=) Vauvahaaveet 13

  • Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti
Susa78
Mites viikonloppu meni? Itelläni meni juhlimisen merkeissä...oli kaikenlaista menoa ja meininkiä. Vähän oli mielen perukoilla ajatus että kannattaako tässä kauheesti juhlia jos sattuiskin olemaan raskaana mutta sitten aattelin että eipä ehken kannata miettiä sellasia kun ei sitä voi ikinä tietää.

Mites jännäilijät...onko Rookien ja Palleroisen tilanne selvinnyt?? bd bd peukutuksia kovasti sinne!

Mulla menossa kp30. Vatsaa on vihlonut ja turvottanut tänään...mutta siihen nyt on lukuisia syitä mistä voi johtua..viikonlopun syömiset ja juomiset/tulevat menkat...hope not!! Viikon sais vielä odotella niin sit pitäis selvitä miten nyt on käynyt. Voi kun ois nyt onnistunu!!

Susa
 
Jenny78
Huomenet kaikille, ja sateista viikonalkua..! Palleroisen tilannetiedotetta odottelen minäkin täällä, voihan tuo olla kuinka päin vaan. En nyt halua latistaa jänniä tunnelmia, mutta mulle (kun noita km-kokemuksia riittää) on joskus sanottu, että 8 vkon sisällä keskenmenosta hcg-arvot pitäisivät laskea niin alas (= nolliin), ettei testiin enää tule plussaa. Kuitenkin suositus on, että antaa sen 8 vkoa kulua keskenmenosta ennen uutta testiä koska testi voi näyttää plussaa vielä km:n jäljiltä jos tuo 8 vkoa ei ole umpeutunut.

Toki aina on mahdollisuus myös että uusi raskaus on käynnissä, sitäkään ei tietenkään poissuljeta!! Kuten sanoin, voi olla tapauksessasi kuinka päin vaan ja luonnollisesti toivotaan sitä parempaa vaihtoehtoa. Ja niinhän sitä väitetään, että km:n jälkeen voisi raskautua jopa normaalia helpommin. =) Toivotaan siis parasta ja ilmottelehan kuulumisia!!!

Enhän nyt oikeasti latistanut tunnelmia?? Anteeksi, jos niin tein mutta katsoin paremmaksi kertoa kuitenkin miten minulle sanottiin (en muista mikä niistä sairaalareissuista). On ehkä helpompaa pidellä jalat maassa ja vastaavasti taas yllättyä entistä iloisemmin jos kyseessä onkin uusi raskaus.

Itselleni ei kuulu kovin hyvää. Olo on aika surkea, maha oli kipeä jo heti herätessä. Vatsa on ihan sekaisin ja jouduin juosta vessaan jopa kahteen otteeseen aamulla. Vähän hirvittää miten täällä töissä jaksaa, kun tuntuu että kohta alkaa tulla tavaraa yläpäästäkin. Tosi äklö olo. Paleleekin siihen malliin ettei taida tämä tyttö ihan kunnossa olla, ei. =(

Viikonloppuna ei tullut nautittua paria remppaolutta enempää, joten ei tämä krapulaakaan voi olla vaikka vähän sellanen pöhnä olo onkin. Tietysti just nyt kun tällä viikolla en voisi olla poissa töistä, olo on tällainen. No, pakko se vaan on yksinkertaisesti kotiin jäädä jos ei tää olo tästä kohta helpota.

Kieltämättä kävi mielessä mahd. raskauskin, mutta onneksi sain sen jo suljettua pois mielestä koska eihän mulla voi sellasta tuuria olla. Selittäisi tietysti tän kuvotuksen ja vatsan velmuilut mutta normaaliahan on ettei olo ole mitä parhain just ennen menkkoja. Vastaakin vääntää niin kuin olis menkat joten niistä ei voi päätellä mitään - menkathan on tuloillaan tällä viikolla kuitenkin eli ihan normaalia vatsaoireita. Jos nyt jonkun vatsapöpön on saanut niin ei se ihme ole että olo on tämmönen. =/

Taidan lähteä aikaisin kotiin tänään, melkein voisinpa vaan hoitaa hommat ja lähteä kun olin päällisin puolin valmis.

Mukavaa maanantaita!

