=) Vauvahaaveet 13

  • Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti
faktaa..
Lämmöt ovat oviksen jälkeen koholla menkkojen alkuun asti, oli raskaus alkanut tai ei. Eli Lumitähti, lämpöily on normaalissa kierrossa TÄYSIN normaalia eikä tartte huolestua. Plussaonnea kuitenkin :)
 
sade81
Jenny, tulin antamaan voimahalit tuolta viereisestä ketjusta. Kyllä sun kannattaa jatkossakin purkautua jos on paha olo, kirjoittaminen/puhuminen auttaa yleensä. Voin kuvitella miten pahalta tuntuu. Ehkä sun pitäisi yrittää puhua miehen kanssa ihan kunnolla että haluaako varmasti ja selittää uudelleen että ei se ihan tuosta noin vaan käy.

Hirveästi tsemppiä ja jaksamista!
 
Lumitähti79
Jenny78:

Älä missään nimessä mieti että veisit turhaan palstatilaa. Sitä vartenhan täällä kirjoitellaan että pääsee jakamaan ilot ja surut. Minäkin purkauduin juuri pari päivää sitten miehen takia ja kyllä se aina helpottaa että pääsee jonnekin kertomaan tuntemuksistaan. Ja tiedän TODELLA tunteen mitä tarkoitat kun H- hetki käsillä ja jos näyttää siltä että rakastelu ei onnistu.

Meillä meinasi käydä tässä kierrossa samalla tavalla, vaikka eri syystä. Minä saan kyllä kellistettyä mieheni silloin kun saa hänet "käsiini" , mutta ongelma meinasi olla hänen työtekonsa jonka vuoksi meinasi istua THE päivät myöhään toimistollaan eikä tulla luokseni ollenkaan. Enkä tod. halua sanoa ääneen että sinun täytyy nyt siksi tulla että minulla on ovulaatio nyt. Sanoin vaan että minulle sopisi NYT paremmin kuin muina päivinä että tulet juuri tänään ja huomenna. Olisi ottanut pannuun että koko kuukaudesta kaksi päivää ja juuri niinä päivinä pitää istua tekemässä töitä.

Kyllä siitä on ihan normaalia harmistua jos on kauan odottanut ja suunnittelee asioita ja sitten toinen pistää kapuloita rattaisiin. Meinasin sanoa että auttaisiko puhua asiasta, mutta tiedän omasta kokemuksesta että tuohon ei aina auta puhuminen. Meillä oli exäni kanssa sama juttu että halusin paljon useammin, ja mitä enemmän piikittelin häntä seksin puutteesta, osoitin mieltäni, yritin, ym, sitä vähemmän meillä oli seksiä. Mies haluaa vähemmän jos tuntee että nyt "pitäisi" tai häneltä vaaditaan sitä. Mutta on sekin niin väärin että yksin toisen ehdoilla mennään! Todella turhauttavaa- tiedän! Pitäisi vaan keksiä miten itse käyttäytyä eri tavalla että toisen fiilikset muuttuisivat..vaikeaa. Omasta mielestä olisi tuntunut kornilta alkaa tsippaloimaan jossain leoparidipyjamassa / sukkanauhoissa tutun miehen edessä ja vielä jos siltikin olisi tullut torjutuksi niin morjens. Itkin myös monet yöt asiaa silloin. Meillä meni sniin pitkälle että lähdin vieraisiin turhautuneisuuksissani ja kuten arvata saattaa, siitä ei hyvää seuraa. Siksi hän onkin ex nykyään..

faktaalle.. kiitos kommentista. Tiedän tuon että loppukierrosta lämpö nousee noin puoli astetta mutta olen myös kuullut että mikäli on raskautunut, se nousee enemmän. Ei minulla näin korkealla ole kierron takia lämmöt olleet koskaan.

