi mun lasku tavan mukaan nyt se kp 16, eli ovis ei välttämättä olisi vielä edes ollut. Jatka vaan tikuttelua! bd Mähän tosiaan söin sen 3kk:n kuurin teroja ja sitten ensimmäisessä terottomassa kierrossa löysin oviksen. Ja tulinkin siitä sitten raskaaksi, joka sittemmin meni kesken :( Eli toi vahvisti mun ajatuksia vaan siitä, etten varmaan edes ovuloinut ennen tuota Terolut kuuria, koska tärppiä ei ollut tullut. Ja heti kerrasta tärppäsi, kunhan vain ovuloin. Nyt sitten km jälkeen saakin odotella taas millonkahan sitä ovuloisi taas uudestaan... Paska homma.
 
Susa78
Palleroinen..toivotaan että kierto palautuis sulla äkkiä normaaliksi ja oviksetkin tapahtuis. Voiko km:n jälkeen aloittaa taas syömään niitä Teroluteja...?

Mä tein sittenkin tänään heti uuden ovulaatiotestin...tänään sain tikkuun inasen vahvemman viivan kuin eilen...mutta ei lähellekään niin tumma kuin kontrolli. Vahveneeko se jatkuvasti ovulaatioon asti vai onko sitä hormonia aina mukana virtsassa??

Susa
 
Tytteli25
Ai niin...Susa kyllä mullakin on joka kerta ollut haalea viiva tikussa, joten ilmeisesti sitä hormoonia on aina mukana tai sitten se tulee vain muutoin haaleana aina. En tiedä miten se asia oikeasti on mutta omat kokemukset ovat nämä. Tsemppiä sulle Herra O:n etsintään. :)
 
Lemoni
Heipähei,

tulin toivottamaan kaikille hyvät viikonloput ja plussatuulia. Muita jännäilijöitä paikalla? itselläni menossa kp 27, normaalisti 28-30. Menkkamaisia oireita kyllä ollut, ei muita, katsotaan miten käy.. Tekisi mieli testata jo viikinloppuna, mutta pitäisi yrittää malttaa odottaa ensi viikon puolelle.. ellei täti sitten putkahda viikonloppuja.

*puhaltelee plussia myös muiden suuntaan*
 
Lemoni
Täälläähän on hiljaista... Täti tuli sitten tänä aamuna kylään, eli alusta aloitetaan Kp 1... mieskin sanoi että no ei voi mitään.. tuntuu vaan että sille on ihan sama, että tärppääkö nyt vai puolen vuoden päästä..

Mutta nyt taas eletään muutaman viikon jaksoissa, onneksi kierto on vain 28 päivää, niin ei aika tunnu niin pitkältä. Jostain se positiivisuus on löydettävä.
 
palleroinen
Mäkin tein tuossa eilen jo toistamiseen ihan huvikseni ovistestin ja uskomatonta, se näytti positiivista! Vahva viiva tuli. Tiiä sitten mistä johtuu... Aikaisemmin, ehkä viikon alussa/viime viikon puolella testasin myös huvikseni ja sillon ei tullut viivan viivaa (paitsi kontrolliviiva) tikkuun. Toi oli eka kerta, kun mulle ei tullut edes minkäänlaista haaleatakaan viivaa siihen. Ja eilen tosiaan testasin niin vaihva viiva tuli! Pakko oli ihan tuhlata toinenkin testi siihen ja sama homma -vahva viiva. Miehellekin oli pakko mennä näyttämään, että onko senkin mielestä ne viivat samanvahvuisia ja olihan ne! En ois uskonut, että noin pian km jälkeen voisi tulla ovulaatio. Siis jos se nyt sitä on.. Ellei muuten vaan hormoonit sekoile.. Tietenkin ollaan sitten tässä hommailtu ja hyödynnetty testin tulos ;) En kyllä jaksa millään uskoa, että nyt heti tärppäisi uudestaan :( Ihme olisi.

Muuten tytteli ja susa: oottehan ottaneet huomioon, että ennen o-testin tekemistä ois hyvä olla pariin tuntiin juomatta, koska juominen laimentaa LH-hormonia veressä. :) Senkin takia viiva voi aina olla vain haalea, jos vähän aikaa ennen testaamista on kitannut esim. vettä.

Mulla alkais maanantaina työt uudessa paikassa! Hui, vähän jänskättää...

Mutta hyvät viikonlopun jatkot kaikille! :)
 

Yhteistyössä