Jenny kp 26/27-29 (tai sinne päin...)
 
palleroinen
No, en mä täällä ole kyllä itsekään yhtään tätä tilannetta hehkuttanut, kun ei tosiaan tiedä mistä johtuu.. Ja en tiedä miten suhtautua, jos olisinkin raskaana. Siis haluaisin kovasti, että olisin raskaana, mutta se tietty toisi heti sen inhottavan stressin takaisin, kun saapi pelko persiissä koko ajan pelätä, että meneekö kaikki hyvin ja alkaako taas jotain vuotamaan jne. jne. -> raskasta! Ihanaahan olisi jos olisinkin raskaana, mutta...

Mulle lääkäri tosiaan sanoi, että jos ei 5-6 viikon päästä km:sta kuulu ja näy kuukautisia niin voin tehdä testin ja jos se näyttää +:aa, niin pitäisi ottaa häneen yhteyttä, mutta enpä ole vielä ehtinyt ottaa yhteyttä. Sen takia varmaan pitäisi mahd.pian ottaa yhteyttä, jos se hcg hormoni siellä kummittelee... ettei vaan mtn tulhedusta olisi tms. häikkää :(

Mutta vähän mietin tuota ovistestin tulosta.. Kun sekin näytti vahvaa plussaa... ? No, eipä siihen voi luottaa!

Eli siis jos nyt olisin raskaana, niin haluaisin mahd. pitkään olla tietämätön asiasta, jotta voisin ottaa rennommin. Ja jos kuukautiset päättäisikin alkaa, niin sitten ne alkaisi, ei olisi paniikkia, että menee taas kesken, kun ei tiedä onko mitään mikä voi mennä kesken.. En nyt tiedä ymmärtääkö mua kukaan..
 
*sivullinen*
Palleroinen, eiköhän se testi kerro uudesta raskaudesta. Kyllä vanha hcg olisi jo poistunut jos km oli spontaani. Oletko ollut jälkitarkastuksessa jotta kohtu on nähty tyhjäksi? Ei muuta kuin uutta testiä ja yhteyttä lääkäriin. Uskaltaisin kyllä jo varovasti onnitella :)
 
Jenny78
Voi hemmetti, kirjotin hirveät määrät tekstiä ja kaikki hävisi...!! Ehkä kohtalo puuttui peliin eikä anna mun lässyttää turhia.

Sen verran sanon vielä, että ymmärrän Palleroista aikas hyvin. Joka kerran kun menkat alkaa melkeinpä huokaisen helpotuksesta, koska plussastahan se uusi stressi alkaisi kun pelkää taas keskenmenoa. Toisaalta se pettymyksen tunne (ettei ole raskaana) on kuitenkin suurempi. Mutta tuo huoli on jotain sanoinkuvaamatonta, kun hermoilee joka askeltaan miettien pysyykö pieni vielä kyydissä.

Ja tuo 8 viikkoa josta puhuin ei siis perustu mihinkään lukemaani vaan siihen mitä mulle km:n yhteydessä on sanottu (lääkärin toimesta joka alunperin km:n diagnosoi), soitin lääkärille ihmetellen sitä ettei menkkoja kuulunut ja hän kehotti olla testaamatta siihen asti kunnes tuo maaginen 8vk on kulunut, jotta voidaan varmistua raskaushormoonin poistumisesta. Menkat tosin sitten alkoivatkin joten eipä ollut tarvettakaan testata. Mutta tästä mulle on jotenkin jäänyt sellainen käsitys että sitä raskaushormoonia voi olla elimistössä vielä suht pitkään...

Tuntuu että parempi luottaa omiin vaistoihin kuin täysin 100%:sti siihen mitä terveysalan ihmiset sanoo. En nyt halua kritisoida ketään koska hienoa työtähän Suomessa hoitoalalla tehdään. Mutta perustuen omiin kokemuksiini pidän kaikkea enemmänkin yksilöllisenä kuin että luottaisin sokeasti siihen mitä sanotaan. Viime syksy sinetöi mielipiteeni, kun jouduin kaavintaan ja sen jälkeen 3 viikkoa raavitiin päätä ja ihmeteltiin että mites tuo tyttö aina vaan vuotaa ja valittaa kipuja, kunnes sitten tuli ambulanssilla lähtö ja tuomio kohdunulkoinen. Tässäkin tapauksessa sanoin jo alunperin lääkäriin hakeutuessani, että ei tunnu samalta kuin normaalisti km:jen yhteydessä vaan enemmänkin siltä kuin olisi kyseessä jotain muuta. Höpö höpö, sanottiin vaan ja että kaavitaan ja tutkitaan. Näin tehtiin ja kas kummaa kun jäi tarkastamatta tilanne munanjohtimessa. Ihmeteltiin vaan kun kohdusta tuli niin vähän raskausmateriaalia...