MUTTA: Tänä aamuna meinasin jo kirjoittaa, että ei ole enää yhtään raskaana oleva olo. Aamulämpö oli 36,2 ja nyt se on 37,1. Eli ei enää edes mitenkään hirveän paljon normaalia korkeammalla, eikä muutenkaan tunnu mitenkään raskaana olevalta. En enää osaa yhtään sanoa miten käy lauantaina. Varmaan tulee täti. Nyt pidän sitä todennäköisempänä kuin sitä ettei tulisi. Huoh.

Tsemppiä Jenny, kyllä se siitä. Usko tai älä, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu. Koita itse olla jotenkin erilainen/ positiivisempi kuin ennen, vaikka SE EI OLE helppoa. Moniin miehiin vaan vetoaa naisen iloisuus ja se saa heidät miettimään että "wau, tuo ihanuus on juuri MINUN naiseni" :)
 
Jenny78
Kiitos tsemppauksesta. =) Siitä oli ilmeisesti jotain telepaattista hyötyä koska ensinnäkin mies tuli eilen normaalia aikaisemmin kotiin ja oli tosi hyvällä tuulella. Jossain vaiheessa iltaa sitten pääsimme toistemme kimppuun ja ihme kyllä ei tarvinnut kovasti edes vikitellä. Ai että kun onkin eri fiilis tänään!!

Parasta koko jutussa on se, että saatoin olla väärässä oviksen suhteen. Luulin nimittäin sen eilen alkaneen olla jo ohi, mutta iltaa kohden vatsassa tuntui vaan rajummalta ja kipeämmältä joten "oikea ovis" taisi ollakin hollilla vasta silloin. Tänään paine alavatsassa on taas helpottanut, eli melkein väittäisin että tämän paremmin ei voisi ajoitus osua! Taisi olla siis onni onnettomuudessa. Tosin voi olla myös niinkin, että ovis oli tapahtunut jo aiemmin (kuten epäilin) ja että vatsassa tuntui oireita vielä oviksen jälkeenkin. Mutta toivossa on hyvä elää.

Nyt sitten ei varmaan taas heru vähään aikaan, mutta ainakin voin elää hyvillä mielin että ovis tuli sittenkin kai hyödynnettyä. Takeita raskautumisestahan se ei anna (tällä mun tuurilla ainakaan) mutta hyvä mieli jäi.

Taitaa ne hermot olla kireellä pelkästään jo sen ajatuksen vuoksi, että ikäänkuin olisi pakko joka kk käyttää ovisajat hyväksi. No, sama hermoilu sitten ensi kuussa taas... ;)

Lumitähti, saitteko miehesi kanssa sen kinan vihdoin päätökseen? Sovinnostahan puhuit mutta laihasta sellaisesta. Onko nyt siellä päässä jo parempi mieli?

Jenny 78 (kp 14 tai 15)
 
Susa78
Jenny...hienoa että nyt on asiat paremmin!! Ja oviskin mahdollisesti sitten hyödynnetty :)

Ei meilläkään yhteiselo aina mitään auvoista ole...varmaan lähes kaikilla on joskus vaikeita aikoja. Meillä ristiriitoja aiheuttaa se kun olemme tosi erilaisia...mielipiteet, kiinnostuksen kohteet yms. Toki jotain yhteisiäkin juttuja löytyy mutta liian paljon on näitä vastakohtaisuuksia. Mitenköhän edes olemme lyöttäytyneet yhteen? No, jotenki on kuitenki pärjätty :) Eikä tee mieli vaihtaakaan :D

Mua alkaa masentaa tääkin tikuttelu. Ovista ei löydy...aina vaan tulee haaleata viivaa :( Nyt jo kp20 menossa. Kai se nyt parin päivän päästä pitäis viimestään tulla plussa tikkuun jos on tullakseen. Pisin kierto ikinä on ollu toi viimesin, 35. Ihmeellistä kun tässä kierrossa on ollu limatkin tosi vähäisiä. Onkohan mussa jotain vikaa kenties? :( Sori mun masentuneet fiilikset!