Toinen syy hyvin skeptiseen asenteeseeni on seuraava: Ku:n jälkeen juoksin hcg-seurannassa useamman viikon kun seurattin sen laskua. Yhtenä kertana se olikin noussut ja tuloksia mulle soittanut henkilö kysyi multa että onko syytä epäillä uutta raskautta. Kun kuulin arvon, teki mieli kysyä että onko kyseinen henkilö oikeasti erikoistunut hoitoalalle vai ei. Jos mulla edellisellä viikolla oli arvo 30 ja sillä kertaa 32, niin eipä tuo ole merkki muusta kuin siitä ettei kaikki ole munanjohtimesta vielä poistunut. Uudessa raskaudessa kun puhuttaisiin kuitenkin hivenen isommista arvoista... tuo parin pykälän nousu kun ei ole merkki mistään, johan sen lukeman olisi pitänyt monesti tuplaantua edellisviikosta jos kyseessä olisikin uusi raskaus. Tuona kertana tunsin oloni kuin olisi pölkyllä päähän lyöty.

T.turhautunut

PLUSSATUULIA!! =)
 
Jenny78
Sen verran naputan täältä vielä, että alan olla vähän hermostunut mikä mussa on vikana. Maha on todella kipeä ja jostain syystä tuntuu ihan hirveältä tuolta alavatsasta. Ikäänkuin munasarjat olisivat poksahtamassa ja tuossa keskemmällä hirveä polte. Menkathan siellä on tuloillaan, mutta väkisinkin tulee mieleen kaikenmaailman kohtutulehdukset jne kun tällasia harvinaisempia kipuja tulee... vaikka nämä kivut alavatsajomotuksen lisäksi kertovat kyllä perinteisistä mahakivuistani, joskaan ei ole selvillä onko kyseessä sappikivet, vatsahapot vai mitkä...

Lääkkeistä sai onneksi vähän ensiapua, tosin taju lähti ja nukuin muutaman tunnin. En siis jäänyt töihin kun vatsakipu kävi vain kamalammaksi, ja hirvein fiilis oli kotona kun kädet täristen juoksin lääkepurkille. Hetken mietin syönkö lääkkeet vai en, koska tässä vaiheessa aina menkkoja odotellessa mieluummin en syö tollasia myrkkyjä. Mutta kun kaksinkerroin joutuu olemaan itkua vääntäen, ei tarvinnut paljon harkita kärsinkö vai helpotanko kipua... ja kun sen on niin monesti havainnut että kierron loppua kohti "terveellisemmin eläminen" on ollut yhtä tyhjän kanssa...
 
palleroinen
Jep, Jenny, aika hyvin osasit tuottaa ulos tuon mitä mäkin tunnen!

Ehkäpä munkin pitäisi vielä odottaa pari viikkoa ja katsoa alkaako menkkoja kuulumaan.. Outoa miten on eri lääkäreillä eri tiedot. Ko. lääkäri joka mullekin sanoi ton 5-6 vkoa, on ihan naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri.. Ja ihan pätevältä vaikuttaa. Mutta kuten Jenny sanoit, että jos esim. jossain kirjassa lukee jotain tai meidän tapauksessa lääkäri on sanonut noin niin ei se tarkoita kaikkien ihmisten kohdalla, että se menee juuri niin. Kaikki ollaan kuitenkin yksilöitä ja erilaisia.

Mä oon kyllä miettinyt, että jos mullakin on joku kohtutulehdus tai jotain, kun on ollut jonniin aikaa jo alaselkä särkyä ja pientä supistelua.. Voiskohan olla merkki tulehduksesta? Kohtu ei kyllä ole yhtään aristava tai kipeä eikä siihen koske.