Susa
 
Lumitähti79
Moikka,

Jenny, hyvä että kaikki on taas hyvin:) Noin se vaan tuntuu menevän aika usein, " myrskyn jälkeen, on poutasää".. Meilläkin niin eri ääni kellossa nyt. Asiat tuntuvat olevan liian hyvin ollakseen totta. Eilen vietettiin ihana ilta ja kumpikin puhui toisilleen kauniisti kuin vastarakastuneet, hymy oli herkässä aina kun katseet kohtasivat jne. Aina kun on saanut toisensa raivon valtaan ja kärsinyt, alkaa arvostaa sitä sopuisaakin eloa toisella tavalla. Ja kumpikin yrittää vähän enemmän olla toiselleen mieliksi eikä ainakaan tahallaan tee asioita joista nousee sota.

Nyt mies työreissussa, nähdään tulevan viikon ajan vaan pyräyksittäin kun käy kääntymässä ja lähtee taas. Puhelin käy kuumana ja kun on kunnon ikävä tullut niin kiva nähdä taas.

Nyt meneillään kp 26. Ei tunnu oikeen miltään ihmeelliseltä. Sillä ihmettelen kun jokaisessa näissä edellisissäkin tjot kierroissa jolloin en ole ollut raskaana, on tässä kohtaa tuntunut sata kertaa raskaana olevammalta. Olen siis ollut lähes varma tässä kohdassa kp:itä raskaudesta, on m- oireet turvottaneet ja kipuilleet alavatsassa niin paljon. Nyt ei ole yhtään mitään. Välillä nippailee oikealta ja vasemmalta munasarjan kohdalta, päänsärkyjä tulee ihan hetkeksi joita ei yleensä tule ja töissä eilen näin tähtiä kun nopeasti nousin tuolilta ja kävin sulkemassa oven. Ja sitten monia pikkujuttuja joita en jaksa edes luetella, mutta kaikki voi johtua mistä tahansa. On sellainen epätodellinen olo. En osaa yhtään aavistaa, en YHTÄÄN tuleeko täti la. Jännää......

Sain eilen kutsun saapua työhaastatteluun mieheni paikkakunnalle ( alle 100km päässä), jonne olen jokatapauksessa muuttamassa pian, oli töitä jo valmiina tai ei. Olen tosi iloinen koska kyseessä on hauska/ mielenkiintoinen työ jonne hain kauan sitten ja kuvittelin että minua ei olla noteerattu kun ei ole kuulunut mitään. Ensi viikolla haastattelu...iiiik. Sehän olisikin kun olisin raskaana jo ensimmäisessä haastattelussa. Ennen tosin olin paljon nolostelevampi ja nöyrempi ajatellessani työpaikkaa ja raskautta , kuinka työnantaja "jää pulaan" jne. Elämä on sen verran kovettanut että nykyään ajattelen että kyllä ne työnantajatkin toimivat juuri niinkuin itselleen heille on edukkainta, joten niin teen minäkin. Minulle on nyt tärkeämpää saada vauva ja tiedän että kyllä töitä löytyy koulutetulle, työkokemusta omaavalle reippaalle henkilölle varmasti, joten turha siitä on ottaa stressiä.

Kukaan muu ei ole ilmoittautunut lähipäivien jännääjäksi? Jennyllä on parin viikon päästä jännät hetket eilisillan seurauksena=) bd bd bd bd!!! Ja Susalle tsemppiä oviksen bongaukseen. Luulisi että olisi huomenna tai ylihuomenna viimeistään löytyisi.

Plussia toivoen kaikille muillekin.
 
Lumitähti79
Huomasin juuri että Johkunalla on tänään kp28?? Jännät hetket käsillä? Kuinka pitkä kierto sinulla on normaalisti? Lähellä kuitenkin h- hetket:)

bdbdbdbdbdb!!!!
 