Tsemppiä sulle Jenny. Toivottavasti kipuilusi ei tarkoita mitään vakavaa!!

Nyt suihkuun ja nukkumaan! Öitä Ellit!
 
Lumitähti79
Hei vaan, minäkin täällä ilmoittaudun välillä. On ollut kiirettä töissä, sekä samaan aikaan kova flunssa ja järjestin myös 28 vee synttäreitä koko viikonlopun kavereille ja seuraavana päivänä sukulaisille. On ollut rankkaa ja tuntuu ettei parane kun ei ehdi levätä kunnolla. Olen ollut sairaslomalla päivän siellä päivän täällä ja taas takaisin töihin ja muihin askareisiin.

Täällä onkin tapahtunut yhtä sun toista. Ensinnäkin Tyttelile onnittelut, todella upea juttu!!:) Tyttelillekin taisi käydä siten että tärppi tuli kun sitä vähiten odotti? Ainakin taisit kirjoittaa ettet ajatellut että näin olisi vielä voinut käydä.

Ja Rookielle, Palleroiselle ja Jennylle bd bd bd bd!!!! Mahtavaa myötäelää ja jännittää teidän fiiliksissä mukana. Aina kun jollakin tärppää, tulee iloiseksi toisen puolesta ja samalla sellainen olo että kyllä minäkin vielä jonain päivänä...)

Minä pohdikelin viimeksi työhaastattelua mieheni paikkakunnalla jossa olin käynyt ja sitä kuinka palkka oli iso pettymys. Tänään keskustelimme ko. työpaikan edustajan kanssa ja tulimme siihen tulokseen että minun palkkatoiveeni ja heidän resurssinsa maksaa minulle eivät kohtaa ja toivotimme hyvät jatkot. Jos voisi tehdä työtä just for fun eikä rahasta olisi pulaa, olisi helppoa valita mieleinen ja mukava työ. Joka työssä on tietysti hyvät ja huonot puolensa aina, mutta kyllä sitä toistaiseksi rahan takia teen kun on velkaa maksettavana.

Heräsi mielenkiinto että mistä kaukaa Jenny78 käy töissä kun matkustaa kolme h päivässä töihin+ takaisin? Minullakin olisi meinaa sama tilanne edessä jos muuttaisin miehen luo ja jäisin nykyiseen työhöni. Olen ilmoittanut ettei tule onnistumaan enkä suostu siihen, mutta näköjään joku tekee niin ja on pystynyt sopeutumaan tilanteeseen. Oletko ihan ok asian kanssa vai äsyttääkö se sinua usein? Pitää nyt pohtia tätä työasiaa taas perusteellisesti.

Kp on menossa 8 ja muistaakseni uusi hedelmällinen kauteni laskurin mukaan alkaa torstaina ( kp11), jolloin en pääse mieheni kimppuun kun olen itse työreissussa. Kp 12 pääsen sitten hommiin illalla tai kp 13, joten muutama hyvä päivä menee nyt hukkaan. Tästä kierrosta en nyt ihmeitä odota eikä nyt tunnukaan asia niin kiireiseltä kun vielä viime kierrossa. Nyt työ ja asumiskuvioiden järjestyminen on ensisijaisesti mielessä.

Minä toivon plussaonnea kaikille todella paljon!!!!! Ja mukavaa viikkoa. Ilmoitelkaa kaikki ketä jännitetään heti kun jotain uutisia ilmenee:):)
 
Jenny78
Palleroinen: Soita ihmeessä sille lääkärillesi, jos hän sanoi että 5-6 vkon kuluttua pitäisi menkat alkaa! Etene hänen ohjeidensa mukaan, koska yhtä lailla kuin neuvotkin ovat yksilöllisiä, ovat myös keskenmenot. Voihan tuo ohjeistus menkkojen alkuun riippua vähän km-tapauksestakin. Sinuna soittaisin ja saisin mielenrauhan. Odottaminen kun on mitä tylsintä.

Lumitähti kyseli mistä kuljen töihin. En tässä mieluusti infoisi paikkakuntaa, mutta pääkaupunkiseudulla käyn töissä ja asun n. 65km päässä. Bussilla kulkiessa matka kotoa töihin vie n. 1,5h, autolla tosin pääsenkin jo reilun parin tunnin päiväsaldolla. Sen voin kertoa ettei todella ole mukavaa pidemmän päälle, olen kulkenut vuorotellen bussilla ja autolla työpaikkaani jo liki 7 vuotta!! Ihan perseestä jos näin suoraan sanotaan. Sillon nuorempana oli eri asia, kun oli vasta valmistunut eikä kotipaikkakunnallani yksinkertaisesti ollut töitä (kuten ei ole nytkään joten siksipä on pakko kulkea edelleen...) mutta tänä päivänä alkaa oma vapaa-aika painaa vaakakupissa enemmän. Ekat pari vuotta meni siis ihan ok, mutta nykyään keljuttaa noi matkat yli kaiken. Joten voin suoraan sanoa etten suosittele, toisaalta kuitenkin hetken sitä kylläkin kestää. Mikäänhän ei estä muuttamasta lähemmäs työpaikkaa, oli se sitten kummassa paikassa tahansa. Kaikkeahan voi kokeilla aikansa ja se aika kyllä näyttää mikä tuntuu parhaimmalta ja mikä ei. Omalla kohdallani tosin en suostu muuttaa lähemmäs, koska koti on koti enkä halua täältä pois.

Täällä kp 27 ja tissit turvonneet ja arat, kuten aina just ennen menkkojen alkua. Ei siis kerro yhtään mistään. Sitä paitsi olen luopunut toivosta lähes kokonaan tärpin suhteen. Aika sitten näyttää miten yleensäkään tämän lapsiasian kanssa käy. =/
 
Susa78
Huomenta!

Flunssaa on ilmeisesti liikenteessä. Minulla oli eilen töissä TODELLA kurja olo ja kun pääsin kotiin painuin suoraan pehkuihin. Yöllä kuume sitten nousikin yli 38 asteen. Joten nyt täällä kotona haahuilen. Tällä hetkellä ei ole kuumetta niin jaksan koneellakin käydä surffailemassa ja eipä sitä muutenkaan jaksa koko ajan olla makuuasennossa, alaselkä tosi kipeenä auts.

Tämä kierto on kyllä tuntunu julmetun pitkältä! Johtuen varmaan tuosta pitkästä tikuttelusta, lähes joka päivä kp11-kp26. Nyt vain sitten odotellaan ja odotellaan milloin epämieluisa vieras kurvaa pihaan. Jotenki on niin sellanen olo että se tulee :( Musta tuntuu että mä alan olla jo jotenki väsynyt tähän miettimiseen. Siis eihän tämä pitkä aika ole ollu verrattuna moniin muihin yrittäjiin mutta kun ajatus on ollu päässä jo 5 kk 24/7 (kesällä nyt tuli ONNEKS vähän relattua) niin huh huh. Ja kyllähän sitä tuli paljon mietittyä ennen varsinaista yritystäkin. No joo, ehkä tämä flunssa vetää mielenki niin matalaks.

Plussatuulia kaikille ja jännäilijöille paljon peukutuksia!!

Susa kp32/35(?)
 
nuka74
Täällähän on taas jännät paikat ja monella!!!! Palleroiselle nyt eniten tsemiä!!!! Toi on kyllä varmaan stressaavaa. Mutta erittäin hyvältä taas toisaalta kuullostaa!!! bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd.t kaikille!!!!!

Minä elän jo Kp 2 eli tätä normaalia..*askaa!

Kiirus töihin!
 
rookie 78
Moi,

Pikainen viesti vaan, täti saapui eilen, joten mun kellontarkka 28pv kiertoni muuttui nyt siis.... *laskee*..... 34pv mittaiseksi. P*ska juttu ja mieli todella maassa =(

Kauhee kiire myöskin, sorry oma napa mutta yritän kyllä ehtiä lukea ja kommentoida teidän juttuja myöhemmin tänään...

-R-
kp 2/28-34
 
Jenny78
Nukalle ja Rookielle pahoittelut. Liityn seuraanne tässä parin päivän sisään. Tänään kp 28 eli kun 27-29 kierrolla ollaan menty viimeisen vuoden päivät, niin oletettavasti täti karahtaa kylään tänään-huomenna-ylihuomenna. Näistä "oireista" kun ei voi muuta päätellä kuin että tutulta vaikuttaa, rinnat siis kipeänä, vatsaa nippailee ja kokoajan tuntuu että alkaa muttei vielä ole alkanut. Mikään ei siis kerro varman päälle mistään ja varmasti sieltä ne menkat alkaa juuri sopivasti viikonlopulle, grrrrr.