Jenny78
Kaikki vaikuttaa olevan suht hyvillä mielin, Rookieta pitää vain nyt vähän potkia hymyilemään enemmän. =) Sen verran tosta tikuttelusta sanoisin, että sehän on ihan normaalia ettei nainen ovuloi joka kuukausi. Rookie, sullekin ehkä sattui just sellanen kk ja ensi kuussa taas voi olla jo ihan toinen juttu. Mielenrauhan vuoksi kannattaa ehkä tikutella päivä tai pari mutta antaa asian sitten olla.

Kenenkään tikutteluja tuomitsematta, itse olen tikuttanut muistaakseni vain yhdessä kierrossa (näiden vuosien aikana..) ja huomasin hermostuvani todella kun en oikein tiennyt missä vaiheessa pitää alkaa tikuttaa, millainen viivan pitää olla jne. Sitten yhtenä päivänä (muistaakseni joku kp 12 tai 13) sain vahvaakin vahvemman ovisviivan tikkuun. Se riitti. Silloin ovis hyödynnettiin, mutta raskautta ei saatu alkamaan ja sen jälkeen jotenkin asennoiduin siten, ettei raskautuminen ole noista tikuista kiinni. Tuntui että pettymys oli sitäkin suurempi kun ei raskautunut, vaikka tiesi käyttäneensä otolliset ajat täydellä teholla hyväksi.

Toisaalta, olen kyllä moneen kertaan miettinyt josko taas pitäisi kokeilla tikuttaa yksi kierto, nyt siis kun on vuosi takana ilman mitään. =/ Eli en siis tarkoittanut tuomita, mutta noi Rookien tuntemukset vaan tuli elävästi mieleen - vaikken siis joutunut kovin montaa päivää tikuttaa kunnes vahva viiva tuli. Olin kuitenkin jo tarpeeksi hermoheikko siitä joten Rookielle iso hatunnosto kärsivällisyydestä!!

Jännäileekö täällä muut Johkunan lisäksi? Itse en kyllä varmaan jännää enää kovin paljoa ennen menkkoja. Onhan se ovis 100 kertaa ennenkin hyödynnetty ja tuloksena vaan tylyäkin tylympi täti. Tottakai raskauden mahdollisuutta miettii ja toivoo, mutta jos en muuta ole oppinut, niin sen ainakin että kannattaa pitää jalat maassa ja olla ajattelematta asiaa. Helpostihan se ei käy, mutta ainakin tässä vaiheessa asenne on just sitä luokkaa että tuskin mulla koskaan tärppää, joten miksi jännäilyllä sitten päiviänsäkään pilaamaan... tai ainakin sitä päivä kun ne menkat siitä sitten alkaa.

Onneksi on perjantai... johan tätä olikin jo odotettu. :)
 
Johkuna :)
Huomenta!

Kiitos Lumitähti tsempityksestä, mutta tuhrut alko jo kp24 ja se tietää mulla tädin tuloa. :( Vatsassa tällä hetkellä semmosia tuntemuksia, että eiköhän menkat tule parin päivän sisällä. Mulla kierrot on vaihdellu 25-30. Onnea sinulle työhaastatteluun sekä bdbdbdbd... =)

Oon Jenny samaa mieltä noitten tikkujen käytön kans, että pettymys on todellakin suuri ku yrittää hyödyntää niitä. Olen silti sortunut käyttämään niitä todella useassa kierrossa, mutta nyt olis tarkotus unohtaa koko juttu. Yritän ottaa pari kuukautta rennosti (tuskin onnistuu) ja sitten meillä onkin aika sairaalaan. Tässä on nyt tahkottu niin kauan, että en usko omalla kohdalla luomuraskautumiseen. :( Kuluis tää pari kuukautta nopsaa, että pääsis kuulemaan mihin ryhdytään.