Olis kyllä kiva ettei aina tarttis jännätä vaikka tosin asennoidun aika hyvin aina ennakkoon menkkoihin siten, ettei sitten putoa kovaa ja korkeelta. Mutta siis että ois aina joku selvä merkki että NYT ollaan raskaana, ettei olisi joka kerta tällasta tuskasta odottamista. Eipä näitä luonnon lakeja auta muutella ei.

Plussaonnea ja uutta tsemppiä uuteen kiertoon!!
 
Johkuna
Huomenta Ellit!

Nukalle ja Rookielle pahoittelut tädistä! :(

Susalle bdbdbdbd sekä pikaista paranemista.

Myös Jennylle pidetään peukkuja, että tätsy eksyy matkalla...

Täällä kans odottelen Palleroisen uutisia. Toivottavasti olis tärppi käynyt. :)

Lumitähdelle antoisia ovisaikoja ja myös pikaista paranemista flunssasta.

ON: täällä kai on ovis tulollaan tai sitten se oli tuossa viikonloppuna. Sillon ainakin tuntu tosi koville kivut munasarjoissa. Parempi olis kun ei ajattelis ollenkaan koko asiaa. Viikonloppuna lähekin käymään kotokotona ja samalla olis kummitytön 6-vuotisjuhla. Ostin hänelle semmosen Bratzin. Ne on kyllä ihan ihmeellisiä, kun ite on tottunu leikkiin barbeilla. Äly iso pää siihen vartaloon nähden... :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja paljon plussatuulia!!!!

Johkuna
kp 11-14 (en ole vieläkään laskene tarkkoja päiviä ja yritän olla laskematta)
 
Jenny78
Täälläpä on hiljasta... lienee suurella osalla täti kylässä tai ovisajat käsillä... Osa sairastaa eli pikaisia paranemisia!!

Kp 29 olis sitten meneillään. Olen satavarma että menkat alkaa tänään, huomennakaan ei ole liian myöhäistä. Tarkistelin juuri kulunutta vuotta ja enimmäkseen kiertoni on ollut 27pv, joskus 28 ja kerran jopa 30. Eli aikaa on vielä... harmittaa vaan kun tässä vaiheessa kiertoa lähtee aina mielikuvitus laukkaamaan että jos...!!! Vaikka aina se täti tuleekin. :( Mitään ihmeellisiä oireita ei ole eikä mikään poikkea normaalista menkkakierrosta, joten miksi elätellä toiveita... mutta kun se on niin vaikeeta pitää jalat maassa! Huomaan jälleen miettiväni jo testin tekoa, vaikkei menkat ole vielä edes virallisesti myöhässä. Kuitenkin kun tuo viikonloppu tekee tuloaan, olisi mukavampi tietää (eli varmistaa testillä) ettei ole raskaana, niin osaa sitten paremmalla mielenrauhalla odotella menkkoja ja voi jopa vähän maistella viiniäkin - se jos mikä yleensä lievittää sitä henkistä tuskaa kun menkat ovatkin tulleet toiveista huolimatta. Vastaavasti osais sitten olla nätisti jos testi näyttäiskin plussaa.

Olen moneen kertaan "päättänyt" etten ikinä enää testaa ennen kuin menkat on vähintään viikon myöhässä, ellei jopa kaksi. Tämä ihan siksi, ettei tule tuhlattua testejä turhaan ja onhan sekin huomattu että joskus kierto voi venähtää ilman että sillä on mitään tekemistä raskauden kanssa. Muutenkin on syytä odottaa, koska en halua saada plussaa ja heti sen jälkeen huomata että menkat alkoi (eli oletettavasti silloin jonkinasteinen km). Eli pitäisi vaan malttaa mutta kun ei osaa.

Eihän siinä mitään väärää ole vaikka testaakin, tietääpähän sitten ajoissa mikä on tilanne ja alkaa elää sen mukaisesti. Mutta kun toisaalta tekee mieli lykätä. Tieto tunnetusti lisää tuskaa ja tiedän että hermoilisin samantien kun plussa tulisi.