Mukavaa viikonloppua! Mulla on koko vkl töitä ja tänäänkin iltavuoro. Täytyy tästä käydä pienellä lenkillä, että piristyy.

Johkuna
kp28
 
Susa78
Viikonloppuja ja plussatsemppiä kaikille!!

Mä lopetan nyt tikuttelun. Nää testitkin on ihan hanurista kun kontrollikin on tosi vaisun vaalea, en tykkää yhtään. Ja totta, stressiä vaan lykkää enempi ja enempi. Kyllä sen raskauden on alettava helpommallakin jos on alkaakseen, siis jos kaikki kunnossa.

Ihanaa kun alkoi viikonloppu!! :) Saa NUKKUA pitkään ja relata. Huomenna voitais tehdä avokin kanssa jotain hyvää ruokaa ja korkata pullo viiniä.

Susa
 
Aurinko81
Moi.

Kiva taas lukea teidän kuulumisia! Kaikilla tuntuu haaveilu etenevän ja kiva, että Jenny sait oviksen hyödynnettyä.

Mulla nyt kp 29 ja tässä kierrossa ei ole yritetty yhtään, MUTTA testasin ovista joka ihme kyllä ilmestyi kp 15-16. Ja puputteluakin oli vain pari päivää ennen ovista, ei oviksen aikana. Nyt ongelmana on rintojen aristus ja se, että aamulla tein Mammaksi-testeillä haamuplussan...siis aivan vaimean haamun! En tiedä mitä ajatella, koska nyt ei todella ollla yritetty mitään lasta ja vaikka sitä toivotaankin, en silti osaa sanoa, onko haamut yleisiä Mammaksi-liuskoilla. Kun ei se todella ole mikään vahva. Ja kun ei edes puputeltu oviksen aikana.

Aargh. Pitäiskö tehdä clearbluen testi? Periaatteessa olen kyllä odotellut menkkoja vasta 10 pv:n kuluttua (ovat tulleet Teroilla noin) mutta ajattelin testata raskauden varmuuden vuoksi nyt kun kerran ovis oli 2 vko sitten tikuissa.

Jotenkin vaan tuntuu että ei tämä varmaan ole aito plussa kummiskaan.

Anteeksi oman navan selitys! Oon kyllä lukenut ahkerasti kuulumisianne mut en oo jaksanut kauheesti itse osallistua viime päivinä...Ja johkunalle plussaonnea (ja muille myös) !
 
Susa78
Aurinko!! Kyllä haamuplussakin on plussa!! Ihanaa...Onnea!! :) Testaa jollain toisella testillä vielä ja kerro sitten mitä se näyttää. Kyllähän ne siittiöt voivat elää monta päivää joten kyllä ne on ollu siellä odottelemassa hyvään aikaan :) Toivotaan nyt kovasti että se haamu muuttuu ihan kunnon plussaksi!!
 
Johkuna :)
Onnea Aurinko haamuplussasta! Lähetän täältä rekallisen vauvaliimaa. :)

Mulla meni eilen kiertopäivät sekasin eli tänään kp30 muuttui kp1. Tähän on jotenki jo tottunu ettei nyt edes ota päähän.

Johkuna

 
Aurinko81
Kiitos....oon ihan ymmälläni....MUTTA luin juuri mammaksi-sivuilta että välillä kuulemma muillekin on tullut haaleita plussia ja vaikka myöhemmin testit on olleet kuitenkin negatiivisia ja joku kehotti siellä odottamaan voimakasta plussaa.

Joten nyt oikeastaan odotan kauhulla ja pelkään koko ajan että kohta se täti hyökkää....en siis vielä pysty iloitsemaan vaan teen uuden testin tänään tai huomenna...en tiedä uskaltaisko tehdä muulla kuin aamupissalla...

Viesteilen sit kun tiedän enemmän....MUTTA mun toiveet on kyllä vielä tosi matalalla vielä eli en vielä usko olevani plussalla....
 