No, turha tässä jossitella kun se täti kuitenkin tulee tänään. Huomaampa taas hukanneeni aikaa ihan turhaan tähän pähkäilyyn. Tosin en liene ainoa, jolla on joka kerran samansuuntaisia ajatuksia...

Heitänkin tähän pienen kysymyksen, että mitä mieltä olette tuosta testaamisesta? Ja miten aikaisin olette itse ajatelleet testaavanne jos niin pitkälle ylipäätään pääsee? Oletteko ajatelleet että parempi tietää ensi tilassa vai parempi olla tietämättä "niin kauan kuin mahdollista"?

Mukavat torstait kaikille! =)
 
Susa78
Jenny, mä tunnustan että testailen aivan liian paljon, usein ja liian aikaisin. Liekkö sitten ollu vähän tätä alkuinnostusta. Mutta nyt saa kyllä riittää.

Mulla alkoi tänään menkkoja edeltävä tuhruvuoto, p*aska!!!! Ottaa päähän armottomasti.

Mutta plussatuulia muille!!!

Masentunut Susa :(
 
Lemoni
Jenny, Minä yleensä jaksan juuri ja juuri odottaa siihen päivään asti testailun kannalta kun menkkojen pitäisi alkaa. Ja sen jälkeen yleensä odotan ehkä noin kolme päivää ja sitten viimeistään testaamaan!

Onko kukaan teistä miettinyt koskaan kun sanotaan että kun on hyvät elämäntavat, ei polta, harrastaa liikuntaa jne, niin on helpompi tulla raskaaksi. Mulla on ihan tunne että se on puhtaasti sattumaa kuka tulee raskaaksi helposti ja kuka ei :) Ja toinen asia mikä tavallaan nyt hymyilyttää; ennen olin todella tarkka kun rakastelimme, (varsinkin ennen pillereitä) että pysyykö se kortsu varmasti paikoillaan jne, koska sitä voi tulla raskaaksi siitä yhdestäkin kerrasta. Nyt sitten kun sais näin käydä niin ei, vaikka kuinka yrittää niin ei mitään tapahdu. no okei vastahan me ollaan heinäkuusta lähtien oltu ilman ehkäisyä, mutta tuntuu silti jo ikuisuudelta, että eikö se vois olla jo miedän vuoro kun tärppää.

Että tämmöistä tällä kertaa... itselläni kp 20 menossa, oviksen aikoihin touhuiltiin, olin todellakin tuntevani oviksen, tikuttelinkin muutaman kerran, mutta sitten oltiin reissun päällä juuri H-hetkellä enkä tikutellut, joten en ole varma oliko ovista vai ei. No mulla jännäilyt alkaa vasta viikon päästä.
 
Jenny78
Kukkuu, täällä kp 1. Että älä Susa masennu vaan yritetään ennemmin piristyä yhdessä!! Kyllä itseänikin otti päähän ihan tajuttomasti kun aamulla tajusin ennen kuin edes sängystä nousin, että just joo, täti tuli. Mutta ei voi mitään, ei auta itku markkinoilla eikä mikään. Näin se vaan menee, toisille tää on helpompaa ja toisille vaikeampaa. Olin tosin ihan tyytyväinen että alkoivat nyt, jotta kierto pysyy suht aisoissa ja parempi näin että on alkanut yön aikana kuin että vielä kärvistelisin tässä päivän aikana ja saisin hepulikohtauksen sitten keskellä työpäivää menkkojen johdosta. =)

Tokihan mieli on maassa kun toivonkipinä ehti nostaa päätään... mutta kai se tästä taas parin päivän sisään. Olihan se vähän kaukaa haettukin että yhdellä seksikerralla olisi mitään tärppiä tullutkaan - vaikkakin ajoitus meni paremmin nappiin kuin ikinä. Sama homma joka kerta kun menkat alkaa. Tuntuu että pari päivää elää masennuksessa kun ajattelee, ettei IKINÄ onnistu ja ettei ikinä saa lasta. Itse vielä enemmän tunnun stressaavan sitä, kun olisi ne tutkimuksetkin mahdollisia mutten halua mennä... eli kun näköjään luomusti en enää (tai ainakaan kovin helpolla) raskaudu, olisi "pakko" ottaa apua vastaan... jotenkin sitä kuitenkin toivoo että jos nyt kuitenkin ehtisi raskautua ja kaikki menisikin hyvin... eikä tarttis juosta lekurista toiseen. Mutta ei auta. =( Lienee tarpeen alkaa hyväksyä tämä lapsettomuus ja se ettei asia tästä ajan myötä muuksi muutu. =(