Aurinko81
Tein juuri Clearbluen testin ja on positiivinen!!!!! Oon ihan äimän käkenä....

Tunteet on ihan sekaisin kun koko kesän loppu oli niin täynnä huolia...!!!! Mahtavaa mutta toisaalta ihan outoa ja kamalaa! Mitä nyt tapahtuu....miten työt, miten meidän asunto (pitäis etsiä uutta ja nyt sille tulee kiire), miten meidän elämä muuttuu ja pysyykö se edes siellä????

Hiphei! Nyt vaan odotan rauhallisesti päivä kerrallaan ja mietiskelen juttuja....

Ikävä kyllä mies työmatkalla taas niin oli pakko kertoa puhelimitse...
 
nuka74
Hienoa Aurinko! Onnea kamalasti!!!!

Täällähän on käynyt keskustelu vilkkaana.Hienoa!
Sen verran voisin sanoa et meilläkin on mies välillä tällainen minä minä ite. Ja se ärsyttää välillä!Tuntuu et ei aina muista ottaa minua huomioon. Vaikka sanot miljoona kertaa jostain se on jo seuraavana päivänä unohdettu. Ja tuntuu välillä ettei halukkaan muuttaa tapojaan. Mutta nämähän on pieniä juttuja (ei kyllä silloin kun pinna on tiukalla) ja onhan sitä itselläkin varmasti omat huonot puolensa. Olen aikas siisti ihminen..neitsyt eli joskus ehkä liiankin pikkutarkka asioista! ;)
Mutta muuten ihana mies. Luotettava ja uskollinen 101 %!

Nyt lähden viinin ostoon.Ajattelin tehdä hyvää ruokaa ja nollata kunnolla!!! =)

Plussatuulia ja rentouttavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Ja Aurinkolle vielä valtavasti tarrasukkia!!!!!!
 
Susa78
Vielä kerran onnea Aurinko!! Nyt voit ainakin uskoa tulokseen :)) Toivotaan kovasti että kaikki sujuu hyvin!! Oliko sulla muuten mitään tuntemuksia, muuta kuin rintojen aristus? Noi oireet aina kiinnostaa vaikka nekin vaihtelee ihmisestä riippuen. Teillä tärppäsi sitten aika nopsaan...Mukavaa odotusta teille! Kirjoittelehan edelleen kuulumisia!

Susa kp22
 
Lumitähti79
Mahtionnittelut Aurinko81:lle!! Varmasti vielä epätodellinen olo tässä vaiheessa? Miten mies suhtautui uutiseen? Mielessäsi liikkuu nyt paljon kysymyksiä, mutta ajattele niin että asioilla on tapana järjestyä:):) Olen tosi iloinen teidän puolesta!

Minulla on tänään kp 28 ( jos tuhrupäivää ei alkukierrosta lasketa, 27) ja tuossa oviksen jälkeen jonkin matkaa tunsin kaikenlaista ja lämpökin kävi parhaimmillaan 37,8:ssa.

Nyt kuitenkin vatsa sillä tavalla turvonnut ja tiedän tästä julmetusta siivousvimmasta että tätiä voin alkaa odotella. Tein testikin varmuuden vuoksi koska ollaan kavereiden kanssa lähdössä viihteelle, niin voin hyvällä omalla tunnolla nauttia punaviiniä. Negaa näytti. Eilen oli lämpö illalla vielä 37,1 mutta niinhän täällä sanotaan että kun täti tulee, lämmöt laskee joten siitä on turha ajatella mitään.

Täytyy lähteä hakemaan ystävää luokseni, kehtaan pyytää kun on olen jynssänyt ja puunannut koko päivän, pessyt lattioita ja kaappeja, ym. Koko päivä mennyt siinä lukuunottamatta aamujumppaa kuntosalilla.

Viikonlopun jatkoja kaikille. Minulla on Nukan kanssa vähän saman suuntaiset suunnitelmat kun mies sattuu olemaan reissussa.

Aurinko, kerro kuulumisiasi lisää kun tilanne etenee! Vielä kerran onnea!!!

 
palleroinen
Onnittelut Auringolle!

Täällä on ollut miesten kanssa ongelmia, mutta niistä sitten on mitä ilmeisemmin päästy eteenpäin.

Olin tässä yhtenä päivänä töistä kirjottamassa tänne piiiitkää viestiä, mutta työkaveri tuli yllättäin selän taakse ja pakko oli napsauttaa pois tämä sivusto.. Saattaa olla, että kerkesi jo jotain nähdäkin..

Mä täällä odottelen, että jos se täti nyt kohta puoliin alkaisi tulla kyläilemään taas.. Km jälkeen tietty kestää vähän aikaa ennen kun se tulee, mutta alkaa olla viitisen viikkoa mennyt jo km... Lääkärihän sanoi, että odottele 5-6 vkoa ja tee r-testi, jos menkkoja ei kuulu. Mutta en jotenkin vaan haluaisi alkaa nyt testailemaan... :( Ehkäpä siis vaan odottelen ja odottelen ja odottelen...

Näin viitisen viikkoa km jälkeen voin sanoa, että tavallaan on päässyt elämässä taas vauhtiin mukaan, mutta kyllä se km asia käy yleensä päivittäin mielessä. Jos alan vielä oikein miettimällä miettimään sitä asiaa, niin tulee edelleen tosi paha mieli. Ja varsinkin sillon, pakko myöntää, tulee paha mieli, kun näkee muita raskaana olevia... Sitä tietty aattelee, että minäkin voisin olla tuossa tilassa nyt, mutta enpä olekaan :(

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!
 
Aurinko81
Kiitos. Nyt alkaa jo olla todella iloinen ja onnellinen olo, mutta samalla hermostuttaa, kun ei tiedä, kuinka käy. Luin tässä juuri, että 60 % raskauksista keskeytyy ennen 12 vkoa. Mulla nyt siis 4 + 0 joten nyt pitää olla varovaisin mielin :(

Mies otti asian hyvin, vaikka onkin kaukana ja sanoi olevansa tosi iloinen ja onnellinen :) Onneksi pian nähdään, niin päästään haaveilemaan yhdessä...

Mutta nyt heti tuli ongelma, joka harmittaa. Sain juuri selville netistä, että mun työ ei sovi raskauden aikana eli joskus jopa joutuu olemaan työstä poissa koko raskauden mun alalla. Täähän tarkoittaa sitä, että mun pitää välittömästi ilmoittaa uudelle työnantajalle (olen ollut ko. työssä 2 viikkoa) vaikka keskenmenot on tässä vaiheessa niin yleisiä. Voi kakka!!! Mitäs nyt tehdään...

Nuka, mun mies on kyllä ihan samanlainen, ei ikinä muista, että tietyistä jutuista on sovittu. Aiheuttaakohan testosteroni siis muistamattomuutta? Välillä menee itsellänikin hermo siihen, mutta toisaalta kaikissa ihmisissä on aina jotain, joka ärsyttää. Mun yksi ystävä sanoo että pitää vain valita ne ongelmat, joiden kanssa haluaa elää :)

Palleroinen, sä olet kirjoitustesi perusteella selvinnyt hienosti km:stä. Se on varmaan ollut tosi rankkaa, mutta onneksi aika pikku hiljaa parantaa haavat...Koeta pärjäillä ja usko siihen, että kyllä se vauva sieltä vielä tulee aikanaan ....

Plussatuulia!
 
Lemoni
Hurjasti onnitteluja Aurinko! Ihanaa!