Taas kerran miettii myös parisuhdettaan, jaksaako tätäkään... koen itseni jotenkin niiiiiin syylliseksi ja vialliseksi, että joskus tekisi vaan mieli pakata kamat ja vaihtaa maisemaa ihan totaalisesti, aloittaa uusi elämä jossain ihan muualla. Mutta täytyy ajatella että mieshän se paras tuki on eikä tämä hänen vikansa ole. Joskus mies vaan voisi edes yrittää ymmärtää vähän paremmin...

Lemoni: olen ihan samaa mieltä että raskautuminen on enemmänkin tuurista kiinni. Meillä ollaan kokeiltu elää terveellisestikin useita kuukausia, mutta tulosta ei ole syntynyt siltikään. Viimeisin alkuunsaatu raskaus tapahtui yli vuosi sitten lomareissullamme, jossa olimme käytännössä 2 viikkoa putkeen alkoholin vaikutuksen alaisena. Sillä välin oli myös ovis ja kuinka kävikään, niin vaan tärppäsi kun sitä vähiten odotti. Tietysti en tiedä miten tuo rällästys vaikutti siihen että hedelmöitys meni pieleen koska oli kohdunulkoinen... tuskinpa hirveitä. Kun ajattelee että maailmaan syntyy oikeasti paljon lapsia joiden vanhemmat on alkoholisteja, narkkareita tms. ja silti lapset voivat olla täysin terveitä. Itseäni pidän kuitenkin perusterveenä suht nuorena tyttönä jolla tosin tupakointi on paha tapa, mutta kun sekin oli välissä 10kk poissa eikä mitään tapahtunut... jotenkaan en siis ole tupakasta enää niin stressannut koska stressin aihetta on ihan riittämiin ilman sitäkin. Tiedän, että tupakointi alentaa hedelmällisyyttä, mutta kun oikeesti EI JAKSA enää taistella! 10kk tosiaan meni hyvin ilman savun savua, mutta sitten repesi taas km:n yhteydessä. Ei ole oikein motivaatiota lopetella uudestaan... vaikka toki pitäisi. =(

Tulipa taas "itkettyä".

Ai niin, olenkohan jo kertonut että eka raskauteni sai alkunsa vaikka pillerit oli käytössä... eli silloin kun EI pitänyt raskautua. Keskenhän se meni sitten rv 12 mutta silti alkoi vaikka ehkäisyä käytettiin. Nyt sitten kun ehkäisyä ei ole sen jälkeen ollut (3,5v), ei ole saatu aikaiseksi tuon "vahinkolaukauksen" jälkeen kuin kolme tärppiä. Että näin reilua... sori valitus - tiedän että joillakin menee vielä vaikeamman kautta - mutta kyllä harmittaa välillä pahamman kerran täälläkin päässä. =(

Hyvää viikonloppua kaikille tädeistä huolimatta ja peukkuja pystyyn niille jotka vielä jännäävät!! =)
 
Susa78
Jenny, kiitos kannustuksesta :) Tänään ei sitten ole tullu minkäänlaista tuhrua niin toiveet taas alkoi nousta että jospa kuitenkin?! Mutta en tiedä, ihan turhaa varmaan. Mutta nyt kun olen asennoitunut että Täti on tulossa niin ei silleen enää masennakaan. Sitten jos ei tuliskaan niin ois TODELLA ihana yllätys :)

Minäkään en usko että ne elintavat niin hirveesti raskautumisessa merkkaa jos kuitenki suht "järkevästi" elää, liekö silloinkaan vaikka ei eläis?! Minun ystävien elintavoissa on paljon eroja ja joillakin ei onnistu ja joillakin onnistunut heti vaikka eläisivät ns. epäterveellisemmin kuin nää toiset.

Susa kp35/35(?)
 

Yhteistyössä