Antoi taas uskoa siihen että ehkä se oma vuorokin tulee jossain vaiheessa kertoa plussauutisia, toivottavasti. Ja ei kannata nyt murehtia noita prosenttilukuja keskenmenoista ym, vaan nauttia ja ajatella positiivisesti uudesta ihmisalusta. Toivotaan että kaikki menee hyvin.
 
c 81
Onnea Aurinko!!!!! <3 <3 <3

Jos mietityttää tuo työjuttu, ota liittoosi heti ma aamuna yjteyttä, ja kysy sieltä vielä, mutta jos alallasi on niin että raskaana ei saa tehdä - on pomosi varmasti ennenkin joutunut saman tilanteen eteen. Ja muista - että raskaana olevilla on aika hyvä suoja irtisanomisia vastaan.. siis raskaus ei saa olla syy koeajallakaan.

Iloitse vaan nyt odotuksesta ja nauti! Nyt on lupa olla hieman itsekäs.. (ja tule ilmoittautumaan tuonen toiselle puolelle meidän ketjuun kun siltä tuntuu, ollaan saatu taas keskustelua pikku hiljaa elpymään..)

Plussatuulia kaikille!!!!!!!
C 81
 
Lumitähti79
Nyt täytyy panikoida tänne. Kp 29 eikä tätiä näy eikä kuulu. Eihän tämä nyt mitenkään vielä välttämättä mitään tarkoita, mutta minun tätini on kellon tarkka. Tulee aina päivänä numero 28. Yhden kerran tullut 29. Tosin jos en tuhrupäivää laske niin on päivä 28 nyt, mutta tuhrupäivästä olen ennenkin aloittanut laskemaan ja näin kierto on ollut 28.

Eikä tässä mitään mutta kuten kerroin eilen että aion lähteä ulos ystävieni kanssa ja nauttia punaviiniä ym. Siltä varalta eilen tein testinkin varmuuden vuoksi ja negaa näytti. Noh, nautimme ystäväni kanssa punaviinipullon kahteen pekkaan ja sen jälkeen drinkkejä ravintolassa. Alkoholi vaikutti minuun todella voimakkaasti ja eri tavalla kuin yleensä. Tuntui että se lamaannutti minut täysin ja tuli aivan järjettömän kamala olo. Tulin aikaisin kotiin ja oksensin kunnes nukahdin. Lisäksi tätiä ei kuulu. On aivan hirveä olo että olen saanut jotain vahinkoa aikaiseksi jos olenkin raskaana!! Vaikka pelasin varman päälle olevinaan ja tein testin. En ymmärrä miten minulle tuli niin järkyttävän paha olo alkoholista. Tietysti voi olla että vähäinen syöminen, rankka viikko, väsymys, rankka jumppa ym. vaikutti mutta näin ei ole käynyt ikinä.

Nyt täytyy toivoa parasta ja pelätä pahinta. Onko kenelläkään tietoa miten ovat päätyneet raskaudet joissa äiti ei ole tiennyt olevansa raskaana ja nauttinut alkoholia? Eikä mitään yhtä viinilasia vaan oikein kunnolla. Tästä lähin nautin alkoholia ainoastaan välillä kp1 ja 14 jotten pilaa mitään:(:(:( Tai en ollenkaan.

Kertokaa pliis joku jos tiedättä onko tämä vaarallista jos olen nyt raskaana?

Ja todellakin vielä kolmannen kerran onnea Aurinkolle!!!!
 
nuka74
Älä huoli Lumitähti! Minulla on melkein kaikki kaverit juhlineet vielä tossa vaiheessa, koska ovat kaikki yrittäneet suht pitkään eikä niitä testejä tule tehtyä "joka" viikonloppu. Yksi oli muistaakseni jopa kuudennella viikolla. Hänen ei pitänyt tulla raskaaksi ilman hoitoja! Ja kaikki on mennyt siis hyvin.
Olen jostain lukenut, että sikiöllä olisi viidenteen raskausviikkoon jonkinlainen oma "suoja" eli ei olisi suoraan äidin veren kierrossa tai jotain???
 

Yhteistyössä